Opary oleju w powietrzu tłoczonym przez turbinę to norma. Jeżeli będzie turbina puszczać zbyt dużo oleju to silnik zacznie kopcić na biało. Najlepiej gdyby ktoś za tobą pojeździł i poobserwował czy dymi na biało czy nie. Jedną z przyczyn kapania oleju z turbiny w silnikach CDI jest pęknięcie lub brak gumy na króćcu przyłączeniowym gumy na wlocie powietrza do turbiny. Na króciec turbiny nachodzi tulejka gumowa, która zwiększa średnicę wlotu tak że rura łącząca obudowę filtra powietrza z turbiną ciasno wchodzi. Zdarza się że ta tulejka pęka lub jej nie ma (bo poprzedni właściciel nie zamontował. Może być też jakiś przeciek przy przewodach olejowych (może się "pocić") ale nieszczelność tu skutkowała by widocznym ubytkiem poziomu oleju. Umyj turbinę i przejedź się kawałek aby zlokalizować nieszczelność, sprawdzaj też często poziom oleju. Zdrowy silnik CDI przy normalnej spokojnej eksploatacji bez katowania na V-max nie bierze oleju lub wymaga niewielkich dolewek, ok 0,5 l między wymianami. Napisz co zaobserwujesz.
Co się spali to nie zgnije!!!