Aldik
Liczba postów: 15
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
0
Imię: Jan
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 0,6
Mam taki problem, że po odpaleniu auta (smrat forfour cdi 2004), kierownice ciągnie w lewo, do tego świeci kontrolka abs, który oczywiście nie działa. Czasami do pierwszego hamowania jest ok, ale zaraz zaczyna się masaż pedału przy delikatnym hamowaniu, no i znów pyk kontrolki i pyk nie działa :(
Zastanawiam się czy te problemy nie są powiązane. Nie znalazłem nic na forum - może ktoś miał taki problem ?
Dodam, że jak zaczynam przyspieszać to problem jest mniej uciążliwy, ale auto oczywiście źle sie prowadzi.
https://www.youtube.com/watch?v=09m3W-wnlDo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.07.2020, 15:00 przez Aldik.)
chris2
Liczba postów: 492
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
40
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Chorzów
smart fortwo 450 cdi, pure, 2002
smart fortwo 451 mhd, passion, 2008
Trzeba podpiąć pod SD i odczytać błędy i wtedy można coś robić, najbliżej masz Gizberna w Rybniku to mistrz świata jeżeli chodzi o elektronikę Smartową, na pewno pomoże z tym problemem.
ŁYSY13
Liczba postów: 9.227
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
Coś padło silnik wspomagania ma problem
Pewnie będzie wymiana samego silnika tylko to slaby temat
Mało tego jest na rynku
Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
BASTOS
Liczba postów: 1.778
Dołączył: Nov, 2014
Reputacja:
31
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Puławy
smart forfour 1.0, pure, 2006
smart forfour 1.5 Brabus, BRABUS Xclusive, 2005
(11.07.2020, 05:34)ŁYSY13 napisał(a): Coś padło silnik wspomagania ma problem
Pewnie będzie wymiana samego silnika tylko to slaby temat
Mało tego jest na rynku
Pozdrawiam Łysy 13
Jak się dobrze poszuka to się znajdzie, w dobie powszechnego internetu i darmowych rozmów to zaden problem. Trzeba tylko chcieć. W zeszłym tygodniu znalazłem kolesiowi w ciągu 30 minut i to z wymianą. Tylko teraz więiększość nauczyla się wrzucic posta na fb lub inne tam i siedzi i czeka aż ktoś pod nos podsunie.
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
Lupak
Liczba postów: 87
Dołączył: Feb, 2015
Reputacja:
2
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart brak
Ciężko będzie wróżyć z fusów.
Bez podpięcia do SD to strzelanie na oślep.
Może pierścień ABS... Może czujnik ABS... Może czujnik kąta skrętu....Może ESP... I tak do zaje......
Tam jest kupa elektroniki można się na ślepo wypstrykac z kasy a problem będzie występował nadal
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2020, 02:14 przez Lupak.)
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Jak bym miał zgadywać, a nie znam się kompletnie to usterki szukał bym w maglownicy.
Tam musi być jakiś myk który kontroluje położenie kierownicy- jakiś potencjometr czy coś.
Nie wiem czy w silniku lub przy nim nie jest.
No chyba że ma to jakiś związek z czujnikiem kąta skrętu kierownicy, ale to są moje gdybania.
Star diagnoza trójmiasto.
Lupak
Liczba postów: 87
Dołączył: Feb, 2015
Reputacja:
2
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart brak
Wspomaganie elektryczne zależne jest od prędkości obrotowej kół im szybciej się kręcą tym mniej są wspomagane by kierownica ciężej pracowała.
Sygnał brany jest z czujników ABS.
Jeśli któreś koło kręci się za szybko(bądź czujnik zwariował) ESP tez daje sygnał do ABS-u by go przychamować. Jednocześnie wspomaganie błędny sygnał odbiera wspomagać bo następuje różnica w prędkości kół prawa lewa strona.
Może to powodować zwarcie upalony styk albo jeszcze coś innego.
Nam pozostaje gdybanie a autorowi wątku diagnostyka.
kipro1
Liczba postów: 294
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
10
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo C 453 cabrio turbo, BRABUS
smart forfour W453
Problemem może byc czujnik kąta skrętu. Przecież wspomaganie elektryczne skądś musi wiedzieć w którą stronę ma wspomagać kręcenie kierownicą i tą informację bierze z czujnika kąta skrętu (w 451 ten czujnik jest w taśmie pod kierownicą). Działa to mniej więcej tak jak łańcuch w rowerze, ruszając zębatka przy pedałach, natychmiast napędzany zębatkę przy kole.
Lub sama maglownica ma jakieś zwarcie.
Aldik
Liczba postów: 15
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
0
Imię: Jan
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 0,6
Dziękuje za wiele odpowiedzi Wpiąłem komputer (mam tylko delpfi) i w układzie kierowniczym zero błedów natomiast w"ABS" wywala błąd "C1216 Sygnał prędkości z koła lewego tylnego", jest to bład stały czyli jak mniemam czujnik właśnie abs - wymienie go i zobaczymy .
Aldik
Liczba postów: 15
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
0
Imię: Jan
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 0,6
edit - Zmieniłem ten czujnik ABS i z tym juz problemu nie ma, niestety nie rozwiązało to wady skręcającej kierownicy, błędów, przynajmniej u mnie, nie wykazuje. Jedyne co dziwne zauważyłem to to, że podczas skręcania "czujnik momentu obrotowego" jest niezmienny, podczas gdy głowny i wstępny wykazują takie zmiany.
https://www.youtube.com/watch?v=gkFmJ2ZlYIo
|