waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Jaqub w zimie klime od czasu do czasu wlaczalem....ale nawet gdybym nie wlaczal to grozilo by jej jedynie rozszczelnienie. Skoro system nie pracuje to i nie potrzebuje smarowania (poprawcie mnie jesli sie myle).
Lolek problem w tym, ze zostawilem auto z wlaczona klima na wolnych obrotach aby sie schlodzilo wewnatrz przed jazda...nie mialem mozliwosci przygazowywac.
Po 10 min w aucie wciaz panowala ta sama temperatura..dlatego pytam jak to jest w innych Smartach.
a moze by tak nabic ja na nowo czynnikiem w wielu przypadkach to własnie to
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Nabijalem zeszlego lata...a sprawdzalem cisnienie niedawno i jest bez zmian.
Z ciekawosci sprawdzilem dzis sposob Lolka i faktycznie przygazowywanie na postoju pomaga uzyskac zadowalajac temp wewnatrz...
Jarro
Liczba postów: 223
Dołączył: Mar, 2007
Reputacja:
0
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
cytat z instrukcji:
Klimatyzacja wylacza sie automatycznie
- przy zbyt niskich obrotach silnika
- przy ruszaniu z miejsca
- przy wylaczonej dmuchawie
- jezeli temp. plynu chlodzacego przekroczy 115 st. C.
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Moja wylacza sie tylko przy wylaczonej dmuchawie. Byc moze to dlatego, ze mam MK1...
Jarro czy u Ciebie jak ruszasz, albo stoisz, a silnik pracuje na wolnych to diody na przycisku klimy gasza sie automatycznie ?
Jarro
Liczba postów: 223
Dołączył: Mar, 2007
Reputacja:
0
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
Jak stoje, na wolnych obrotach, klima dziala caly czas - diody sie swieca, zimne powietrze dmucha
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
Kupiłem auto z uszkodzonym skraplaczem. Wymieniłem, napełniłem i było OK.
Po kilku dniach na stałe paliła się na przycisku klimy jedna dioda, i nie można było jej wyłączyć. Naciskanie przycisku nie zmieniało stanu. Klima jednak działała - sprężarka chodziła o powietrze było chłodzone. Zdjąłem klemę aby zresetować system i teraz kicha, nic. Kiedyś jak nie było ciśnienia w układzie (nieszczelny skraplacz) naciskając włącznik klimy zapalały się diody jak powinny- ale sprężarka się nie włączała. A teraz zupełnie nic. Czy ma ktoś jakiś pomysł na tą przypadłość?
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Sprawdz prywatne wiadomsci...wyslalem Ci info na temat moduly sterowania klima..
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
27.05.2007, 21:01
witam
klima w smarcie jest b wydajna . Jeśli słabo działą na postoju to albo brakuje czynnika albo spręzarka jest przeorana ( może sie zniszczyc od no wmontowania brudnego wewnątrz skraplacza - pyły piasku itp)
ostatnio wykorzystałem sprzęgło elektromagnetyczne z kompresora smartowego do zupełnie innej rzeczy alez ciekawości rozebrałem dokładnie całą spręzarke na drobne by poznać jej budowe a wewnątrz zastałem coś co przypomina silnik Vanc(k?)la tyle ze z 4 pierścieniami uszczelniajacymi po obwodzie , element sprężający obrotowy sciśnięty pomiędzy dwoma deklami wszystko ciasno pasowane w miękkim aluminium - jedna rysa po obwodzie a wydajnośc już owiele gorsza .
Słyszałem jakis czas temu od jednego chłodniarza ze aby uszczelnić już lekko zuzytą sprężarke w urządzeniu chłodniczym - stosuje sie oleje o większej lepkości .
Jak miałem smarta cabrio to na wolnych obrotach schładzał sie elegancko co prawda sople na kierownicy nigdy nie wisiały ale i tak była wielka róznica więc po powyższych wypowiedziach wnioskuje ze soś nie tak z waszymi klimatyzacjami .Jeszcze tego nie robiłem ale gdyby mnie dopadł ten problem to z napełnieniem klimy zwrócił bym sie do kogos kto naprawia lodówki i ma rózne oleje smarujące czynnika R134 jest 673g a oleum ok 200-300ml (tego jestem pewien na 90% ale ilośc oleju wynika z ilości czynnika więc chłodniarz powinien wiedzieć)
a oleum jak najbardziej lepkie ( olej chłodiczy oczywiście bo jak sie zrobi beton w zaworze rozprężnym to chyba przewody by porozrywało
tam nominalnie na tłoczeniu jest ok 50 barów)
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl