(31.07.2019, 11:08)TomekBomek napisał(a): Myślę że kolega wibi79 za dużo się naczytał i wysnuł błędne wnioski które teraz propaguje na forum.............Budowa odmy w smarcie CDI jest prosta jak budowa cepaNie bardzo rozumiem co mi zarzucasz, że propaguję? Gdybyś przeczytał ,moje posty wyżej zrozumiał byś, że optuję za konstruktorami silnika i wyjaśniam błędy wynikające z zaślepienia dopływu spalin do zaworu.Co do odmy to rzeczywiście jest prosta z jednym wyjątkiem,zawór EGR w Smarcie służy odmie jako separator.W innych silnikach, innych producentów ten separator ma inną budowę ale działanie takie samo czyli oddzielenie-odseparowanie oleju od tej "masy" zasysanej ze skrzyni korbowej do dolotu.
(31.07.2019, 11:08)TomekBomek napisał(a): Budowa odmy w smarcie CDI..... nie ma tam żadnego separatora.Gdyby tak było to ciekawy jestem ile czasu (kilometrów) potrzeba by aby cały olej ze skrzyni korbowej został przez silnik wyssany i spalony,10km,50km czy aż 100??
(31.07.2019, 11:08)TomekBomek napisał(a): Pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem koledze wibi79.
Dziękuję za pomoc,mimo,że dieslem jeżdżę prawie 30lat i nie były to traktory,autobusy czy TIRy to jednak Smarta dopiero poznaję.
P.S. Nie wiedziałem, że w tłumiku Smarta cdi jest katalizator, o filtrze cząstek stałych słyszałem chociaż w moim go nie ma (2004) na szczęście