Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Zdarzylo sie Wam pewnie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Zdarzylo sie Wam pewnie
#1
 Gość 
Dojezdzasz do ronda przykladowo,masz na liczniku 60 km.
Muszisz przychamowac by przepuscic sam. nastepnie wciskasz szybko gaz by zdazyc przed nadjezdzajacym autem i jestes udupiony!!!!!!
Zanim samochod zareaguje na twoje polecenie mina wieki.
Ten samochod jest po prostu niebezpieczny!!!!!
 Odpowiedz
#2
 Gość 
Najlepiej w takich sytuacjach, ręcznie zmienić bieg nie czekając na to co "on" zrobi...
Faktycznie, jest taki moment "bezwładności" gdy "on" sam sobie zmienia biegi...

Czy jest niebezpieczny? - nie, tylko trzeba się nim "nauczyć" jeździć i poznać jego "kaprysy"... Smile
 Odpowiedz
#3
 miksell 
Po prostu trzeba wcześniej przewidywać zdarzenia na drodze.
Laughing
I trzeba się nauczyć jeździć tym autkiem.
 Odpowiedz
#4
 Sebartus 
Niestety to wina skrzyni która zmienia biegi latami Very happy niestety w nowym Smarcie działa tak samo wolno Sad , ale to nic w porównaniu z roadsterem wygląda tak genialnie sportowo a tu czekasz lata aby on zmienił bieg Razz

Moje osobiste zdanie to, że skrzynia to jedyna wada Smarta wszystkie inne są nieistotne jak np brak koła zapasowego lub beznadziejna wymiana żarówki z przodu itp.

Sytuacja nieco lepiej wygląda w Brabusie tam moc walczy z skrzynią i nieraz można odczuć większe szarpnięcie przy zmianei biegu ale moc jest Laughing
Wydaje mi się że Smart Brabus czy to F2 czy Roadster gdyby miał lepszą skrzynie napewno w sprincie do 100 zyskałby ok 2s, a to bardzo, bardzo dużo. Zwykły oczywiscie także zyskałby sporo.

 Odpowiedz
#5
 Gość 
Cytat:autor Sebartus w 2008/10/19 1:22:18

Niestety to wina skrzyni która zmienia biegi latami
Taki "urok" Smarta i trzeba się do tego przyzwyczaić... Laughing
 Odpowiedz
#6
 rogas 
Ja mam model z 2005 i tam jest troszke innych soft wgrany i skrzynia po mocniejszym wscisnieciu gazu zmienia biego o dwa do dołu. Nie wymagajmy od tego rodzaju skrzyni cudów radze sie przejechać lupo 3L to docenicie smartowską skrzynie SmileSmileSmile Very happy
 Odpowiedz
#7
 MariuszB 
Faktycznie skrzynia biegów nie jest najmocniejszą stroną FT... ale należy pamiętać o dwóch aspektach:

1. Nie jest to typowa skrzynia automatyczna tylko manualna z elektronicznym sterowaniem i automatycznym sprzęgłem. W typowym manualu wciskamy sprzęgło, "zapinamy" niższy lub wyższy bieg i w zasadzie tylko szybkość naszych ruchów wpływa na czas zmiany przełożenia. Tutaj robi to za nas automatyczne sprzęgło, które musi mieć czas na "rozpięcie" i "zapięcie" napędu.

2. Czasem zastanawiam się czemu producent nie zastosował typowego automatu i odpowiedź (moim zdaniem) jest tylko jedna- pod podłogą naszych mickrocarów jest za mało miejsca na pełen automat o 6 przełożeniach. Napewno nie bez znaczenia byłaby dodatkowa masa takiej skrzyni.

Z drugiej strony zastanawia mnie dlaczego konstruktorzy nie pomyśleli o zastosowaniu w FT skrzyni bezstopniowej :-?. Przecież w tej dziedzinie Japończycy osiągnęli poważną miniaturyzację, więc do FT byłoby jak znalazł.

Mówiąc o bezpieczeństwie> w manualnej skrzyni mało wprawnemu kierowcy samochód może na środku skrzyżowania "strzelić kangura" lub po prostu zgasnąć... czyli też jest niebezpieczny Very happy .
Poza tym koledzy dobrze prawują, że trzeba czasem przewidywać zmianę przełożenia i "przygotować się do tego"... tak samo jak trzeba ogólnie przewidywać to co za chwilę się może zdarzyć na drodze.

Ja osobiście widząc na drodzę "konfliktową" sytuację, chwilę wcześniej przeskakuję w tryb manualny, dający większą kontrolę na przełożeniami... zresztą ogólnie w 80% jeżdżę na ręcznej zmianie biegów... choć oczywiście tryb "automatu" czasem bardzo się przydaje Smile.

PS> Kuras, ja wiem dlaczego masz takie lęki. Może to przez ten lewo stronny ruch na rondach w Londynie 8-).
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#8
 Gość 
Od samego początku jeżdżę na "manualu" i jak dla mnie problem nie istnieje, oczywiście po opanowaniu tej jakże trudnej i niebezpiecznej sztuki jazdy tym mikrusem Laughing
 Odpowiedz
#9
 miksell 
A ja używam tylko automatu. Po prostu nie chce mi się zmieniać biegów. Mam automat więc z niego korzystam.
Co innego jak wsiadam do auta w którym jest manualna skrzynia Wink
 Odpowiedz
#10
 Sebartus 
Cytat:A ja używam tylko automatu. Po prostu nie chce mi się zmieniać biegów. Mam automat więc z niego korzystam.
Co innego jak wsiadam do auta w którym jest manualna skrzynia

Ja mam takie samo podejście jak Miksel, niechce mi się dodatkowo bawić Very happy czasami tylko dla zabawy zredukuje ręcznie ( kilka razy w roku żeby sprawdzić czy jeszcze działa Very happy Razz )

Wydaje mi się że to tylko kwestia gustu jeden woli tak, a ktoś inny tak bo z tego co sprawdzałem w przyspieszeniu do 100 niema znaczenia czy zmienaisz ręcznie czy idziesz na automacie. Tak samo podczas wyprzedzania niema znaczenia czy pociągniesz dźwignię czy dasz buta w podłogę. Oczywiście w naszej podświadomości pociągnięcie lewarka wydaje się szybsze ale sprawdzałem i czasy są identyczne Razz

 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] czego brakuje wam w tunelu w srodku Sakuu 10 10.065 20.01.2015, 21:10
Ostatni post: Sakuu



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu