Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Światła stopu ciągle się świecą smart fortwo 0.8 CDI 2001r

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Światła stopu ciągle się świecą smart fortwo 0.8 CDI 2001r
#1
 Prorok.v9 
Światła stopu ciągle działały, stwierdziłem że to czujnik stopu, wymieniłem na nowy i od tego czasu już stopy nie działają, przemieniłem spowrotem na stary i go sprawdziłem jest dobry wszystkie bezpieczniki dobre, sprawdzona skrzynka pod siedzeniem jest OK, ale stopów nie ma! Dodam że nagle też przestały działać kierunkowskazy i awaryjne.  
Odpala bez problemu nie muszę naciskać pedału hamulca, wsteczny i drive chodzi.

Co to może być bo skończyły mi się pomysły......
 Odpowiedz
#2
 Rumcajs 
(26.12.2023, 14:52)Prorok.v9 napisał(a): Światła stopu ciągle działały, stwierdziłem że to czujnik stopu, wymieniłem na nowy i od tego czasu już stopy nie działają, przemieniłem spowrotem na stary i go sprawdziłem jest dobry wszystkie bezpieczniki dobre, sprawdzona skrzynka pod siedzeniem jest OK, ale stopów nie ma! Dodam że nagle też przestały działać kierunkowskazy i awaryjne.  
Odpala bez problemu nie muszę naciskać pedału hamulca, wsteczny i drive chodzi.

Co to może być bo skończyły mi się pomysły......

Obejrzałem schematy światła stop dla 450 cdi. Wychodzi mnie na to, iż dla tego fragmentu pojazdu istnieje duża ilość wersji schematów.
Nie chce mnie się przez nie przekopywać, dlatego proponuję żebyś na priva podesłał numer podwozia, wtedy można powiedzieć coś więcej.
Generalnie włącznik stopu ma cztery piny i dwa niezależne obwody.
Jeden pracuje na przerwę i dostarcza informacji do modułu silnika o wciśniętym pedale hamulca, czyli że można wrzucić bieg, 
drugi pracuje na zwarcie i przewodzi prąd, w przypadku mojego z bezpiecznika F26 do świateł z tyłu, bez żadnych przekaźników i innych elementów, np. w skrzynce pod siedzeniem.
W przypadku mojego Smarka obwód pierwszy jest na stykach 1 i 4 a drugi na 2 i 3 .
Skoro niezależnie od wciśnięcia pedału hamulca możesz aktywować bieg, pewnikiem na styku 1 wtyczki, trzeba sprawdzić czy masz masę do pojazdu. Oryginalnie wychodzi na to, że ta masa jest przykręcona po lewej na zewnątrz kabiny, czyli mniej więcej pod lewym reflektorem, ale trzeba zacząć od pomiaru omomierzem.
 Odpowiedz
#3
 Smarkacz 
(26.12.2023, 14:52)Prorok.v9 napisał(a): Światła stopu ciągle działały, stwierdziłem że to czujnik stopu, wymieniłem na nowy i od tego czasu już stopy nie działają, przemieniłem spowrotem na stary i go sprawdziłem jest dobry wszystkie bezpieczniki dobre, sprawdzona skrzynka pod siedzeniem jest OK, ale stopów nie ma! Dodam że nagle też przestały działać kierunkowskazy i awaryjne.  
Odpala bez problemu nie muszę naciskać pedału hamulca, wsteczny i drive chodzi.

Co to może być bo skończyły mi się pomysły......


Mam dokładnie to samo od 2 lat. Światła STOP świeca nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyków! Very happy
Na razie nie miałem czasu się nim zająć, gdyż zbudowałem solidną flotę samochodów i mam czym jeździć. Wiosną zajrzę do nie go. 

Pół roku przed ta awaria miałem wymieniany włącznik świateł STOP i cały czas sadziłem, że p prosty kupiłem nowy słabej jakości.
 Odpowiedz
#4
 Rumcajs 
(28.12.2023, 13:38)Smarkacz napisał(a): Mam dokładnie to samo od 2 lat. Światła STOP świeca nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyków! Very happy
Na razie nie miałem czasu się nim zająć, gdyż zbudowałem solidną flotę samochodów i mam czym jeździć. Wiosną zajrzę do nie go. 

Pół roku przed ta awaria miałem wymieniany włącznik świateł STOP i cały czas sadziłem, że p prosty kupiłem nowy słabej jakości.

 Po publikacji Smarkacza, na 99% wiedziałem już gdzie jest pies pogrzebany.  Hammer
Bardzo lubię Mercedesa, za to, że sprawy proste potrafi skomplikować do poziomu doktoratu z habilitacją.  Very happy Evil or very mad
Jak pisałem wcześniej nie za bardzo chciało mnie się przeglądać wszystkie wersje schematów tego w miarę prostego układu pt. "światła hamulcowe", a jest tych wersji jak u Cyganki w tobołku...
COVID zapewnił mnie dużo "wolnego" czasu więc odpaliłem stosowny program i policzyłem te wersje.
Żeby nie zanudzić, powiem krótko, ogólnie dla całego okresu produkcji 450-tki istnieje 7 ( słownie : SIEDEM !!!!) wersji schematu świateł hamulcowych. Napisałem, ogólnie bo jeszcze występują wyłączenia dla baumustra 450.418, jakikolwiek to model jest.
Potwierdziły się moje podejrzenia, że w tym okresie występują DWA typy włącznika STOP
Pozwolę sobie użyć skrótów typowych pochodzących z j. angielskiego :
- styki zwarte w pozycji nie naciśniętej - NC ( Normally Closed )
- styki rozwarte w pozycji nie naciśniętej - NO ( Normally Open)
Występują dwa typy włączników STOP :
- Typ I ; styki 1<->3 NC , 2 <->4 NO
- Typ II ; Styki 1 <->4 NC, 2 <-> 3 NO
Również nie wchodząc w szczegóły Typ I występuje w okresie od początku produkcji do 19.01.2003, zaś typ II od 20.01.2003 do końca produkcji modelu 450.

Dla wszystkich, którzy będą kiedykolwiek korzystali z tych informacji. Podane daty są datami PRODUKCJI, samochody pochodzące z Niemiec mają w dowodzie datę pierwszej rejestracji a nie produkcji. Różnica bywa bardzo duża. Mój Smark wyprodukowany został 18.05.2001 a data pierwszej rejestracji to to 10.05.2003 !!!!!!

Idea  Życzę sukcesów w dobieraniu wersji włącznika do samochodu bądź odwrotnie   Beer Rolleyes
 Odpowiedz
#5
 Prorok.v9 
Czyli nadal nie wiadomo co jest przyczyną, bo ja nawet wyciągnąłem czujnik i i zwarłem na krótko po skosie
piny (tak jak się zwierają w czujniku) i NIC
 Odpowiedz
#6
 Rumcajs 
(28.12.2023, 19:44)Prorok.v9 napisał(a): Czyli nadal nie wiadomo co jest przyczyną, bo ja nawet wyciągnąłem czujnik i i zwarłem na krótko po skosie
piny (tak jak się zwierają w czujniku) i NIC

Styki we włączniku wyglądają w sposób następujący :

.png   Styki włącznka stop.png (Rozmiar: 18,15 KB / Pobrań: 51)
Jest to układ styków w momencie kiedy włącznik jest nie naciśnięty. Poza tym nie wiem która para jak jest podłączona.
Po naciśnięciu włącznika styki "zamieniają się miejscami", czyli tam gdzie było przejście, zrobi się przerwa i na odwrót.
Jeśli dysponujesz multimetrem to spróbuj zbadać przejścia na włączniku.
Może uda Ci się albo na wtyczce albo na wyłączniku znaleźć numerki, od 1 do 4.
Ja później odpalę drugiego kompa i sprawdzę kolorystykę przewodów we wtyczce od strony nadwozia, wtedy będzie wiadomo jednoznacznie, która para jest od świateł a która od załączania biegów.
 Odpowiedz
#7
 chris2 
(28.12.2023, 15:40)Rumcajs napisał(a):
(28.12.2023, 13:38)Smarkacz napisał(a): Mam dokładnie to samo od 2 lat. Światła STOP świeca nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyków! Very happy
Na razie nie miałem czasu się nim zająć, gdyż zbudowałem solidną flotę samochodów i mam czym jeździć. Wiosną zajrzę do nie go. 

Pół roku przed ta awaria miałem wymieniany włącznik świateł STOP i cały czas sadziłem, że p prosty kupiłem nowy słabej jakości.

 Po publikacji Smarkacza, na 99% wiedziałem już gdzie jest pies pogrzebany.  Hammer
Bardzo lubię Mercedesa, za to, że sprawy proste potrafi skomplikować do poziomu doktoratu z habilitacją.  Very happy Evil or very mad
Jak pisałem wcześniej nie za bardzo chciało mnie się przeglądać wszystkie wersje schematów tego w miarę prostego układu pt. "światła hamulcowe", a jest tych wersji jak u Cyganki w tobołku...
COVID zapewnił mnie dużo "wolnego" czasu więc odpaliłem stosowny program i policzyłem te wersje.
Żeby nie zanudzić, powiem krótko, ogólnie dla całego okresu produkcji 450-tki istnieje 7 ( słownie : SIEDEM !!!!) wersji schematu świateł hamulcowych. Napisałem, ogólnie bo jeszcze występują wyłączenia dla baumustra 450.418, jakikolwiek to model jest.
Potwierdziły się moje podejrzenia, że w tym okresie występują DWA typy włącznika STOP
Pozwolę sobie użyć skrótów typowych pochodzących z j. angielskiego :
- styki zwarte w pozycji nie naciśniętej - NC ( Normally Closed )
- styki rozwarte w pozycji nie naciśniętej - NO ( Normally Open)
Występują dwa typy włączników STOP :
- Typ I ; styki 1<->3 NC , 2 <->4 NO
- Typ II ; Styki 1 <->4 NC, 2 <-> 3 NO
Również nie wchodząc w szczegóły Typ I występuje w okresie od początku produkcji do 19.01.2003, zaś typ II od 20.01.2003 do końca produkcji modelu 450.

Dla wszystkich, którzy będą kiedykolwiek korzystali z tych informacji. Podane daty są datami PRODUKCJI, samochody pochodzące z Niemiec mają w dowodzie datę pierwszej rejestracji a nie produkcji. Różnica bywa bardzo duża. Mój Smark wyprodukowany został 18.05.2001 a data pierwszej rejestracji to to 10.05.2003 !!!!!!

Idea  Życzę sukcesów w dobieraniu wersji włącznika do samochodu bądź odwrotnie   Beer Rolleyes

Z Twojego opisu można wywnioskować, że Smarty przedliftowe na ZEE i poliftowe na SAM mają inne wyłączniki.Jeżeli ze stykami wyłącznika jest tak jak piszesz to mając niewłaściwy dla swojego Smarta wyłącznik można sprawę rozwiązać zamieniając miejscami przewody w kostce wyłącznika.W Twoim opisie widzę pewną nieścisłość,piszesz że w przypadku Twojego Smarta obwód pierwszy jest na stykach 1 i 4 a drugi na 2 i 3 ,a Smart z tego co widzę w stopce jest z 2001r, a w następnym wątku piszesz że taka kombinacja połączeń ( typ II) jest w Smartach od 20.01.2003 roku.
 Odpowiedz
#8
 Rumcajs 
(28.12.2023, 21:42)chris2 napisał(a): Z Twojego opisu można wywnioskować, że Smarty przedliftowe na ZEE i poliftowe na SAM mają inne wyłączniki.Jeżeli ze stykami wyłącznika jest tak jak piszesz to mając niewłaściwy dla swojego Smarta wyłącznik można sprawę rozwiązać zamieniając miejscami przewody w kostce wyłącznika.W Twoim opisie widzę pewną nieścisłość,piszesz że w przypadku Twojego Smarta obwód pierwszy jest na stykach 1 i 4 a drugi na 2 i 3 ,a Smart z tego co widzę w stopce jest z 2001r, a w następnym wątku piszesz że taka kombinacja połączeń ( typ II) jest w Smartach od 20.01.2003 roku.

chris2,

wykazałeś się czujnością, masz w pełni rację. 
Pisząc pierwszego posta na ten temat, źle dobrałem schemat do swojego Smarka.
Przy siedmiu wersjach schematów, powiem szczerze nie jest trudno się zamotać.
W dalszym ciągu nie do końca jestem przekonany, że w którymś momencie nie dałem ciała.
Co do przepięcia pinów, w pełni się zgadzam, przełączając odpowiednio można dostosować włącznik do samochodu lub odwrotnie.
Stopy świecą ciągle z powodu tego że są na stykach NC. W zasadzie zarówno Prorok.v9 i smarkacz mogą zrobić bardzo proste ćwiczenie.
Moim zdaniem ich włącznik działa odwrotnie, czyli światła świecą kiedy pedał nie jest wciśnięty i wtedy można załączyć bieg.
Kiedy wcisną pedał hamulca światła powinny zgasnąć, zaś bieg nie powinien się dać załączyć.  
Zamiana któryś pinów miejscami, powinna załatwić sprawę. Muszę jeszcze raz obejrzeć schematy i sprawdzić, czy niezależnie od wersji kolory są takie same. Postaram się to jutro ogarnąć. Na dzisiaj fajrant.
 Odpowiedz
#9
 Login 
Czyli te nieoficjalne nazewnictwo mark 1-7 ma sens. 450.418 to limitowany Crossblade. 2003 rok to zmiana nazewnictwa z City-Coupe na ForTwo i oficjalnie druga generacja.
 Odpowiedz
#10
 Kanapa 
Angole mają swoją historię a Niemcy swoją.
Modele na Uk były trochę inne więc nie do końca gra to z Europą i resztą świat
Użyj tłumacza - tu chyba jest najlepiej opisana historia zmian

http://smart-club.de/static/smart-infos/...index.html
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  pilot do SMART fortwo 450 bronmus45 11 1.470 28.05.2023, 23:03
Ostatni post: raffa
  Smart 450 zamyka sie i otwiera, problem z zamknięciem Krunio 22 4.731 27.10.2020, 14:44
Ostatni post: Krunio
  Światła pozycyjne.. Raz działają raz nie Lukasz1982 7 2.992 04.11.2019, 22:27
Ostatni post: Lukasz1982
  Elektryka - smart nie reaguje na pilota (450 fortwo 0,6) solaris 24 14.835 18.06.2019, 09:32
Ostatni post: Krzysztofo
  Światła nie wyłączają się eddie 4 2.299 13.03.2019, 11:20
Ostatni post: Sołtys
  450 prędkościomierz nie działa, kontrolki nie świecą ez84 18 12.866 10.01.2019, 11:17
Ostatni post: damiano.o
  Nie włączające się światła i klikanie w desce rozdzielczej magdaj 0 1.480 06.11.2018, 08:00
Ostatni post: magdaj
  Smart 450 0.6 przednia wycieraczka się nie wyłącza zibi smark 12 4.516 03.10.2018, 17:48
Ostatni post: zibi smark
  Smart 450 800 cdi Schemat wiązki elektrycznej kamilo86 11 9.412 12.09.2018, 16:21
Ostatni post: Sołtys
  zmiana biegów działanie smart fortwo 450 bartigdansk 10 4.337 23.08.2018, 21:48
Ostatni post: LAZY.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu