Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

brak świateł mijania tył

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
brak świateł mijania tył
#1
 siemion 
Cześć,
od kilku dni zmagam się z problemem braku świateł mijania w obu tylnych lampach.
Obie lampy są sprawne, bezpiecznik też, oświetlenie tablicy działa.
Ma ktoś pomysł co można jeszcze sprawdzić.
Dziękuje.
 Odpowiedz
#2
 chris2 
Jeżeli działa oświetlenie tablicy rejestracyjnej to znaczy że napięcie na światła jest,szukaj problemu w kostkach tylnych lamp,lub w płytkach tych lamp ,śniedź ,wypalone styki.Nie pamiętam czy napięcie idzie najpierw do oświetlenia rejestracji a z potem do tylnych lamp,czy odwrotnie,bo może być jeszcze problem z wiązką wychodzącą z tylnej klapy.
 Odpowiedz
#3
 siemion 
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej to inny obwód, ponieważ przy otwieraniu samochody pilotem zapalają się wszystkie światła mijania oprócz podświetlenia tablicy. Ponadto mało prawdopodobne by styki w obu lampach w tym samym czasie utraciły kontakt
 Odpowiedz
#4
 maciekpkow 
Nie ma świateł mijania z tyłu i nie będzie Razz
 Odpowiedz
#5
 Rumcajs 
(01.08.2023, 13:50)maciekpkow napisał(a): Nie ma świateł mijania z tyłu i nie będzie Razz

Oj to Ty szczególarz jesteś  Evil or very mad

Należy się domyśleć, że chodzi o pozycyjne, postojowe, obrysowe, jak kto woli, takie małe i zapewne czerwono świecą z tyłu Smile

A teraz na poważnie.
@Siemion, masz w pełni rację, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i pozycyjne z tyłu, są na dwóch różnych obwodach.
Jak to czasami u Mercedesa bywa, akurat w " tem temacie" jest lekka zwala w dokumentacji. 
Na jednym schemacie podane jest, iż kabel wychodzący z modułu SAM ma kolor niebieski z białym paskiem, na drugim że jest tylko niebieski. 
Na szczęście niezależnie od schematu zgadza się, iż kabel wychodzi z wtyczki S2 na pozycji 11 i biegnie w wiązce po lewym przednim nadkolu ( oczywiście we wnętrzu pod dywanikiem) i tam na tym nadkolu w wiązce rozgałęzia się na dwa, czyli na prawą i lewą lampę.
Uszkodzenie tego złącza jest mało prawdopodobne, więc niestety podejrzewam  uszkodzenie wewnętrzne modułu SAM.
Podłączenie pod SD powinno pokazać jakiś błąd.
 Odpowiedz
#6
 raffa 
Zdarzają się czasami dwie padnięte w tym samym momencie żarówki, albo dwa padnięte w tym samym momencie bezpieczniki. Przerabiałem kiedyś w innym samochodzie, a szukałem innego, bardziej skomplikowanego problemu Very happy Strata czasu wkurza, jak się nie wyeliminuje najprostszych potencjalnych przyczyn. Tak, wiem, że pisałeś o lampach i bezpieczniku, ale może warto sprawdzić te złączki.

453 czyta się SD? mam wrażenie, że gdzieś (chyba raczej na evilution) widziałem info, że jakiś inny program. Sprawdziłem: głowice C3 i C4 nie łączą się z 453. Podobno jakaś update'owana C4 już tak.

Działa DDT4All, tu jest opisane ze szczegółami, linkami, podstawową instrukcją i informacją, jaki interfejs jest potrzebny:

https://www.evilution.co.uk/mod/ddt4all-installing.htm

No i na pewno jest to tańsze rozwiązanie, niż SD Wink

Szasza, jako jednyny klubowicz który pojawia się u nas na spotkaniach 453, dostał ode mnie po Wojtku taki interfejs, ale nie wiem, czy już się nim próbował bawić. Zawsze możecie spróbować się zgadać i ogarnąć temat razem, co dwie głowy to nie jedna Smile
 Odpowiedz
#7
 siemion 
(01.08.2023, 14:05)Rumcajs napisał(a):
(01.08.2023, 13:50)maciekpkow napisał(a): Nie ma świateł mijania z tyłu i nie będzie Razz

Oj to Ty szczególarz jesteś  Evil or very mad

Należy się domyśleć, że chodzi o pozycyjne, postojowe, obrysowe, jak kto woli, takie małe i zapewne czerwono świecą z tyłu Smile

A teraz na poważnie.
@Siemion, masz w pełni rację, oświetlenie tablicy rejestracyjnej i pozycyjne z tyłu, są na dwóch różnych obwodach.
Jak to czasami u Mercedesa bywa, akurat w " tem temacie" jest lekka zwala w dokumentacji. 
Na jednym schemacie podane jest, iż kabel wychodzący z modułu SAM ma kolor niebieski z białym paskiem, na drugim że jest tylko niebieski. 
Na szczęście niezależnie od schematu zgadza się, iż kabel wychodzi z wtyczki S2 na pozycji 11 i biegnie w wiązce po lewym przednim nadkolu ( oczywiście we wnętrzu pod dywanikiem) i tam na tym nadkolu w wiązce rozgałęzia się na dwa, czyli na prawą i lewą lampę.
Uszkodzenie tego złącza jest mało prawdopodobne, więc niestety podejrzewam  uszkodzenie wewnętrzne modułu SAM.
Podłączenie pod SD powinno pokazać jakiś błąd.

Jestem pewny, że od tylnych lamp wychodzi przewód z niebieską izolacją (dotyczy oświetlenia pozycyjnego ).
Moduł SAM to EMM-T4, który znajduje się nad lewym kolanem kierowcy? 
Czy masz może rozpiskę pinów tego modułu aby mógł namierzyć tą wtyczkę oraz przewód?
@Rumcajs przewód wychodzący z modułu do lamp tylnych ma kolor niebiesko biały, wiem że moduł nie podaje napięcia a wiązka jest sprawna.


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#8
 Rumcajs 
(02.08.2023, 07:31)siemion napisał(a): @Rumcajs przewód wychodzący z modułu do lamp tylnych ma kolor niebiesko biały, wiem że moduł nie podaje napięcia a wiązka jest sprawna.

@ Siemion - To moim zdaniem sam odpowiedziałeś na podstawowe i najważniejsze pytanie. 
Jeśli moduł nie podaje napięcia, to obstawiałbym jego winę, ale dla potwierdzenia tej jego winy, postarałbym się podpiąć pod jakiś komputer który ogarnia 453. Może w SAM-ie kierowcy będzie coś na ten temat. Oczywiście zakładam, że te światła wcześniej działały.
Odnośnie grubości pinów, jest to wypadkowa praw fizyki i ekonomii  Hammer
Ten niebiesko-biały kabel ma zgodnie ze schematem przekrój 0,35mm2. Żarówki świateł pozycyjnych w wykonaniu tradycyjnym mają po 5W, czyli razem 10. Poprzez ten kabek popłynie maks. prąd 1A, nie potrzeba grubszego kabla, jeśli masz wersję z LED-ami to ten prąd będzie jeszcze mniejszy. Na wtyczkach P masz zasilania modułu i np. reflektory przednie, gdzie poszczególne żarówki ( od mijania i drogowych ) będą brały po około 5A. To i styki i kable są "solidniejsze". 

@ raffa, napisałeś "453 czyta się SD? " wiem w jakim wątku jestem i znowu będzie zarzut odpowiedzi "nie na temat , ale ....
Ja pisząc SD mam na myśli oryginalny sprzęt i to bardziej hardware niż software.
Do roku tak mniej więcej 2011/12 było prosto, był DAS ( obejmował EURO III, IV i V ) zaś poprzez oprogramowanie HHT starsze modele z lat dziewięćdziesiątych.
Później pojawiła się "nakładka" XENTRY, poprzez którą uruchamiało się ogólnie diagnostykę Mercedesa, dalej albo w XENTRY diagnozowało się nowe ( EURO VI, w tym również "wynalazki" ) zaś chcąc diagnozować starsze. przechodziłeś do DAS-a.
W chińczykach istnieje możliwość oddzielnego uruchomienia DAS-a i XENTRY.
PS. Pod hasłem "wynalazki" mam na myśli "nieślubne" potomstwo Renault-a i Mercedesa, tj. Citan i np. 453, ale również FUSO i .......
W związku z tą " nieślubnością" można je diagnozować nie tylko SD ( poprzez XENTRY ), ale też zapewne czymś co "łapie" Renaulta. 
Gdybym miał pod ręką jakieś 453, spróbowałbym go Multidiagiem którego posiadam. W liście obsługiwanych jest 453 i moduł SAM kierowcy.
   
Na 450 spokojnie odczytałem i skasowałem błędy, tak dla zabawy gdyż mam SD i tym posługuję się nią podstawowo. Rolleyes
 Odpowiedz
#9
 siemion 
Właśnie się czegoś dowiedziałem i sprawa się komplikuje, wersja samochodu jaką posiadam z fabryki wyszła w wersji z żarówkami, a teraz posiadam wersje LED (jakiś magik z warszawy to przerabiał). Nie mam pojęcia na czym polegała modyfikacja i czy moduł komfortu też podlegał modyfikacji, bo jeśli tak to kupno nowego/używanego nie rozwiąże problemu.
 Odpowiedz
#10
 Kanapa 
Uderz do Gizberna - może ogarnie temat. Ten magik z Wawy to chyba Mikemas. On takie sztuki robił.

Lampy full LED do przed lifta
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?s...source=app
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu