A jak się ma sprawa w dieslu? Zmostkowałem żółty z czerwonym, co prawda dostało prąd, ale auto mi zapłon włączało. Jest jakiś sposób, żeby uruchomić radio przekręcając kluczyk na 1 tryb, wtedy co dostaje prąd również zapalniczka? Czy to jest kwestia pociągnięcia przewodu od zapalniczki, ale teoretycznie też dostanie prąd i przełączy się na zapłon?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
[454] Wymiana radia na nieoryginalne
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(18.07.2020, 19:50)kris1012 napisał(a): A jak się ma sprawa w dieslu? Zmostkowałem żółty z czerwonym, co prawda dostało prąd, ale auto mi zapłon włączało. Jest jakiś sposób, żeby uruchomić radio przekręcając kluczyk na 1 tryb, wtedy co dostaje prąd również zapalniczka? Czy to jest kwestia pociągnięcia przewodu od zapalniczki, ale teoretycznie też dostanie prąd i przełączy się na zapłon? Nie łącz przewodów tylko zamień je miejscami.
Star diagnoza trójmiasto.
Instalacje w forforach są takie same. W zależności od zamontowanego radia trzeba:
a) dodać wolne przewody b) zamienić miejscami c) dodać inny model kostki d) dodajemy przewody jeżeli ma być monitoring i video w zagłówkach. Po prostu porównujemy rozpiskę przewodów w oryginale o dostosowujemy do rozpiski montowanego radia. Rozpiski są na internetowych. Ot i cała filozofia. Wysłane z mojego Redmi 6 Pro przy użyciu Tapatalka
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
(26.07.2020, 05:20)kris1012 napisał(a): Mam pomysł taki, że pociągnę przewód z zapalniczki............Nie kombinuj bo jeszcze jakieś zwarcie zrobisz.Radio (prawie każde) zasilane jest DWOMA przewodami,jeden żółty a drugi czerwony. W Europejskich radiach żółty jest bezpośrednio połączony na stałe z akumulatorem a czerwony ze stacyjką. W Chińskich radiach jest podobnie tyle, że czerwony jest bezpośrednio z akumulatora a żółty ze stacyjki. Dlatego jak napisał wyżej kol.LAZY zmień je we wtyczce miejscami gdyż ten podłączony na stałe z akumulatorem zapewnia, że radio nie będzie traciło ustawień (zaprogramowanych stacji np.) Żeby wyciągnąć kabelek z wtyczki musisz użyć np.szpilki aby odgiąć zaczep końcówki kabelka we wtyczce a po wyciągnięciu sprawdzić czy zaczep końcówki jest na tyle odgięty by po ponownym włożeniu we wtyczkę mógł się zablokować w gnieździe wtyczki. (26.07.2020, 23:56)wibi79 napisał(a):(26.07.2020, 05:20)kris1012 napisał(a): Mam pomysł taki, że pociągnę przewód z zapalniczki............Nie kombinuj bo jeszcze jakieś zwarcie zrobisz.Radio (prawie każde) zasilane jest DWOMA przewodami,jeden żółty a drugi czerwony. W Europejskich radiach żółty jest bezpośrednio połączony na stałe z akumulatorem a czerwony ze stacyjką. W Chińskich radiach jest podobnie tyle, że czerwony jest bezpośrednio z akumulatora a żółty ze stacyjki. Dlatego jak napisał wyżej kol.LAZY zmień je we wtyczce miejscami gdyż ten podłączony na stałe z akumulatorem zapewnia, że radio nie będzie traciło ustawień (zaprogramowanych stacji np.) Żeby wyciągnąć kabelek z wtyczki musisz użyć np.szpilki aby odgiąć zaczep końcówki kabelka we wtyczce a po wyciągnięciu sprawdzić czy zaczep końcówki jest na tyle odgięty by po ponownym włożeniu we wtyczkę mógł się zablokować w gnieździe wtyczki. Mnie przekonałeś
Star diagnoza trójmiasto.
(26.07.2020, 23:56)wibi79 napisał(a): Nie kombinuj bo jeszcze jakieś zwarcie zrobisz.Radio (prawie każde) zasilane jest DWOMA przewodami,jeden żółty a drugi czerwony. W Europejskich radiach żółty jest bezpośrednio połączony na stałe z akumulatorem a czerwony ze stacyjką. W Chińskich radiach jest podobnie tyle, że czerwony jest bezpośrednio z akumulatora a żółty ze stacyjki. Dlatego jak napisał wyżej kol.LAZY zmień je we wtyczce miejscami gdyż ten podłączony na stałe z akumulatorem zapewnia, że radio nie będzie traciło ustawień (zaprogramowanych stacji np.) U mnie w chińskim radiu są takie złączki na kabelkach, że można je sobie zamienić miejscami. A może to było w wiązce, którą kupiłem na allegro, a nie w tej, która przyszła z radiem? Nie pamiętam...
Są dwa plusy
-jeden stały który ma za zadanie podtrzymywać pamięć procesora, ustawień, stacji itp Pobór prądu jest w tej gałęzi znikomy. - drugi plus pojawia się po stacyjce i zasila on wzmacniacz w radiu i wszystkie inne elementy. Jak plusy są zamienione miejscami to raz że po wyłączeniu stacyjki traci ustawienia to po drugie radio pobiera spory prąd co może doprowadzić do rozładowania akumulatora. Stąd też istotne jest który plus gdzie jest podłączony. Tu już chyba więcej wyjaśnić się nie da. Żadne zasilania po stacyjce zmostkowanych kabli
Star diagnoza trójmiasto.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości