Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Stożkowy fitr powietrza.

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Stożkowy fitr powietrza.
#1
 mariusz.potempa 
Witam. Posiadam forfoura z silnikiem 1.1 75 KM. Piszę w sprawie stożkowego filtra powietrza i mam kilka pytań.

1. Wiecie ile może kosztować zmiana filtra na stożkowy?
2. Czy taka operacja się w ogóle opłaca?
3. Czy po wymianie filtra trzeba będzie wyregulować silnik?
4. Czy taka wymiana jest trudna?
5. Jakie są wymiary rury doprowadzającej?

Z góry dziękuję na odpowiedź i pozdrawiam Smile
WME4540301B068311
 Odpowiedz
#2
 BASTOS 
(02.10.2015, 16:50)mariusz.potempa napisał(a): Witam. Posiadam forfoura z silnikiem 1.1 75 KM. Piszę w sprawie stożkowego filtra powietrza i mam kilka pytań.

1. Wiecie ile może kosztować zmiana filtra na stożkowy?
Od 500 zł.
2. Czy taka operacja się w ogóle opłaca?
Poprawi trochę doły
3. Czy po wymianie filtra trzeba będzie wyregulować silnik?
Wypadaloby
4. Czy taka wymiana jest trudna?
Nie, ale jak profesjonalnie ma być to raczej w dobrej firmie ( trzeba obliczyć żeby dobrać).
5. Jakie są wymiary rury doprowadzającej?
Ja miałem 8 cm.

Z góry dziękuję na odpowiedź i pozdrawiam Smile

Zadaj sobie pytanie co chcesz osiągnąć czy troche zmienić dżwięk ( to tani koszt) czy niewielkie poprawienie osiągów ( koszt o wiele większy)
 Odpowiedz
#3
 Jarekz007 
W sobotę założyłem filtr stożkowy Simota, wszystko ładnie pasuje (zdejmujesz górną część obudowy filtra powietrza wraz z filtrem, kupujesz filtr z przejściówką na 70mm i elegancko przykręcasz cybantem do rury dolotu. Wizualnie szału nie ma, ale za to filtr jest chłodzony powietrzem z puszki więc nie grzeje się i nie ma potrzeby mocowania różnych termicznych osłon.

Efekty? Bardzo fajny niski, basowy pomruk podczas jazdy (od 3tys. do odcinki)
Przy tej mocy silnika nawet nie ma co liczyć na poprawienie osiągów ...

Podsumowując:
Wydając około 100zł (w zależności od marki filtra) możemy cieszyć się basowym pomrukiem spod maski naszego bolida Very happy Dobra alternatywa dla zwykłego filtra.

PS. Jak się zrobi cieplej to jednak wyrzucę seryjny dolot i zrobię to bezpośrednio na kolanku i rurze dolotowej do filtra (zrobi się znacznie więcej miejsca pod maską Wink )
VIN: WME4540301B088473
 Odpowiedz
#4
 mariusz.potempa 
A mógłbym prosić i jakieś rady jaki filtr powietrza wybrać? Niestety w tej sprawie jestem zielony :C
WME4540301B068311
 Odpowiedz
#5
 Jarekz007 
Proszę bardzo!

Wyrzuciłem jednak z samochodu całą puszkę filtra powietrza i nie dość, że zrobiło się więcej miejsca to moim zdaniem atrakcyjniej to wygląda. (nie mam zamontowanej pokrywy silnika gdyż maluje się na czerwono Wink )
Kupiłem kolanko redukcyjne 90 stopni (cena około 60zł ) do tego filtr stożkowy SIMOTA w podobnej cenie.
Filtr nie przegrzewa się gdyż ma bezpośrednie chłodzenie zimnym powietrzem.

   
VIN: WME4540301B088473
 Odpowiedz
#6
 shagger 
Niby jakie ma chlodzenie jak przy zamknietej masce temperatura podczas jazdy jest zawsze wyzsza kilkadziesiat stopni niz na zewnatrz.Osiagi napewno sie pogorszyly.Kolano wywaliles do gory tak jakbys chcial by silnik napil sie wody np.z przemoczonego stozka.Jak pociagnie molo wody to zgasnie a jak wiecej to pokrzywi korbowody.Tak nie wolno.
 Odpowiedz
#7
 Jarekz007 
Miejsca za dużo pod maską nie ma niestety przez co możliwości montażu są okrojone. Centralnie na filtr jest nadmuch zimnego powietrza więc przez ostatnie kilkaset kilometrów żadnych efektów ubocznych nie zaobserwowałem. Co do wody którą może zaciągnąć w sumie to masz rację ... będę to kontrolował jednak myślę że nie ma skąd jej zaciągnąć.
VIN: WME4540301B088473
 Odpowiedz
#8
 Kanapa 
Wywaliłeś element który kieruje zimne powietrze na puszkę z filtrem - teraz jest mina.
Jak ci się chce kombinować to możesz obrócić akumulator o 90 stopni i zrobić przegrodę oddzielającą komorę silnika od filtra.
Zimne powietrze możesz doprowadzić znad dolnego kierunkowskazu.
Jak zwykle Forfour.co.uk.
Jeżeli chcesz bardzo kombinować to można daszek w klapie maski wykonać w stylu SBR ale to już hardcore pod względem przepływu powietrza.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#9
 kacper.diablo 
Odświeżę trochę temat, bo planuję wymianę. Ja mam 1.5 i zależy mi właściwie wyłącznie na zmianie dźwięku, nie będę się spinał o dodanie 1-2KM. Ale za to chciałbym uniknąć utraty tych koni, ktoś więcej się w to bawił, jak to zorganizować żeby dopływało zimne powietrze?
Próbował ktoś wymieniać tą zaślepkę w masce, da się to gdzieś kupić, bo wiadomo że nie wyjmę bo będzie mi się lało do środka.
Może jeszcze jakieś rady i najlepiej foto?
 Odpowiedz
#10
 Kanapa 
Jak tylko dźwięk to zapoluj na tłumik od Brabusa - robi robotę pięknie we współpracy z filtrem od K&N.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu