czy wiadomo komus cos na temat docierania nowego f2 ?
wymiana oleju powinna nastapic po 15 tys. a umnie juz prawie znikl po 3 tys.ze o koloze nie wspomne (czarny jak smola).Mam wrazenie ze powodem jest docieranie.Planuje wymiane w jakims warsztacie i wlanie magnateca 5w-30, bo w serwisie merola wolaja 60 zl. plus olej 75 zl. za litr.(odziwo filtr w aso kosztuje tylko 16 zl.) pozdrawiam!
Myślę, że pomysł z olejem 5w30 jest kiepski. Jest to olej o obniżonym tarciu i gęstości. Jest bardzo prawdopodobne, że silnk będzie go pił jak smok. Ważnym jest by ta liczba po literze "w" była wyższa-conajmniej 40. Taki olej po rozgrzaniu zachowuje odpowiednią gestość i silnik nie będzie go dużo spalał. Producent zaleca 10w40.
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Wczoraj kupujac filterek oleju do Smarta zauwazylem w sklepie olej firmy Valvoline Turbo 15W50 ! Sprzedawca zapewnial, ze jest on produkowany z mysla o silnikach turbodoladowanych, gdzie olej moze osiagac wyzsze temperatury. Zna ktos z was firme Valvoline ? W ofercie maja tez olej oznaczeny VR1 (o ile dobrze pamietam) 10W50.
Czyli rozumiem 10W40 połsyntetyk. A moze być synetyk 10W40 MaxLife Valvoline? Podobno bardzo dobry, ktoś próbował?
Fireman
Liczba postów: 572
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
11
Imię: Kazimierz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Macierzysz
smart fortwo 450 cdi
Fireman
27.02.2007, 05:33
Używałem MaxLifa półsyntetyka w Renault Laguna 2,0 benz. Jeździłem na nim 4 lata, było ok. Słyszałem dobre opinie o tych olejach.
Co się spali to nie zgnije!!!