Zmień mechanika, koszt regeneracji turbiny to ok. 1000 - 1300 zł. sam demontaż i montaż nie jest skomplikowany, zrób to o czym pisałem. Biały dym świadczy o tym że silnik spala zbyt dużo oleju, może on przedostawać się z turbiny albo wypracowane są cylindry i pierścienie, jak cylindry to rzeczywiście naprawa może być nieopłacalna, lepiej kupić drugi silnik. Musisz zlokalizować wyciek oleju. Jeżeli turbina doładowuje i nie piszczy to może być prozaiczna usterka. U mnie i Łysego pojawiał się olej na turbinie przez nieszczelność na króćcu dolotowym, po wymianie tulejki gumowej problem zniknął. Dobrze byłoby ocenić stan układu cylinder, tłok ponieważ przy wypracowanych cylindrach może wytwarzać się zbyt duże ciśnienie w komorze korbowo-tłokowej i wtedy więcej oleju uchodzi odmą, która podłączona jest do przewodu pomiędzy filtrem powietrza a turbiną i to może być również przyczyną pocenia się turbiny. Co do zużycia oleju to konkretnie ile go dolewasz? Trochę to pojęcie subiektywne dla jednych to będzie litr dla innych 100 ml, jaką ilość oleju wlewasz/przejechane kilometry.
Co się spali to nie zgnije!!!