Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy

Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy
 speedykielce 
(31.07.2019, 11:08)TomekBomek napisał(a): Myślę że kolega wibi79 za dużo się naczytał i wysnuł błędne wnioski które teraz propaguje na forum.
Budowa odmy w smarcie CDI jest prosta jak budowa cepa.
Po prostu, poprowadzili rurę z komory silnika do rury wlotu świeżego powietrza (za filtrem powietrza a przed turbo, na tym łączeniu najbardziej cieknie), nie ma tam żadnego separatora.
Świeże powietrze miesza się z mgłą olejową w turbo (przy okazji "smarując" jej wirnik) , dalej rurami leci do interkolera (który pięknie się smaruje w środku, przy okazji pogarszając jego właściwości cieplne ),
Dopiero teraz to powietrze z mgłą olejową wpada do durnego zaworu EGR który dorzuca spaliny.
W ten sposób uzyskujemy breję sprężonego powietrza który wpada do kolektora dolotowego, gdzie wędruje poprzez zawory do kmory spalania. Następnie wraz z mieszanką ropy która została dodana przez wtryski, ulega spalaniu i wylatuje kolektorem wylotowym do ciepłej strony turbo, potem do katalizatora (który jest w tłumiku ) i do tłumika, gdzie wydostaję się na zewnątrz.
Zaślepienie EGR i wstawienie emulatora nie uszkadza silnika, tłumika etc. tylko powoduje to że mieszanka świeżego powietrza zawiera tylko opary oleju z odmy i powietrze, bez dodatkowych spalin które są jednym ze składników osadzającego się nagaru w egr i kolektorze dolotowym (proponuję odkręcić rurę dolotowa przed kolektorem i tam zajrzeć, zobaczysz jak jest zapchany tym syfem).
Podsumowując grzebanie przy EGR nic nie popsuje.
Gorzej wygląda sprawa z odmą której nie polecam wypinać z rury dolotowej, lepiej niech będzie jak jest. Sprawą kluczową są wycieki które powstają w miejscu łączeń tego układu, jest je trudno wyeliminować, ponieważ przewody są jakie są , czasami intelkoler jest przetarty no i przede wszystkim działa tam powietrze pod ciśnieniem , więc będzie dmuchać.
Jak toś mieszka na wsi i robi trasy minimum 10km i nie stoi w korkach , to nie ma się co przejmować EGR, tylko co 2 lub 3 wymianę oleju zaglądnąć do niego i w razie potrzeby wyczyścić. Jeśli ktoś mieszka w mieście i katuje smarta na krótkich dystansach to na pewno będzie miał częściej problem z EGR.
Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem koledze wibi79.

Ps.
Jako ciekawostkę dodam że odma est starsza od wynalazku zwanym EGR i działa w autach bez niego, więc nie powinno się łączyć tych dwóch rzeczy razem, bo działają sobie nie zależnie, tylko ich produkty się łączą w niektórych silnikach i powodują więcej problemów niż pożytku.
I tego chyba tu było potrzeba... brawo

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio 
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy - przez speedykielce - 31.07.2019, 20:59

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Emulator EGR -CDI ŁYSY13 165 126.388 11.06.2023, 20:55
Ostatni post: berthold61
  ROZGAŁĘŹNIK ZAPALNICZKI NA STAŁE 54adams 6 4.995 26.09.2014, 10:49
Ostatni post: spysiu92
  [450] Demontaż EGR ŁYSY13 2 3.885 01.11.2012, 22:28
Ostatni post: ŁYSY13
  [450] Zawór upustowy blow off 10 13.825 26.09.2008, 12:11
Ostatni post: kamill



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu