Tak , zgadza się Akumulatory są połączone ze sobą 2 równolegle i dwa pakiety w szereg. Akumulatory są ładowane z przydomowej elektrowni solarnej więc z kosztami ładowania się nie liczę. Przy próbach z dwoma akumulatorami połączonymi ze sobą na zabawie spokojnie spędzałem 2 godziny zabawy czyli pakiecie 120Ah. Sterowniki jak pisałem są zaprojektowane przeze mnie. Sterownik silnika odzyskuje energię przy zwalnianiu, podczas puszczania gazu kondensatory filtrujące podtrzymują lekkie napięcie na elektromagnesach dzięki czemu wirnik pracuje nadal w polu elektromagnetycznym i prąd wytwarzany przez wirnik wraca do akumulatorów poprzez szybkie diody podtrzymując napięcie zgromadzone w kondensatorach.
Sterowanie skrzynią jest zrealizowane na oryginalnym potencjometrze (czujniku położenia biegu), a silnik (wodzik) jest sterowany poprzez mostek H kontrolowany mikroprocesorem. Oczywiście mikroprocesor zbiera informacje od kierowcy poprzez gałkę zmiany biegów. Nie jest to automat.
Sterowanie skrzynią nie jest aż tak trudne, sterownik do tego też już zaprojektowałem i działa świetnie. Blokowanie skrzyni na jednym biegu to troszkę pomyłka, wystarczy że bieg wyskoczy i stoimy.... Ma to może lekki sens gdy stosujemy silnik z magnesami trwałymi lecz gdy stosuje się silnik samowzbudny szeregowo bocznikowy okazuje się że jak by się go nie sterowało i tak kręci się w jedną stronę. Może koledzy się pośmieją ale silnik został wyjęty z windy towarowej i przerobiony na moje potrzeby. Jestem jeszcze w fazie przerabiania elektryki w autku aby maksymalnie zmniejszyć pobór prądu i dostosowywania wszystkiego pod wyższe napięcie zasilające. Skrzynię już nową obsadziłem wewnątrz i objeździłem. W wolnym czasie porobię trochę więcej zdjęć i podeśle. Pozdrawiam.
Sterowanie skrzynią jest zrealizowane na oryginalnym potencjometrze (czujniku położenia biegu), a silnik (wodzik) jest sterowany poprzez mostek H kontrolowany mikroprocesorem. Oczywiście mikroprocesor zbiera informacje od kierowcy poprzez gałkę zmiany biegów. Nie jest to automat.
Sterowanie skrzynią nie jest aż tak trudne, sterownik do tego też już zaprojektowałem i działa świetnie. Blokowanie skrzyni na jednym biegu to troszkę pomyłka, wystarczy że bieg wyskoczy i stoimy.... Ma to może lekki sens gdy stosujemy silnik z magnesami trwałymi lecz gdy stosuje się silnik samowzbudny szeregowo bocznikowy okazuje się że jak by się go nie sterowało i tak kręci się w jedną stronę. Może koledzy się pośmieją ale silnik został wyjęty z windy towarowej i przerobiony na moje potrzeby. Jestem jeszcze w fazie przerabiania elektryki w autku aby maksymalnie zmniejszyć pobór prądu i dostosowywania wszystkiego pod wyższe napięcie zasilające. Skrzynię już nową obsadziłem wewnątrz i objeździłem. W wolnym czasie porobię trochę więcej zdjęć i podeśle. Pozdrawiam.