Mam problem z moim smartem, silnik 1,5 cdi. Może ktoś pomoże, podsunie jakiś pomysł lub podzieli się doświadczeniami. Auto kupiłem miesiąc temu, przebieg spory ale wydawało się że wszystko jest ok. Po wymianie oleju i filtrów zaistniała dziwna sytuacja. Kiedy auto wchodzi na wysokie obroty, ok 3 tyś to zaczyna dymić i więcej nie idzie. Zdarzało się to sporadycznie. Na ogół wszystko wracało do normy. Dziś dymi cały czas jak wejdzie na wyższe obroty odpala dobrze, pracuje równo, nawet nie traci mocy na wysokich obrotach ale dymi tragicznie, pufa takim jasnym dymem. Zauważyłem pęknięty przewód od intrecoolera, doraźnie uszczelniłem. Nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna. Czy to może zawór EGR? Gdzie go znaleźć? Bardzo proszę o pomoc, bo znajomy mechanik nigdy nie miał doczynienia ze smartem i załamuje ręce. Ja tym bardziej
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Smart dymi na wysokich obrotach
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Tak zrobię, oby tylko wykazało co mu dolega. Czy ktoś podpowie gdzie jest zlokalizowany EGR? A może ktoś miał podobne objawy?
(05.10.2016, 23:49)krzyss napisał(a): Jak dymi na bialo niebiesko to slabo... chyba cie troche oszukali... Nie dymi na niebiesko, raczej na szaro. I właśnie zastanawia mnie to że do wymiany oleju i filtrów nic takiego się nie działo. A mechanik dobry, ale starej daty i nie miał nigdy smarta na warsztacie więc można go zrozumieć. Ktoś mi podsunął myśl że może z filtrem paliwa po wymianie coś jest nie tak.
W moim tak dymił delikatnie kiedy po czyszczeniu egr i węży mixem diesla i benzyny odrazu go założyłem i węże tez. Nie zdążyło wyparować poszło na silnik ,czujniki powariowały szedł jakby bez turbo Po odczekaniu pól godziny i odpięciu akumulatora szedł ku jak burza tak było u mnie jak f2 450 cdi leciuchno dymka puścił jak opisujesz
Witam,
Mam smarta fortwo- diesla z 2004 roku, czy Ktoś z Was praktykował zamknięcie zaworu EGR, ażeby obniżyć koszty spalania??? Wcześniej miałam smarta diesla z 2000r., po kilkunastu razach czyszczenia zaworu EGR ( brak mocy, kopcenie) mechanik go taką metalową płytką zamknął - i jak ręką odjął, byłaaaa igła!!!! |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości