Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

brak ogrzewania 454 1.5cdi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
brak ogrzewania 454 1.5cdi
#11
 Rumcajs 
(08.02.2024, 23:01)saper68 napisał(a): czesc,w dalszym ciagu jest problem.uklad napelniony proznia,zassal ponad 6l plynu niestety dalej bez zmian.plyn w kabinie dslej sie pokazuje,do nagrzewnicy nie dociera,ogrzewania brak.plynu ze zbiorniczka nie ubywa i jest czysty,ani grama dymka nie pusci,olej tak samo w normie i nie ma na nim zadnych oznak innej cieczy.mam juz serdecznie po dziurki w nosie tego auta.macie jakies pomysly?

Teoretycznie powinno być dobrze, dokumentacja podaje 6,6L płynu, skoro weszło ponad 6....
Niestety, może się okazać, że ta końcówka jest najistotniejsza. Nagrzewnica zdaje się jest najwyższym punktem układu ogrzewania, w związku z tym, tam będzie naturalna skłonność do gromadzenia się "całego" powietrza w układzie właśnie w "wejściu" do niej, a ono niestety będzie blokowało cyrkulację.
Czy mam rację, że górny wąż  do nagrzewnicy jest w najwyższym miejscu układu ogrzewania ?
 Odpowiedz
#12
 saper68 
(09.02.2024, 00:12)Rumcajs napisał(a):
(08.02.2024, 23:01)saper68 napisał(a): czesc,w dalszym ciagu jest problem.uklad napelniony proznia,zassal ponad 6l plynu niestety dalej bez zmian.plyn w kabinie dslej sie pokazuje,do nagrzewnicy nie dociera,ogrzewania brak.plynu ze zbiorniczka nie ubywa i jest czysty,ani grama dymka nie pusci,olej tak samo w normie i nie ma na nim zadnych oznak innej cieczy.mam juz serdecznie po dziurki w nosie tego auta.macie jakies pomysly?

Teoretycznie powinno być dobrze, dokumentacja podaje 6,6L płynu, skoro weszło ponad 6....
Niestety, może się okazać, że ta końcówka jest najistotniejsza. Nagrzewnica zdaje się jest najwyższym punktem układu ogrzewania, w związku z tym, tam będzie naturalna skłonność do gromadzenia się "całego" powietrza w układzie właśnie w "wejściu" do niej, a ono niestety będzie blokowało cyrkulację.
Czy mam rację, że górny wąż  do nagrzewnicy jest w najwyższym miejscu układu ogrzewania ?

tak,gorna rura jest w najwyzszym miejscu,ale gosciu robil mi to 2 razy i za drugim razem nie wessal kompletnie nic a w nagrzewnicy jest plyn tylko ten goracy nie dociera
 Odpowiedz
#13
 Rumcajs 
(09.02.2024, 09:34)saper68 napisał(a): tak,gorna rura jest w najwyzszym miejscu,ale gosciu robil mi to 2 razy i za drugim razem nie wessal kompletnie nic a w nagrzewnicy jest plyn tylko ten goracy nie dociera

Skąd masz pewność , że w górnej rurze nagrzewnicy masz płyn a nie bąbel powietrza ?
Czy należy rozumieć, że podważałeś węża od góry i wyciekał płyn ?

W 90 % współczesnych systemów ogrzewania w samochodzie nie ma żadnego zaworu, "odcięcie" ogrzewania następuje na skutek przestawienia klapy powietrznej.
To jest jak z kaloryferem w domu, dosyć często nie grzeje z powodu zapowietrzenia i jestem bardzo mocno przekonany, że u Ciebie jest tak samo. 

Jeszcze raz, skąd masz pewność, że w nagrzewnicy jest "czubato" płynu i nie ma bąbla powietrza ?
 Odpowiedz
#14
 saper68 
(09.02.2024, 12:08)Rumcajs napisał(a):
(09.02.2024, 09:34)saper68 napisał(a): tak,gorna rura jest w najwyzszym miejscu,ale gosciu robil mi to 2 razy i za drugim razem nie wessal kompletnie nic a w nagrzewnicy jest plyn tylko ten goracy nie dociera

Skąd masz pewność , że w górnej rurze nagrzewnicy masz płyn a nie bąbel powietrza ?
Czy należy rozumieć, że podważałeś węża od góry i wyciekał płyn ?

W 90 % współczesnych systemów ogrzewania w samochodzie nie ma żadnego zaworu, "odcięcie" ogrzewania następuje na skutek przestawienia klapy powietrznej.
To jest jak z kaloryferem w domu, dosyć często nie grzeje z powodu zapowietrzenia i jestem bardzo mocno przekonany, że u Ciebie jest tak samo. 

Jeszcze raz, skąd masz pewność, że w nagrzewnicy jest "czubato" płynu i nie ma bąbla powietrza ?

odpinal waz od nagrzewnicy i sprawdzal,jest plyn w niej
 Odpowiedz
#15
 BASTOS 
Bardzo możliwe że padł silniczek sterowania temperaturą. Proponował bym szukać odpowiedzi na forum mitsu temacie colta VI gen. System ogrzewania nie jest, jak niektórzy sugerują, myślą mercedesa, tylko przełozony z colta.

Wysłane z mojego moto g54 5G przy użyciu Tapatalka
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
 Odpowiedz
#16
 Login 
Próżniowe napełnianie jest w instrukcji serwisowej Colta. Żaden Mercowski myk. Dwie godziny temu wymieniłem chłodnice w 454, 1,5T i zalałem płynem (nie opróżniałem bloku), po włączeniu nawiewu ciepłe powietrze. Po ostygnięciu dolałem płynu.
 Odpowiedz
#17
 Rumcajs 
(14.02.2024, 01:32)Login napisał(a): Próżniowe napełnianie jest w instrukcji serwisowej Colta. Żaden Mercowski myk. Dwie godziny temu wymieniłem chłodnice w 454, 1,5T i zalałem płynem (nie opróżniałem bloku), po włączeniu nawiewu ciepłe powietrze. Po ostygnięciu dolałem płynu.

Oczywiście przyjmując, że to Niemcy z Mercedesa kopiowali od Japończyków z MisiPysiu, to faktycznie, nie doceniłem pierwowzoru. Mając latami kontakt z "oryginalnymi" Meśkami spotkałem się z tyloma wynalazkami, że uznałem Niemców za "genialnych" pod tym względem.
Widać nie są jedyni i nie są odosobnieni.
@login, rozumiem, że "nie opróżniałem bloku", oznacza również, że nie doszło do zapowietrzenia nagrzewnicy, która wcześniej działała bez problemów. 
W układzie ogrzewania, nie ma żadnego zaworu który "zakłócałby" obieg płynu chłodzącego. Obieg płynu wymuszany jest przez pompę wody i grawitację.
@saper68, niestety ale dala mnie jedynym powodem braku cyrkulacji przez nagrzewnicę, zakładając że jest drożna, to niedostateczne odpowietrzenie czyli bąbel powietrza który uniemożliwia cyrkulację płynu.
Oczywiście pozostaje jeszcze jeden element układu o którego sprawności nic nie wspominałeś, a który po stopniowym "siadaniu" sprawności układu, może faktycznie mieć coś na rzeczy.
Chodzi mianowicie o pompę wody, nie wspominałeś o niej ani na forum ani w wiadomościach które wymieniliśmy. 
Mam świadomość, że przy słabym wydatku pompy, pewnikiem silnik by się przegrzewał w miesiącach letnich, zrób rachunek sumienia jak to było.
 Odpowiedz
#18
 Login 
Wymieniałem też termostat przy okazji więc została zapowietrzona. Patrząc na to jak jest umieszczona i jeśli nie ma żadnego zaworu.
Przy dużym obiegu ruch jest wymuszony przez pompę. Jakby była nie sprawna to chłodnica jest ciepła tylko na górze.

Poszukaj service manualu o takiej nazwie: mmc_colt_2008. Patrząc na niego wystarczy odpowietrzyć ciśnieniowo (czego ja nie robiłem) i tyle. Dodatkowo u ciebie nie jest potrzebna nagrzewnica żeby było ciepło, bo jest grzejnik elektryczny (tylko w dieselu). Więc zapewne jest to inna usterka, a w tym manualu jest sporo pozycji jak sprawdzić czy elektrycznie jest wszystko ok.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart forfour 454 2005r. 1.5cdi patka.3 2 1.483 13.10.2020, 13:03
Ostatni post: Maciek_M
  Samochód otwiera się i zamyka podczas jazdy SMART FORFOUR 454 2005 1.5CDI patka.3 6 2.298 30.03.2020, 15:54
Ostatni post: patka.3
  SMART FOR FOUR 2005r brak płynu hamulcowego patka.3 5 2.376 18.03.2020, 23:26
Ostatni post: raffa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu