Witam serdecznie,
Następny poradnik dla każdego w postaci fotorelacji tak aby każdy mógł zrozumieć.
Niby temat prosty ale może przyda się dla osób zupełnie zielonych w technice samochodowej ( takich jak ja ).
Wszystko zawdzięczamy koledze Łysy13, który pomógł wymienić tarcze z klockami.
Zaczynamy:
1. Potrzebne rzeczy
Klucz nasadkowy 18 mm
Klucz nasadkowy 13 mm
Pastę montażową
Torx T25 i w razie czego T30
Klucz 17
Szczotka druciana
Młotek
2. Pacjent przed wymianą:
Przed pracą musimy rozszerzyć zaciski bo potem nie będziemy w stanie tego zrobić - możemy to zrobić ożywając śrubokręta - wsadzamy go między klocek a zacisk i napieramy aż troszkę się ruszy
3. Następnie trzeba zdjąć zacisk
Tutaj używamy klucza 17 do trzymania śruby i nasadki 13 mm
pozbywamy się takiej śruby
Po jej usunięciu możliwe jest opuszczenie zacisku na dolnej śrubie i zdjęcia jej z mocowania zacisku
4. Odkręcamy mocowanie zacisku
Od wewnętrznej strony tarczy zacisk trzyma się na dwóch śrubach 18 mm
odkręcamy je i zdejmujemy zacisk z tarczy
Śrubka
5. Bierzemy się za czyszczenie mocowania zacisku z brzydkiego nalotu:
Używamy szczotki
A następnie smarujemy pastą montażową po oczyszczeniu
6. Czas na usunięcie tarczy
Używamy torxa T25 - Ja miałem bardzo mocno siedzącą śrubkę i trzeba było użyć T30 wbitą młotkiem bo inaczej nie szła.
Stara tarcza i klocek
7. Część przyjemna czyli zakładanie nowych części
Zaczynamy od tarczy - ja nie używałem starych śrubek mocujących tarczę tylko użyłem nowych które były z tarczami ( był tam krzyżak a nie torx)
Dalej mocowanie zacisku:
Wsadzamy klocki ( naturalnie klocek z blaszką od wewnątrz)
Dolną śrubę i górną od zacisku smarujemy pastą montażową
Zakładamy zacisk
i teraz bardzo dobrze uważamy na ułożenie sprężynek od zacisków aby było dobrze ustawione
UWAGA TAK JEST ŹLE ZAMOCOWANY KLOCEK
Widać, że sprężynka jedna wystaje
tutaj mamy wprawidłowo
Dokręcamy górną śrubkę od zacisku i praca zrobiona !
Ja wymieniłem tarcze i klocki firmy TRW - komplet kosztował mnie 330 zł z przesyłką.
Pamiętamy, że przez pierwsze 300 km bardzo lekko hamujemy Potem można bawić się w rajdowca
Następny poradnik dla każdego w postaci fotorelacji tak aby każdy mógł zrozumieć.
Niby temat prosty ale może przyda się dla osób zupełnie zielonych w technice samochodowej ( takich jak ja ).
Wszystko zawdzięczamy koledze Łysy13, który pomógł wymienić tarcze z klockami.
Zaczynamy:
1. Potrzebne rzeczy
Klucz nasadkowy 18 mm
Klucz nasadkowy 13 mm
Pastę montażową
Torx T25 i w razie czego T30
Klucz 17
Szczotka druciana
Młotek
2. Pacjent przed wymianą:
Przed pracą musimy rozszerzyć zaciski bo potem nie będziemy w stanie tego zrobić - możemy to zrobić ożywając śrubokręta - wsadzamy go między klocek a zacisk i napieramy aż troszkę się ruszy
3. Następnie trzeba zdjąć zacisk
Tutaj używamy klucza 17 do trzymania śruby i nasadki 13 mm
pozbywamy się takiej śruby
Po jej usunięciu możliwe jest opuszczenie zacisku na dolnej śrubie i zdjęcia jej z mocowania zacisku
4. Odkręcamy mocowanie zacisku
Od wewnętrznej strony tarczy zacisk trzyma się na dwóch śrubach 18 mm
odkręcamy je i zdejmujemy zacisk z tarczy
Śrubka
5. Bierzemy się za czyszczenie mocowania zacisku z brzydkiego nalotu:
Używamy szczotki
A następnie smarujemy pastą montażową po oczyszczeniu
6. Czas na usunięcie tarczy
Używamy torxa T25 - Ja miałem bardzo mocno siedzącą śrubkę i trzeba było użyć T30 wbitą młotkiem bo inaczej nie szła.
Stara tarcza i klocek
7. Część przyjemna czyli zakładanie nowych części
Zaczynamy od tarczy - ja nie używałem starych śrubek mocujących tarczę tylko użyłem nowych które były z tarczami ( był tam krzyżak a nie torx)
Dalej mocowanie zacisku:
Wsadzamy klocki ( naturalnie klocek z blaszką od wewnątrz)
Dolną śrubę i górną od zacisku smarujemy pastą montażową
Zakładamy zacisk
i teraz bardzo dobrze uważamy na ułożenie sprężynek od zacisków aby było dobrze ustawione
UWAGA TAK JEST ŹLE ZAMOCOWANY KLOCEK
Widać, że sprężynka jedna wystaje
tutaj mamy wprawidłowo
Dokręcamy górną śrubkę od zacisku i praca zrobiona !
Ja wymieniłem tarcze i klocki firmy TRW - komplet kosztował mnie 330 zł z przesyłką.
Pamiętamy, że przez pierwsze 300 km bardzo lekko hamujemy Potem można bawić się w rajdowca