(10.02.2013, 12:48)piotr_poznan1 napisał(a): Zainteresowałem się rometem 4e http://www.4e.romet.pl/ ,zwlaszcza, że w Poznaniu jest możliwość jazdy testowej.
Romet 4E ma niestety kiepską jakość wykonania i nie posłuży długo: http://www.samochodyelektryczne.org/foru...php?p=7076. Pojazd jest 100% chińszczyzną, u nas tylko składany do kupy z komponentów chińskiej firmy w celu obniżenia
kosztów transportu.
(10.02.2013, 12:48)piotr_poznan1 napisał(a): Jeździ jak taczka, ale .. jest elektryczny i na warunki zimowe, przejeżdza wg. dystrybutora, ponad 100 km.
Akumulatory są kwasowo-ołowiowe na tylko 400 cykli ładowania. W zimie zasięg spada o kilkadziesiąt procent (natura tej chemii + ogrzewanie).
LiFePO4 rozładowywane w 70% na cykl wytrzymują 5000 cykli (wtedy ich pojemność spada do 80% znamionowej).
Spodziewałbym się cyrków z dostępnością cześci zamiennych (zwłaszcza zawieszenia, które wygląda na nietrwałe) po paru latach.
No i jedna z istotniejszych rzeczy - nie ma co nawet marzyć o poziomie bezpieczeństwa porównywalnym ze Smartem. Może Ty się nie rozpędzisz w Romecie za bardzo, ale kretyn w SUVie nadal może Cię rozmaślić.
Z "polskich" produktów bardziej interesujący jest S.A.M. RE-VOLT (http://www.re-volt.com.pl/ ), ale firma chyba jest trochę rozpuszczona szwajcarskim rynkiem i podstawowa wersja kosztuje około 80 kPLN.
Jest jeszcze Elipsa (http://www.elipsavehicle.com/ ), ale mało o niej wiem.