Problem się rozwiązał. Założyłem nowy wężyk, który prowadzi z zaworu podciśnienia do zbiorniczka podciśnienia, skasowałen błędy i wyruszyłem w trasę, mu mojemu zdziwieniu problem zniknął, auto ładnie śmiga i zmienia biegi. Tak na chłopski rozum cała ta historia, urwał się wężyk podciśnienia, który poniekąd przekazywał podciśnienie sterujące zaworem EGR. Egr nie pracował więc wywaliło błąd przez który samochód wchodził w tryb awaryjny i sterownik ograniczał obroty silnika do 3tyś. Biegi nie wchodziły np. z 3/4 i 4/5 bo jak miały wejść skoro w większości przypadków(dzisiaj to zaobserwowałem, chociaż podczas awarii często zmieniał bieg na 3tys.) "sygnałem" do zmiany biegu na wyższy jest 3,5tys. obrotów, czasem nawet więcej. Obroty były niższe więc też skrzynia nie poczuwała się do zmiany biegu. Kolega Chris2 miał nosa. Jak odczytywałem błędy i widząc błąd EGR i skrzyni biegów, jakoś priorytetem był ten od skrzyni bo skoro mam problem z daną funkcją to z reguły nawala element bezpośrednio za to odpowiedzialny. Dlatego zmianiałem olej, sprawdzałem wiązki i przesmarowałem aktuator. Ten dotyczący EGR zbagatelizowałem i ograniczyłem się do jego oczyszczenia .I to był błąd, czasem cos wydaje się oczywiste i to potrafi czlowieka zbić z właściwego tropu. Dziękuję z pomoc koledzy. Poniżej zdjęcie poglądowe, wężyk po lewej był urwany(w rzeczywistości po zamontowaniu jest po stronie kierowcy).
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[454] Półautomat nie wrzuca wyższego biegu. Pomocy!!!
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(27.11.2021, 17:21)Karolqq94 napisał(a): Problem się rozwiązał. Założyłem nowy wężyk, który prowadzi z zaworu podciśnienia do zbiorniczka podciśnienia, skasowałen błędy i wyruszyłem w trasę, mu mojemu zdziwieniu problem zniknął, auto ładnie śmiga i zmienia biegi. Tak na chłopski rozum cała ta historia, urwał się wężyk podciśnienia, który poniekąd przekazywał podciśnienie sterujące zaworem EGR. Egr nie pracował więc wywaliło błąd przez który samochód wchodził w tryb awaryjny i sterownik ograniczał obroty silnika do 3tyś. Biegi nie wchodziły np. z 3/4 i 4/5 bo jak miały wejść skoro w większości przypadków(dzisiaj to zaobserwowałem, chociaż podczas awarii często zmieniał bieg na 3tys.) "sygnałem" do zmiany biegu na wyższy jest 3,5tys. obrotów, czasem nawet więcej. Obroty były niższe więc też skrzynia nie poczuwała się do zmiany biegu. Kolega Chris2 miał nosa. Jak odczytywałem błędy i widząc błąd EGR i skrzyni biegów, jakoś priorytetem był ten od skrzyni bo skoro mam problem z daną funkcją to z reguły nawala element bezpośrednio za to odpowiedzialny. Dlatego zmianiałem olej, sprawdzałem wiązki i przesmarowałem aktuator. Ten dotyczący EGR zbagatelizowałem i ograniczyłem się do jego oczyszczenia .I to był błąd, czasem cos wydaje się oczywiste i to potrafi czlowieka zbić z właściwego tropu. Dziękuję z pomoc koledzy. Poniżej zdjęcie poglądowe, wężyk po lewej był urwany(w rzeczywistości po zamontowaniu jest po stronie kierowcy). Przesmarowanie siłownika sprzęgła, zmiana oleju w skrzyni, sprawdzenie wiązek i czyszczenie EGRu na zdrowie Twojemu smartowi wyjdą A chris2 mądry chop jest i dobrze gada A ja z kolei sobie pozwolę na prywatę. @Mart_000 Ty masz bliżej, ale i Ciebie @Karolqq94 zapraszamy co miesiąc w drugą albo trzecią niedzielę miesiąca organizujemy spotkanie smartowe w Czeladzi. Informacja zawsze pojawia się z wyprzedzeniem na forum Zapraszam jako jeden z dwóch ojców współzałożycieli reaktywowanych spotkań Będzie okazja do wypicia kawy z chris2 |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości