Auto ma przejechane niby 74 tys a rocznik 2004.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[454] Skrzynia biegów (terkot) + blokująca się dźwignia biegów
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Jeździła kobieta lub ściema z przebiegiem.
Podaj zdjęcie gałki zmiany biegów a i zdjęcia reszty by się przydały do oceny stanu. Procedura smarowania zacinającego się mechanizmu zmiany biegów: to do the job you need to: 1 remove air box 2 remove battery 3 remove battery tray 4 make sure the gear knob is in neutral !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 5 unclip the cables connected to the mechanism in the photo that's in the gearbox 6 use a torx bit on a wrench to undo the 3 torx bolts that are in the gear box, be very cerful as there is nutlock on the bolts. 7 wiggle the shifter up out of the gearbox 8 with your hand move the mechanism and see if it still is stiff, if so get lubing !! 9 it was about 30 minutes of squirting WD40 and bike lube all over the top parts till it started to get more loose. 10 I heated the top parts a bit with a blow torch to open the parts to allow the lubricant in but not the WD40 ! Try and get the bike lubricant into the moving parts. 11 finish off by spraying white grease over the outside bits. 12 slowly wiggle it back into position. 13 refit. 14 done. Tłumaczyć proszę samodzielnie . Ściągnięte z http://www.forfour.co.uk/forum/index.php?topic=614.30
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Zawsze możesz spróbować dorobić linki - są zakłady które specjalizują się w dorabianiu różnych linek do przedziwnych zastosowań.
Efekt końcowy nie jest znany co do efektywności ich działania - nie wiem czy występuje jakakolwiek możliwość regulacji długości cięgien. Może Kanapa będzie wiedział czy linki z Colta będą pasować, pisz do niego np. na PW
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Z tym zdaniem mechanika to ten tego - dyskusyjne dla tak małej mocy silnika. Owszem bywa coś takiego:
Jednak takie uszkodzenia tylko w waryjatach i to bardzo mocno katowanych. Miałbyś wówczas problem z luźnym drążkiem zmiany biegów. Jeżeli jest wyraźny opór i drążek nie chce wracać w położenie neutralne to wówczas wystarczy smarowanie mechanizmu. Blokujący się mechanizm to standard dla Colta i F4. Robota z rozruszaniem mechanizmu na kilka godzin - może ze 3 dla lewo ręcznego . Jak nie umiesz trzymać klucza to każ to zrobić mechanikowi - jemu zajmie tyle samo a ile może kosztować nafta/WD40 i biały smar? Zaoszczędzisz z kilkaset złotych - wymiana linek to zdecydowanie dłuższa robota i kosztowniejsza. Nie dziw się mechanikowi - chłop chce zarobić. Jeżeli po intensywnym czyszczeniu nie poprawi się praca mechanizmu to zostaje zakup nowych części. Oryginalnie były niestety 3 typy długości w F4. Twoja cześć była montowana tylko w 1.1 i 1.0 (obniżona moc 1.1) Part #454 260 03 51 454.030 (1.1 litre petrol) 454.033 (1.1 litre petrol) Part #454 260 04 51 454.000 (Diesel) 454.001 (Diesel) 454.031 (1.3 litre + 1.5 litre petrol) 454.032 (1.3 litre + 1.5 litre petrol) Part #454 260 06 51 454.034 (1.5 litre Brabus turbo) http://www.mb24.tk/A4542600351 - tutaj cena wychodzi około 750 PLN brutto! http://mb.ilcats.ru/part/class/F/ccode/M.../subgr/030 Zamienników linek poza Coltem brak. Możesz zapytać u http://allegro.pl/my_page.php?uid=7749165. Tylko nie wspominaj że to do Smarta bo cię pogoni. Ma być do Colt VI 1.1 (2004- wrzesień 2008) z opcją zwrotu! Teoretycznie: 24906 2460A021 CABLE,GEARSHIFT Период: 2004.08.1 - 2008.09.3 http://www.mitsubishi-parts.pl/linki-zmi...2770).aspx Ale ja się pod tym nie podpiszę!
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Znalazłem instrukcję punktów smarowania:
Etap 1 [video=youtube]http://youtu.be/E7mTuAj1se4[/video] Etap 2 [video=youtube]http://youtu.be/h85ga2GAJlc[/video] Etap 3 [video=youtube]http://youtu.be/Cc0SIm-0i2Y[/video]
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Super, że wiedza i podpowiedzi członków forum się sprawdza.
W razie czego zawsze można zbić parę złotych na przykład przy kupnie auta: Panie ale skrzynia do wymiany!!
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
to ja jeszcze się dopiszę, bo mam ten sam problem co powyżej, ale wzbogacony o bardzo nieprecyzyjne wskakiwanie poszczególnych biegów - zwłaszcza 1,2 i R muszę się pilnować żeby właściwie wbić bieg bo inaczej metal gra o metal :( czy to może mieć coś wspólnego z brakiem smarowania czy raczej w takim przypadku już z linkami?
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości