Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Spryskiwacze + rurka przedniego (nowy nabywca - neptyk techn.)

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Spryskiwacze + rurka przedniego (nowy nabywca - neptyk techn.)
#1
 BogdanHa 
1- Przedni nie działa - przerwana rurka pomiędzy wycieraczką, a wystającym końcem ze śruby wycieraczki. Domyślam się, że był tam jakiś łącznik (chyba nie wymyślili jednolitej rurki od wycieraczek az do pompki) Smile
Gdzie można kupić taki łącznik - czy jakiś standardowy, czy "cudowny". Smile
2- tylna szyba - ledwie cieknie (praktycznie kilka kropel). Jak zdiagnozowac przyczynę bez rozbierania połowy auta?

Pozdrawia jednodniowy właściciel. Smile
 Odpowiedz
#2
 obwd-crash 
Z przodu idzie wężyk do króćca w obudowie osi ramienia wycieraczki. 
Od góry w obudowę osi ramienia wycieraczki, wchodzi wymienny króciec, na który zakłada się wężyk, idący po ramieniu wycieraczki do spryskiwacza.
[Obrazek: 1-q0003914v002000000-19663461.jpg]
Ten wymienny króciec możesz kupić w każdym salonie Mercedesa wg nr części jak w linku poniżej - na zamówienie.
https://merc.com.ua/mercedes-benz/item/q...tor/623264
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#3
 BogdanHa 
(28.05.2020, 09:04)obwd-crash napisał(a): Z przodu idzie wężyk do króćca w obudowie osi ramienia wycieraczki. 
Od góry w obudowę osi ramienia wycieraczki, wchodzi wymienny króciec, na który zakłada się wężyk, idący po ramieniu wycieraczki do spryskiwacza.

Ten wymienny króciec możesz kupić w każdym salonie Mercedesa wg nr części jak w linku poniżej - na zamówienie.
https://merc.com.ua/mercedes-benz/item/q...tor/623264
Kurcze - u mnie z osi wycieraczki wystaje kawałek miękkiego wężyka, a nie plastikowy króciec. Boje się ciągnąc za tego wystającego ciuka, żeby potem nie płakać - na dodatek będzie lało. Smile
Dlatego pomyślałem, że tam mógł być prosty dwustronny łącznik. Na zjęciu kawałem "twardego plasitku" to łebek opaski zaciskowej - ktoś kiedyś coś kombinował.
EDIT:
Jak włączałem spryskiwacz (chyba tylny) to na podłożu zrobiło sie mokro koło prawego koła. Kurcze - to zapewne trzeba będzie rozebrac pół przodu - wrrrr


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#4
 BogdanHa 
Jaka jest średnica wewnętrzna w tej rurce (nie mam jak zmierzyć, a muszę coś wykombinować). Trudno przez okno polewać szybę w czasie jazdy. Smile
4mm?
Z osi wystaje zbyt mały kawałek, a jak pisałem boje się to wyszarpać, poza tym elementu o którym pisze obwd-crash nie mogę namierzyć w Warszawie, a bez tego będzie kicha bo ma padać. :(
Może ktoś zna _szybkie_ źródło zakupu?
EDIT:
Załatwione - kolega z młodym wzrokiem zauważył, że ten kawałek rurki wychodzący z osi jest z twardego tworzywa i naciągnął na niego rurkę z wycieraczki. Nie wiem tylko czy to jest improwizacja, czy tak jest zbudowana moja wersja. Zaznaczam, że to model z 2000 r. - tzw. golas bez dodatkowego wyposażenia typu obrotomierz, itp. W dowodzie mam model CITY. Smile
Najciekawsze, że takiego modelu nie znalazłem z specyfikacjach w tego okresu.
 Odpowiedz
#5
 Arczi100 
450 przed liftem tak się zwała[Obrazek: 2c7a7f854023529bf15cda0cebeeca63.jpg]
 Odpowiedz
#6
 BogdanHa 
(28.05.2020, 11:42)Arczi100 napisał(a): 450 przed liftem tak się zwała
Dziękuję - nie miałem pojęcia o lifcie. Smile
Choć mój ma inne felgi (chyba stalowe) i odrobinę innych detali, ale zapewne przez 20 lat miał sporo właścicieli i modowali. Smile
 Odpowiedz
#7
 BogdanHa 
Dalej nie mogę zdiagnozować braku działania tylnej sikawki - nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przytkana dysza? Załamany przewód? itp...
Jak pisze w temacie, totalnie nie mam zdolności technicznych, więc bez podpowiedzi nie wynajdę koła. :(
 Odpowiedz
#8
 obwd-crash 
(28.05.2020, 10:44)BogdanHa napisał(a): poza tym elementu o którym pisze obwd-crash nie mogę namierzyć w Warszawie

Np. Smart Center Auto-Idea w Łomiankach Wink
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#9
 raffa 
(28.05.2020, 12:30)BogdanHa napisał(a): Dalej nie mogę zdiagnozować braku działania tylnej sikawki - nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przytkana dysza? Załamany przewód? itp...
Jak pisze w temacie, totalnie nie mam zdolności technicznych, więc bez podpowiedzi nie wynajdę koła. :(

Raczej obstawiam załamany, zgnieciony przewód.

Ja u siebie takiego luksusu jak wycieraczka z tyłu nie mam, ale to częsty przypadek w starszych autach. Nie powiem więc, gdzie zwykle ten przewód się zagina :(

Może któryś z kolegów mający coupé pomoże?
 Odpowiedz
#10
 chris2 
Przyczyną takiego stanu może być uszkodzona pompka,załamany przewód jak i zatkana dysza.
Pompka jest jedna do przedniego i tylnego spryskiwacza,zamontowana w zbiorniku pod przednim panelem.To że przedni działa a tylny nie, nie oznacza że pompka jest sprawna-mogą być uszkodzone zaworki w pompce.
Najlepiej było by sprawdzić działanie pompki,zdjąć przewód i zobaczyć czy jest ciśnienie po załączeniu tylnego spryskiwacza.Jak już wspomniałem wcześniej pompka jest pod przednim panelem i jest utrudniony dostęp,być może przez kratkę w podszybiu będzie można dostać się do niej żeby zdjąć przewód,sam robiłem to na zdjętych panelach więc nie wiem czy jest taka możliwość przez kratkę.
Następnym miejscem do sprawdzenia jest łącznik przewodu znajdujący się pod tylną częścią podsufitki,odkręcasz dwie śrubki i odczepiasz trzy zatrzaski-spinki  odczepiasz lampę oświetlenia wnętrza i zdejmujesz podsufitkę,tam wśród przewodów które poprowadzone są do tylnej klapy znajdziesz łącznik przewodu spryskiwacza-odłącz i sprawdź czy leci woda po załączeniu spryskiwacza.
Potem zostaje jeszcze przejście przewodu spryskiwacza przez tylną klapę-aby tam się dostać trzeba zdemontować osłonę silnika tylnej wycieraczki (jak dobrze pamiętam trzeba odkręcić dwie śruby i odczepić kilka zatrzasków).Górna część tylnej klapy jest plastikowa (pod tylną szybą) i z tego plastiku powinien w obie strony ( do wewnątrz i na zewnątrz pod lotkę/spojler) odstawać króciec na który założony jest przewód spryskiwacza.Czesto króciec ten ulega uszkodzeniu,ułamuje się lub pęka,wtedy często użytkownicy rozwiercają otwór i przeciągają przewód spryskiwacza bezpośrednio do dyszy-ja bardziej polecam rozwiercenie i wklejenie uniwersalnego króćca.I ostatni punkt-dysza spryskiwacza która może być przytkana,demontaż samej dyszy jest trochę problematyczny,więc polecam demontaż z całym spojlerem,odkręcasz cztery sruby i demontujesz spojler,wtedy jest łatwiej zdemontować dyszę sciskając od wewnątrz ząbki którymi trzyma się spojlera.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Wymiana przedniego (przedni), tylnego (tylni) błotnika, błotnik 18 16.974 25.01.2016, 23:22
Ostatni post: Kanapa
  Uszkodzony prawy reflektor, oraz mocowania przedniego panelu tstiller 12 6.903 20.07.2010, 22:54
Ostatni post: tstiller



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu