Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Zdjęcie ogranicznika predkosci

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Zdjęcie ogranicznika predkosci
#1
 LukLuk 
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów w Nowym Roku. Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic parający się programowaniem naszych kochanych smartów? Ostatnio dwie potrzeby za mną chodzą chyba z nudów Wink. Pierwsza to zdjęcie limitera prędkości do 135 km/h. Moje cabrio 450 (mk3 wg evilution) wydaje się mieć spory zapas mocy po dojściu do ograniczenia i chciałbym to na jakiejś trzypasmowej autostradzie sprawdzić. Przeczytałem, że star diagnosis jest potrzebne, ale nie chcę robić żadnego tuningu tylko samo ograniczenie zdjąć.
Druga potrzeba bardziej praktyczna niż z nudów podyktowana pogodą za oknem. Chciałbym ubogacić tego youngtimera w czujnik temperatury zewnętrznej. Poczytałem tego posta https://www.evilution.co.uk/mod/external...or-450.htm
I wnioskuję, że jak dorwę gdzieś taki czujnik z okablowaniem to będę mógł te kabelki do licznika podprowadzić i zobaczyć temperaturę na cyferblacie po przeprogramowaniu. Chyba, że jako bardziej doświadczeni posiadacze odradzicie mi tę ścieżkę. Zawsze można wystawić jakikolwiek chiński czujniczek za szybę i będzie to samo wyświetlał, ale wzbogacenie w oryginalny 
sposób na pewno bardziej mnie ucieszy.
 Odpowiedz
#2
 kamyk 
Jeżeli nie chcecie mieć na sumieniu "LukLuk'a" nie podawajcie mu informacji o odblokowaniu limitu prędkości.
Kto to widział jechać czymś tak małym ponad 130 km/h.
Przy 100km/h "strach się bać". To autko miejski i powinno mieć ograniczenie prędkości np. do 80-90.
 Odpowiedz
#3
 LukLuk 
(07.01.2024, 16:48)kamyk napisał(a): Jeżeli nie chcecie mieć na sumieniu "LukLuk'a" nie podawajcie mu informacji o odblokowaniu limitu prędkości.
Kto to widział jechać czymś tak małym ponad 130 km/h.
Przy 100km/h "strach się bać". To autko miejski i powinno mieć ograniczenie prędkości np. do 80-90.
Wszytko jest dla ludzi ? a rozwinąć skrzydła smartem można rozważnie. Wiem, że tu na forum są smarty co potrafią fruwać 200 km/h. Czasem się przydaje trochę rozpędzić przy wyprzedzaniu tirów lewym pasem, aby nie być zawalidrogą Smile. Ale dziękuję z troskę i obiecuję rozważną jazdę. A smart mimo że stworzony ćwierć wieku temu ma całkiem sporo systemów wspomagających kierowcę. Nawet boczne podmuchy wiatru koryguje co faktycznie u mnie działa. Czasem lepiej jest przylepiony do asfaltu niż 2 tonowy sedan.
 Odpowiedz
#4
 kamyk 
No, może trochę przesadziłem z tym ograniczeniem ?
Chyba najszybciej jechałem coś ok. 90 km/h bo nie było gdzie szybciej. Ale 120 to już bym się raczej bał jechać.
Pozostaje jeszcze kwestia trasy - co innego autostrada a co innego jakaś zwykła krajowa z zakrętami.
 Odpowiedz
#5
 ocholoco 
Nie wiem jak ze 'zwykłymi' smartami ale w roadsterze jak jechałem te 200 to było naprawdę stabilnie
 Odpowiedz
#6
 LukLuk 
Wracam do głównego wątku. Co sądzicie o zakupie takiego czujnika: https://allegro.pl/oferta/czujnik-temper...3448225659
Od razu jest z wiązką. Czy dobrze mi intuicja podpowiada, że to powinno zadziałać? Może ktoś natknął się na instrukcję jaką trasą tę wiązkę poprowadzić do licznika? Albo ktoś akurat rozbiera swojego smarcika i może jakieś zdjęcia cyknąć?
 Odpowiedz
#7
 raffa 
@ocholoco: między roadsterem a 450 jest jedna główna różnica. 30 cm wysokości, a mam wrażenie, że środek ciężkości w fortwo jest przynajmniej pół metra wyżej, chociaż czasami mam wrażenie, że może i nawet z 70... Roadster nawet przy 140 km/h na zakręcie trzyma się jak żaba.

@LukLuk: ogranicznik prędkości? Wg mnie to tylko silnik. Mam standardową (61 KM) siedemsetkę, też cabrio, w dwie osoby z bagażami i dwoma rowerami mnie więcej do 130 km/h na autostradzie się rozpędziłem przez zapomnienie (o rowerach). Ale są mapy, które podnoszą moc. Oczywiście kosztem trwałości silnika, który i tak długowieczny nie jest. Mi gizbern proponował na początku ok. 70 i ok. 80 KM. Ale świadomie zostałem przy oryginale. I nie żałuję. Serio, te 130 km/h na tak lekki i wysoki samochód to i tak dużo.

Wiem, że diesle latają po 160+, wiem, że brabusy latają jeszcze więcej (ale tam już inne zawiesznie, hamulce itp).

Jak Ci zależy na oryginale, to po czujnik zadzwoń sobie do jakiegoś szrociarza. W Mińsku masz całkiem dobrze zaopatrzonego. Na allegro ma nick smart-centrum. Ja u niego kupowałem kilka gratów (kolektor wydechowy, lusterka elektryczne z zaślepkami, miał je jako jedyny, bo pomyślał, żeby i je zdjąć z samochodu) i nigdy nie było żadnego problemu. Wręcz przeciwnie.
 Odpowiedz
#8
 LAZY. 
(07.01.2024, 21:36)LukLuk napisał(a): Wracam do głównego wątku. Co sądzicie o zakupie takiego czujnika: https://allegro.pl/oferta/czujnik-temper...3448225659
Od razu jest z wiązką. Czy dobrze mi intuicja podpowiada, że to powinno zadziałać? Może ktoś natknął się na instrukcję jaką trasą tę wiązkę poprowadzić do licznika? Albo ktoś akurat rozbiera swojego smarcika i może jakieś zdjęcia cyknąć?

Wizualnie jak ze smarta. Jedyny kłopot to brak pinów na kablu od strony licznika. Musiałbyś skołować wtyczkę licznika z odciętą wiązką i przełożyć z niej brakujące piny.  Potem w sd trzeba go włączyć.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#9
 Login 
Z prędkością maksymalną nie demonizowałbym. Choć nie jechałem więcej jak 120 parę bo się bałem. To zadziwiająco stabilnie na autostradzie przy 100-110.

Z czujnikiem temperatury może banalne ale jesteś pewien że nie masz? Przeklikałeś tym mało widocznym guziczkiem za zegarami po lewej stronie?
W zbliżonym rok starszym Pulse jest.
 Odpowiedz
#10
 LAZY. 
Wystarczy w przednią blendę zajrzeć i zerknąć czy wystaje antenka czujnika temp.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Ogranicznik prędkości do 45 km/h 7 6.395 16.07.2007, 19:06
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu