I stało się - po skompletowaniu klamotów wymieniłem lusterka ręcznie sterowane na elektryczne. Gdyby ktoś miał na to ochotę, postanowiłem napisać mały poradnik.
1. Potrzebne klamoty
- lusterka elektryczne lub ich bebechy (mechanizmy z silniczkami można bez problemów zamontować w miejsce ręcznego sterowania-pasują plugandplay)
- wkłady lusterek z matami grzewczymi (chyba że już je mamy w lusterkach manualnych)
- dwia złącza 7pin (jak najmniejsze - łatwiej będzie je schować pod osłonami lusterek)
- osłona lusterka lewa, z przełącznikiem do sterowania lusterkami
- osłona lusterka prawa (bez dziury na dźwignię sterowania ręcznego) ja takiej nie mogłem upolować więc zamontowałem lewą osłonę lusterka z przełącznikiem od angola. Przy okazji - gdyby ktoś miał na zbyciu prawą osłonę lusterka jak na zdjęciu poniżej, to proszę o kontakt - 792687274
- kabel 6 żył (ja kupiłem 4 metry, nadmiar odciołem)
- dwa rozgałęźniki do bezpieczników tzw złodziejki (dostępne na alleg. o)
2. Montaż
- zdejmujemy manualne lusterka
- demontujemy panele drzwi przednich
- przeciągamy kabel 6 żył od lewego lusterka do prawego (ja przeciągnołem go dołem, z drzwi lewych, przez gumowy łącznik do środka, potem obok skrzynki bezpieczników pod tapicerkę podłogi, poniżej pedałów, do środka samochodu, potem za dmuchawą na drugą stronę samochodu i pod tapicerką podłogi do prawego boku, obok tego schowka, przez gumowy łącznik do prawych drzwi) ale może prościej by było puścić go od drzwi lewych, po lewym słupku do góry, potem po suficie na drugą stronę samochodu i w dół prawym słupkiem do drzwi prawych.
- montujemy spowrotem panele drzwi przednich
- montujemy lusterka elektryczne
- odcinamy oryginalne złącza lusterek i przy użyciu dwóch siedmiopinowych złączy łączymy kabelki wg schematu
- montujemy osłony lusterek i cieszymy się wzbogaceniem wyposażenia samochodu.
To bardzo ogólny poradnik ale myślę że w miarę czytelny i komuś się przyda.
Poniżej parę zdjęć.
Przy okazji tego grzebania zamontowałem też tweetery w osłonach lusterek - muszę powiedzieć że te dwa malutkie gwizdki jednak robią różnicę
1. Potrzebne klamoty
- lusterka elektryczne lub ich bebechy (mechanizmy z silniczkami można bez problemów zamontować w miejsce ręcznego sterowania-pasują plugandplay)
- wkłady lusterek z matami grzewczymi (chyba że już je mamy w lusterkach manualnych)
- dwia złącza 7pin (jak najmniejsze - łatwiej będzie je schować pod osłonami lusterek)
- osłona lusterka lewa, z przełącznikiem do sterowania lusterkami
- osłona lusterka prawa (bez dziury na dźwignię sterowania ręcznego) ja takiej nie mogłem upolować więc zamontowałem lewą osłonę lusterka z przełącznikiem od angola. Przy okazji - gdyby ktoś miał na zbyciu prawą osłonę lusterka jak na zdjęciu poniżej, to proszę o kontakt - 792687274
- kabel 6 żył (ja kupiłem 4 metry, nadmiar odciołem)
- dwa rozgałęźniki do bezpieczników tzw złodziejki (dostępne na alleg. o)
2. Montaż
- zdejmujemy manualne lusterka
- demontujemy panele drzwi przednich
- przeciągamy kabel 6 żył od lewego lusterka do prawego (ja przeciągnołem go dołem, z drzwi lewych, przez gumowy łącznik do środka, potem obok skrzynki bezpieczników pod tapicerkę podłogi, poniżej pedałów, do środka samochodu, potem za dmuchawą na drugą stronę samochodu i pod tapicerką podłogi do prawego boku, obok tego schowka, przez gumowy łącznik do prawych drzwi) ale może prościej by było puścić go od drzwi lewych, po lewym słupku do góry, potem po suficie na drugą stronę samochodu i w dół prawym słupkiem do drzwi prawych.
- montujemy spowrotem panele drzwi przednich
- montujemy lusterka elektryczne
- odcinamy oryginalne złącza lusterek i przy użyciu dwóch siedmiopinowych złączy łączymy kabelki wg schematu
- montujemy osłony lusterek i cieszymy się wzbogaceniem wyposażenia samochodu.
To bardzo ogólny poradnik ale myślę że w miarę czytelny i komuś się przyda.
Poniżej parę zdjęć.
Przy okazji tego grzebania zamontowałem też tweetery w osłonach lusterek - muszę powiedzieć że te dwa malutkie gwizdki jednak robią różnicę