Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450][451] Wydech na środku - wymiana tłumika

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450][451] Wydech na środku - wymiana tłumika
#1
 kenny 
Postanowiłem zrobić mały tuning w moim 450. Zapragnąłem mieć tłumik z wyjściem na środku zderzaka.
Wydawać ponad 1k zł na Brabusa jest dla mnie chorym pomysłem, postanowiłem podziałać coś sam.

Przeglądając otchłanie katalogów z tłumikami znalazłem coś co dało by radę przypasować - tłumik od Skody 110. Cena zachęcająca - 45 zł + przesyłka.

Tłumik od Skody 110 wygląda tak:
[Obrazek: 9feecbe55550bc966c87.gif]

Potrzebne są:
- tłumik skoda 110
- kolanko do wydechu (fi ok 40)
- diax
- MIG/TIG
- otwornica
- podstawowe narzędzia
- nowa obejma
- ozdobna końcowka

How-to:
1. Zdejmujemy zderzak i odkręcamy blendę - klucze torx
2. Odkręcamy aluminiową belkę - k. torx 40
3. Odkręcamy obejmę tłumika (opaskę) - k. ampulowy
4. Odkręcamy tłumik przy kolektorze - k. nasadowy 13
5. Wyjmujemy tłumik.
6. Odcinamy diaxem rurę wchodzącą do starego tłumika
7. Bierzemy nowy tłumik (konieczne jest zagięcie otaczającego tłumi zgrzewu), nowe kolanko i to co odcięliśmy od starego tłumika i zaczynamy pasowanie (opaski na zdjęciu są jedynie do przytrzymania tłumika podczas pasowania):
[Obrazek: 20130512140042.jpg]

8. Mierzymy i wycinamy otwornicą w blendzie zderzaka dziurę na nowy tłumik.

9. Wszystkie elementy przycinamy tak, aby do siebie pasowały:
[Obrazek: 20130512140831.jpg]

10. Do przymiarek łączymy elementy małymi spawami:
[Obrazek: 20130512144037.jpg]
[Obrazek: 20130512164942.jpg]

11. Przymierzamy zderzak z dziurawą blendą:
[Obrazek: 20130512164907.jpg]

12. Jeśli wszytko pasuje spawamy wszystko dokładnie:
[Obrazek: 20130512165941.jpg]

13. Skręcamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, zakładając nową obejmę i cieszymy się nowym tłumikiem:
[Obrazek: 20130512183336.jpg]


Podsumowanie:
Bardzo byłem ciekawy dźwięku jaki "wyszedł" i wyszło fajnie. Troszkę głośniej od serii, ton niżej. Teraz jeszcze muszę dobrać jakąś ładną końcówkę chromowaną, by zaczęło to dobrze wyglądać.
Zajęło mi to ok 6h. Drugi raz myślę, że zrobiłbym to w 3-4h. Bardzo dużo jest pasowania, zdejmowania, zakładania, na to najwięcej schodzi czasu.

Pozdrawiam Very happy
 Odpowiedz
#2
 krzyss 
Laughing Crying Mad: Confused
Normalnie nie wiem co powiedziec Idea
 Odpowiedz
#3
 ez84 
daj go trochę niżej i jakaś ładna końcówka by się przydała i będzie w pytkę :P albo trzeba było dać do dołu wylot i wtedy taką końcówkę założyć :P
http://allegro.pl/hit-ulter-koncowki-z-d...48727.html


kurcze ale mi dałeś do myślenia teraz Smile
Laughing Smart 450 CDI Laughing
 Odpowiedz
#4
 igor003 
Jakie straty mocy ?
 Odpowiedz
#5
 ŁYSY13 
Dobra tania robota tylko blenda tylna do wymiany . Ten otworek się wypali . Mocowanie do silnika przy ruszaniu stuka na pewno .Trzeba powiększyć otworek bo i tak połamiesz albo się stopi .
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#6
 kenny 
No właśnie blenda. Docelowo będzie inna, ale niestety nigdzie nic nie ma :/
 Odpowiedz
#7
 PKO 
Kup końcówkę ozdobną , w blendzie wytnij otwór pasujący do końcówki i się nie spali Razz

pzdr
PKO
 Odpowiedz
#8
 ŁYSY13 
Berlin Tuning albo RS mial takie
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#9
 cingda 
Na firmowej stronie Ulter'a jest spory wybór końcówek.
SMART CITY COUPE 0.6 2000R.
 Odpowiedz
#10
 kenny 
Wczoraj przebrnąłem przez allegro i mam kilka typów. Jeszcze muszę pomierzyć dokładnie i coś dopasuję.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wydech w Smarcie 5 3.734 06.09.2009, 10:48
Ostatni post: All-capone



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu