Ale spalanie czy tak do końca jest większe?
Łysy13
Łysy13
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Marcinmobil nie masz racji.Zaprzeczasz swoim postem sens stosowania intercoolerow.Samo dostarczenie zimnego powietrza juz zwiekszy moc.Zimnego wejdzie wiecej do cylindra niz cieplego rozrzedzonego a lepiej wypelniony cylinder to wieksza ilosc tlenu i w efekcie wieksze cisnienie sprezania co przeklada sie bezposrednio na generowanie nieco wiekszej mocy.
Zwiekszenie dawek oczywiscie tez zwieksza moc ale doprowadzenie zinego powietrza nie zmienia az tak drastycznie ilosci tlenu ze wymaga zwiekszenia dawek.W dolocie jest czujnik temperatury i czy chcesz czy nie jak mamy w nim nizsza temp.powietrza sterownik sam podniesie ilosc dawki paliwa tak by sklad oscylowal w przedziale 15:1.Oczywiscie mozna podniesc dawki nadmiernie ale wtedy zwiekszenia mocy nie ma sie co spodziewac.Co najwyzej czarnego kopcia z wydechu. Podam przyklad z ktorym mam doczynienia w swoim smarcie cdi.Cisnienie doladowania mam podniesione dp 1.65 bar,dawki tez-sterownik po remapie.Zdarza sie gdy jest temp powietrza ok 0 st i nizej i gdy silnik zimny wchodzi rzadko w tryb awaryjny,znaczy turbina przeladowala.Zapsuje sie blad z czujnika cisnienia doladowania.Ale wystarczy nieco rozgrzac silnik a wiec i dolot,intercoler i wszystko co jest po drodze i wtedy nie uda sie wprowadzic w tryb awaryjny.Gdzie tkwi przyczyna?Turbina daje nieco wyzsze cisnienie doladowania gdy zasysa zimne geste powietrze a nieco mniejsze gdy cieple rozrzedzone. Tak na marginesie wspomne apropo pomiarow na hamowni.Wyniki pomiarow tez macie nieco wyzsze testujac auta gdy temp.oscyluje ok 0 st niz byscie mieli robiac je ubieglego upalnego lata.Roznic wprawdzie niewielkie ale jednak bylyby widoczne.
Jak narazie, zakup wyniosl mnie 130£ razem z wysylka, do tego pewnie jeszcze dojdzie clo okolo 20£.
Na Evilution.co.uk jest recenzja podobnego zestawu i Kane twierdzi, ze spalanie wrecz zmalalo. Uzasadnia to wlasnie efektywniejsza praca silnika, no ale to dopiero sprawdze osobiscie po zamontowaniu
No cena oporowa za kawalek rurki a co do wypowiedzi kolegi shagger masz racje oczywiscie ale co to ma wspolnego z intercoolerem nic niestety moze na zimnym silniku bo po rozgrzaniu silnika do 90 st temp w komoze silnika jest wysoka a ten kawal stali sie niestety nagrzewa jedyny plus duza srednica i stozek
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
była UMBRELLA jest FOX
Taki kawalek rurki to nie problem zespawac i filtr stozkowy wrzucic
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka I cena z 3 razy mniejsza Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
była UMBRELLA jest FOX
Ja zbyt uczony w tych sprawach nie jestem, ale jak ktoś mi może jak chłopu na miedzy, rozwiać wątpliwości.
- Generalnie dobrze jest, jak do silnika trafia zimne powietrze (PRAWDA / FAŁSZ) - Komora silnika Smarta duża nie jest i wentylację ma raczej słabą (PRAWDA / FAŁSZ) I w związku z tymi dwoma elementami, taka chłopska logika mi się nasuwa: Co prawda do silnika może i dotrze więcej powietrza dzięki nowemu dolotowi. Ale powietrze brane jest z komory silnika, więc jest rozgrzane, a skoro jest rozgrzane, a powinno być chłodne, to znaczy, że pogarszamy warunki pracy (sprawność, etc.). Czyli to co zyskujemy na zwiększeniu doprowadzenia powietrza, to możemy tracić, przez to, że doprawadzamy gorące powietrze?
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[451] Skrzynka rezonatorowa dolotu powietrza | kamyk | 2 | 964 |
08.03.2024, 14:01 Ostatni post: Login |
|
Łączniki silikonowe (rury powietrza) jakie wymiary? | Krystian451 | 1 | 1.664 |
05.02.2020, 15:08 Ostatni post: damiano.o |
|
[451] Filtr Powietrza Gąbka | Kanapa | 24 | 11.275 |
07.09.2014, 15:01 Ostatni post: sancruz3 |