Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] Problem z "samo włączającymi" się wycieraczkami

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] Problem z "samo włączającymi" się wycieraczkami
#11
 cieslak111@me.com 
"WYCIERACZKI....."

Wyprzedzając ciekawość obserwujących. Sam posiadam interfejs OBD pod WiFi i nie wykazał niczego w systemie. Brak jakichkolwiek błędów. Mechanik także podpiął swój "profesjonalny" i wykazał to samo.
 Odpowiedz
#12
 obwd-crash 
Może bez sensu, ale czy radio działa ?
 Odpowiedz
#13
 Rumcajs 
(20.02.2024, 17:05)cieslak111@me.com napisał(a): [quote pid='203461' dateline='1708427850']
W miejsce którego bezpiecznika wstawiłeś przełącznik ?

- Wstawiłem w gniazdo 2 (bezpiecznik 25A) tablicy bezpieczników


Czy możesz podać jego oznaczenie z modułu SAM?

- Chwilowo za późno wracam z pracy ale w najbliższym czasie zrobię zdjęcie

[/quote]

Może zbyt "żargonowo" napisałem, ale pisząc o oznaczeniu bezpiecznika na module SAM, miałem na myśli F2, czyli bezpiecznik na pozycji 2, zasilający bezpośrednio silnik wycieraczek przednich.
Skoro w dalszym ciągu słychać "cykanie przekaźnika" to można podejrzewać, iż problem jest na zasterowniu pracą wycieraczek. 
Jeżeli przy wyłączonym "bezpieczniku" na pozycji 2 słychać "cykanie", to wyjmij bezpiecznik z pozycji 20.
Na tym 10-cio amperowym bezpieczniku mamy zasilanie "po stacyjce" dla kilku urządzeń, jak sterownie wycieraczek i spryskiwaczy, kierunkowskazy, radio i coś tam jeszcze.
Trochę informacji o obłożeniu bezpieczników i pinów na SAM-ie znajdziesz pod poniższym linkiem.
https://www.evilution.co.uk/mod/451-sam-...m%20relays
 
Gdyby po wyjęciu bezpiecznika z pozycji 20 "cykanie" ustało, to włącz "bezpiecznik" na pozycji 2. 
Moim zdaniem w tej sytuacji wycieraczki nie powinny podjąć pracy.
Jeżeli, rzeczywiście tak się stanie, to faktycznie, można podejrzewać przebicie pomiędzy kablami na odcinku od SAM-a do "gniazda" manetki wycieraczek.
Instalacja w tym fragmencie wygląda następująco :

Co jest na przewodzie     wtyczka /pin SAM              kolor  przewodu             Pin na prawym gnieździe manetki

Zasilanie do manetki         3          4                       Czarny/Szary                                   11
czasówka wycieraczek       8           3                      Szary/Brązowy                                  4
pierwsza prędkość             9          36                     Zielony/Czerwony                              1
druga prędkość                 8          17                      Żółty                                               5

Rozpiska wtyczek jest na tej angielskiej stronie, miernik w dłoń i do przodu .... Hammer
 Odpowiedz
#14
 Rumcajs 
(20.02.2024, 18:28)chris2 napisał(a):
(20.02.2024, 13:37)Rumcajs napisał(a):
(20.02.2024, 12:29)chris2 napisał(a): Dodatkowo znaczna część 451 posiada przewody ( schowane w przedniej części podsufitki) do czujnika zmierzchu/deszczu,które też są związane z wycieraczkami.Co do uszkodzenia styków w silniczku,to jest to bardzo prawdopodobne.Jest też możliwość że rozsypał się przekaźnik sterujący wycieraczkami.

Nie wspominałem o przewodach, żeby nie mącić zbytnio "w temacie". Żeby było jeszcze bardziej skomplikowanie, to te przewody, czyli czujnik zmierzchu/deszczu nie jest podłączony do SAM-a tylko bezpośrednio do kombiinstrumentu czyli zegarów.

Według schematu, nie ma przekaźnika wycieraczek, wygląda jakby "elektronika" odpowiadała za zasterownie silnika wycieraczek.

Zobacz schemat jeszcze raz,ale dokładniej,przekaźnik od wycieraczek jest i zabudowany  jest on w SAMie.

Patrzyłem raczej dokładnie w schemat i pomimo założenia okularów nie widzę go tam.
Chodzi mnie o to, iż np. w "układzie" sterowania rozrusznikiem jest narysowany wyraźny przekaźnik i stoi obok niego 2, czyli rozumiem, że jest na pozycji 2 na SAM-ie.
Sądząc po tym co napisał cieslak111, to faktycznie musi być przekaźnik, skoro słychać "cykanie". 
Sorki, ja na schemacie wycieraczek nie widzę czegoś takiego.
 Odpowiedz
#15
 cieslak111@me.com 
No to znalazły się wszystkie ukryte przekaźniki :-) BRAWO dla użytkownika: Rumcajs! za poniższy link

https://www.evilution.co.uk/mod/451-sam-...m%20relays



Tak, radio działa bez uwag. Po włączeniu zapłonu startuje, po wyłączeniu gaśnie.

Musicie mi dać czas na "przetestowanie" rozwiązań i postawienie werdyktu. Liczba możliwych uszkodzeń praktycznie zawęziła się do okolic kierownicy :-)




 To jeden z najciekawszych fragmentów z powyższego linku

Czym więc jest jednostka SAM ?

Zasadniczo jest to skrzynka bezpieczników z wewnętrznymi przekaźnikami i mikroprocesorem, który steruje prawie wszystkimi funkcjami elektrycznymi samochodu. Procesor można flashować, dzięki czemu można go
uczyć nowych sztuczek za pomocą kodu TAN,
sztuczki te obejmują łopatkową zmianę biegów, automatyczne blokowanie drzwi, automatyczną zmianę biegów, światła do jazdy dziennej, tempomat itp.


ale to temat na inny wątek...... na razie wycieraczki ale obiecuję, że temat się "urodzi"...... kto, jak, czym, i co można :-)
 Odpowiedz
#16
 Login 
Ja bym z innej strony prześledził przewody. Nie wiem jak w Smartcie ale w innych autach spotkałem się, że dla rocznika modelowego trwającego całe 2 lata, 3 rodzaje schematów (w teorii wszystkie prawidłowe, bo po numerze VIN). Miały spore różnice i były niezgodne z rzeczywistością.

PS. Pamięć niestratną (flash, EEPROM, itd.) możesz nadpisywać, w procesorze masz pamięć stratną która po ustaniu zasilania zanika. Te wszystkie tricki da się wykonać przy pomocy SD czy jego klonów. Jak mi kolega dodał Softouch.
 Odpowiedz
#17
 raffa 
(20.02.2024, 18:39)cieslak111@me.com napisał(a): Sam posiadam interfejs OBD pod WiFi i nie wykazał niczego w systemie. Brak jakichkolwiek błędów. Mechanik także podpiął swój "profesjonalny" i wykazał to samo.

(20.02.2024, 19:49)cieslak111@me.com napisał(a): Procesor można flashować, dzięki czemu można go uczyć nowych sztuczek za pomocą kodu TAN,[/u][/b] sztuczki te obejmują łopatkową zmianę biegów, automatyczne blokowanie drzwi, automatyczną zmianę biegów, światła do jazdy dziennej, tempomat itp.ale to temat na inny wątek...... na razie wycieraczki ale obiecuję, że temat się "urodzi"...... kto, jak, czym, i co można Smile

Byle jaki, bardziej czy mniej profesjonalny interfejs sprawy nie załatwi. Smartowa elektronika z 450 / 452 i 451 gada tylko z SD (Star Diagnose), albo jej klonami.

I właśnie tym programem można programować te wszystkie rzeczy powyżej i jeszcze wiele innych (np. kluczyki). Co więcej, za jego pomocą można rozwiązywać różne problemy występujące w samochodzie, czy należy przeprowadzać różne czynności eksploatacyjne (np. ustawiać punkt otarcia sprzęgła).

Nie musisz więc wyważać otwartych drzwi Smile

Dopiero w 453 działają inne interfejsy i darmowy DDT4All.

Tu masz wszystko dokładnie rozpisane:

https://www.evilution.co.uk/mod/generic-...eaders.htm

A jeszcze co do przewodów w smarcie, zerknij sobie na mój wpis w wątku dotyczącym mojego samochodu tutaj:

http://smartklub.pl/t-450-by-raffa--1902...#pid186907

Tak miałem zdezintegrowaną izolację przewodu w lewej manetce prawie pięć lat temu, więc w 16-letnim samochodzie... Być może w prawej u Ciebie zadziały się podobne rzeczy. Albo nie w manetce, tylko w innym miejscu...
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu