Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy
 Pykacz 
(12.01.2019, 21:20)obwd-crash napisał(a):
(12.01.2019, 20:52)chris2 napisał(a): Mgła olejowa niekoniecznie cała poleci do cylindra ( częściowo napewno tak ),najczęściej skrapla się w chłodnicy intercoolera i tam zalega, a po przetarciu się chłodnicy następują wycieki oleju Smile

Dlatego dla własnego dobra, demontuje się intercooler i podcina - skraca się plastikową krawędź kierownicy powietrza, by nie przecierała rdzenia intercoolera, gdy demontujemy egr. Intercooler jest wtedy na wierzchu i nic więcej nie trzeba demontować by go wyjąć i skrócić tę krawędź.
Olej zalegający w intercolerze jest porywany przez przepływające powietrze i uzupełniany z mgły olejowej Wink

Wnioskuję po wycieku oleju z dolnej części intercoolera że w moim maleństwie się właśnie przetarł. Zakupiłem nowiutki i będę zakładał jakoś w przyszłym tygodniu (pewnie w następną sobotę jeśli będzie ciepło i nie będzie padało bo pod chmurką będę robił). Jak ostatnio zmieniałem rdzeń turbo (jakieś 1,5tyś km temu) to zajrzałem do egru bo nigdy nie czyściłem a tam czyściutko więc tylko psiknąłem zmywaczem do hamulców i poskładałem. Nie mam z nim żadnych problemów więc nie będę się go pozbywał ale chciałbym wiedzieć czy muszę się zaopatrzyć w jakieś specjalne szczypce i cybanty (opaski zaciskowe) w razie gdyby stare okazały się do wymiany czy wystarczą jakieś uniwersalne takie na śrubokręt?
Utrzymają boost 1,5bara takie uniwersalne (jeśli tak to jakie tam wymiary są , kupić?
Mój coolerek tak wygląda
[Obrazek: 60479ef722f468a5med.jpg]
[Obrazek: 8c0ad4aff37332b0med.jpg]
[Obrazek: 43fa13313f17592emed.jpg]
[Obrazek: e741c9cc6ea5ee1amed.jpg]
[Obrazek: d160beb2c729c653med.jpg]
[Obrazek: ae53259e573789e1med.jpg]

Generalnie sama chłodnica wygląda na produkt dobrej jakości (jest solidnie zrobiona takie odnoszę wrażenie). Czy powinienem się przygotować na jakieś komplikacje przy demontażu (jakieś oporne śruby , zawieszki itp) ? Może coś dokupić jeszcze zanim zacznę rozbierać?
Do zajrzenia pod "klapę" silnika skłoniło mnie dobiegające pogwizdywanie i pojawiający się później niż zwykle boost ( o około 800obr) bo tak dopiero od 2,9tyś obr był odczuwalny porządny przyrost doładowania . Więc zaglądam pod spód a tam mokro od oleju w dolnej lewej części intercoolera. Więc szybki rzut oka na allegro za używkami i nie dość że do cdi praktycznie nie ma to jeszcze po około 200zł i już z widocznymi zapoceniami od oleju w tym samym miejscu co u mnie już podcieka. Nowy na alledrogo po około 450zł+przesyłka . No to chop do sklepiku obok pracy i udało się załatwić za 347zł z transportem (szefo załatwił) więc się nawet nie zastanawiałem.
Poradźcie coś proszę zanim zacznę rozkręcać moje maleństwo.
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy - przez Pykacz - 25.05.2019, 16:49

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Emulator EGR -CDI ŁYSY13 165 126.373 11.06.2023, 20:55
Ostatni post: berthold61
  ROZGAŁĘŹNIK ZAPALNICZKI NA STAŁE 54adams 6 4.992 26.09.2014, 10:49
Ostatni post: spysiu92
  [450] Demontaż EGR ŁYSY13 2 3.880 01.11.2012, 22:28
Ostatni post: ŁYSY13
  [450] Zawór upustowy blow off 10 13.814 26.09.2008, 12:11
Ostatni post: kamill



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości



Menu