1- Przedni nie działa - przerwana rurka pomiędzy wycieraczką, a wystającym końcem ze śruby wycieraczki. Domyślam się, że był tam jakiś łącznik (chyba nie wymyślili jednolitej rurki od wycieraczek az do pompki)
Gdzie można kupić taki łącznik - czy jakiś standardowy, czy "cudowny".
2- tylna szyba - ledwie cieknie (praktycznie kilka kropel). Jak zdiagnozowac przyczynę bez rozbierania połowy auta?
Z przodu idzie wężyk do króćca w obudowie osi ramienia wycieraczki.
Od góry w obudowę osi ramienia wycieraczki, wchodzi wymienny króciec, na który zakłada się wężyk, idący po ramieniu wycieraczki do spryskiwacza.
(28.05.2020, 09:04)obwd-crash napisał(a): Z przodu idzie wężyk do króćca w obudowie osi ramienia wycieraczki.
Od góry w obudowę osi ramienia wycieraczki, wchodzi wymienny króciec, na który zakłada się wężyk, idący po ramieniu wycieraczki do spryskiwacza.
Kurcze - u mnie z osi wycieraczki wystaje kawałek miękkiego wężyka, a nie plastikowy króciec. Boje się ciągnąc za tego wystającego ciuka, żeby potem nie płakać - na dodatek będzie lało.
Dlatego pomyślałem, że tam mógł być prosty dwustronny łącznik. Na zjęciu kawałem "twardego plasitku" to łebek opaski zaciskowej - ktoś kiedyś coś kombinował.
EDIT:
Jak włączałem spryskiwacz (chyba tylny) to na podłożu zrobiło sie mokro koło prawego koła. Kurcze - to zapewne trzeba będzie rozebrac pół przodu - wrrrr
Jaka jest średnica wewnętrzna w tej rurce (nie mam jak zmierzyć, a muszę coś wykombinować). Trudno przez okno polewać szybę w czasie jazdy.
4mm?
Z osi wystaje zbyt mały kawałek, a jak pisałem boje się to wyszarpać, poza tym elementu o którym pisze obwd-crash nie mogę namierzyć w Warszawie, a bez tego będzie kicha bo ma padać. :(
Może ktoś zna _szybkie_ źródło zakupu? EDIT: Załatwione - kolega z młodym wzrokiem zauważył, że ten kawałek rurki wychodzący z osi jest z twardego tworzywa i naciągnął na niego rurkę z wycieraczki. Nie wiem tylko czy to jest improwizacja, czy tak jest zbudowana moja wersja. Zaznaczam, że to model z 2000 r. - tzw. golas bez dodatkowego wyposażenia typu obrotomierz, itp. W dowodzie mam model CITY.
Najciekawsze, że takiego modelu nie znalazłem z specyfikacjach w tego okresu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.05.2020, 11:31 przez BogdanHa.)
(28.05.2020, 11:42)Arczi100 napisał(a): 450 przed liftem tak się zwała
Dziękuję - nie miałem pojęcia o lifcie.
Choć mój ma inne felgi (chyba stalowe) i odrobinę innych detali, ale zapewne przez 20 lat miał sporo właścicieli i modowali.
Dalej nie mogę zdiagnozować braku działania tylnej sikawki - nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przytkana dysza? Załamany przewód? itp...
Jak pisze w temacie, totalnie nie mam zdolności technicznych, więc bez podpowiedzi nie wynajdę koła. :(
(28.05.2020, 12:30)BogdanHa napisał(a): Dalej nie mogę zdiagnozować braku działania tylnej sikawki - nie wiem gdzie szukać przyczyny. Przytkana dysza? Załamany przewód? itp...
Jak pisze w temacie, totalnie nie mam zdolności technicznych, więc bez podpowiedzi nie wynajdę koła. :(
Raczej obstawiam załamany, zgnieciony przewód.
Ja u siebie takiego luksusu jak wycieraczka z tyłu nie mam, ale to częsty przypadek w starszych autach. Nie powiem więc, gdzie zwykle ten przewód się zagina :(
Przyczyną takiego stanu może być uszkodzona pompka,załamany przewód jak i zatkana dysza.
Pompka jest jedna do przedniego i tylnego spryskiwacza,zamontowana w zbiorniku pod przednim panelem.To że przedni działa a tylny nie, nie oznacza że pompka jest sprawna-mogą być uszkodzone zaworki w pompce.
Najlepiej było by sprawdzić działanie pompki,zdjąć przewód i zobaczyć czy jest ciśnienie po załączeniu tylnego spryskiwacza.Jak już wspomniałem wcześniej pompka jest pod przednim panelem i jest utrudniony dostęp,być może przez kratkę w podszybiu będzie można dostać się do niej żeby zdjąć przewód,sam robiłem to na zdjętych panelach więc nie wiem czy jest taka możliwość przez kratkę.
Następnym miejscem do sprawdzenia jest łącznik przewodu znajdujący się pod tylną częścią podsufitki,odkręcasz dwie śrubki i odczepiasz trzy zatrzaski-spinki odczepiasz lampę oświetlenia wnętrza i zdejmujesz podsufitkę,tam wśród przewodów które poprowadzone są do tylnej klapy znajdziesz łącznik przewodu spryskiwacza-odłącz i sprawdź czy leci woda po załączeniu spryskiwacza.
Potem zostaje jeszcze przejście przewodu spryskiwacza przez tylną klapę-aby tam się dostać trzeba zdemontować osłonę silnika tylnej wycieraczki (jak dobrze pamiętam trzeba odkręcić dwie śruby i odczepić kilka zatrzasków).Górna część tylnej klapy jest plastikowa (pod tylną szybą) i z tego plastiku powinien w obie strony ( do wewnątrz i na zewnątrz pod lotkę/spojler) odstawać króciec na który założony jest przewód spryskiwacza.Czesto króciec ten ulega uszkodzeniu,ułamuje się lub pęka,wtedy często użytkownicy rozwiercają otwór i przeciągają przewód spryskiwacza bezpośrednio do dyszy-ja bardziej polecam rozwiercenie i wklejenie uniwersalnego króćca.I ostatni punkt-dysza spryskiwacza która może być przytkana,demontaż samej dyszy jest trochę problematyczny,więc polecam demontaż z całym spojlerem,odkręcasz cztery sruby i demontujesz spojler,wtedy jest łatwiej zdemontować dyszę sciskając od wewnątrz ząbki którymi trzyma się spojlera.