flood
Liczba postów: 6
Dołączył: Sep, 2020
Reputacja:
0
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Witam i ja wszystkich, z Warszawy, Bartek
Miałem kupic sobie autko za "tysiaka", i wpadł 20 letni 450 CDi.
No za troche więcej niż tysiaka /stres/.
Miałem przywitac sie nieco wcześniej ( auto od wczoraj), ale musiałem polatać trochę po mieście. No i pierwsz zonk'
1. nagle mi temperatura poszła w kosmos ( trzeci kilometr jazdy dziś). po kwadransie ruszyłem dalej już bez problemów.
2. spryskiwacz martwy
3. awaryjne martwe.
Ogólnie wymaga troche $, po przód popękany, ale to z czasem będę robił. Wrzucę później kilka fotek.
mam nadzieje że pokocham jak swoje i nie będzie mi robił za dużo fochów. Miał być na pół roku, rok, dziś już podjęta decyzja, jak nie będzie fochów i wpadnie kasa, dopieszczamy.
pozdrawiam wszystkich
raffa
Liczba postów: 1.601
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Witaj,
Mi taki nagły skok temperatury kojarzy się tylko i wyłącznie z zapowietrzonym układem chłodniczym. Sprawdź sobie, czy masz w zbiorniczku wyrównawczym płyn. Zbiorniczek jest z przodu, pod lewą kratką (od strony kierowcy). Trzeba zgrabnie wyciągnąć wlot powietrza. A potem jeszcze zgrabniej go wsadzić
Nie wiem, jak wygląda kwestia odpowietrzania w dieslu, bo sam mam benzynę, ale podejrzewam, że z racji konstrukcji samochodu jest identycznie, albo bardzo podobnie. Mi pseudomechanik oddał samochód rzekomo po odpowietrzeniu przez czujnik temperatury w termostacie z takim balonem powietrza, że weszło jeszcze prawie półtora litra płynu. O różnych metodach odpowietrzania piszą na forum, ja sam poprawiając po paparuchu odpowietrzyłem stojąc na górce, przodem do góry i od tamtej pory, a minęło już z 10 miesięcy (a może i więcej), jest idealnie.
Sprawdź też olej i korek, czy pod spodem nie masz 'masełka'...
Smart to idealne autko do codziennego poruszania się po mieście, więc znając życie, zostanie u Ciebie na dłużej, czego Ci życzę I oby dobrze się sprawował! I dawał jeszcze większą przyjemność z jazdy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.09.2020, 22:46 przez raffa.)
Arczi100
Liczba postów: 1.211
Dołączył: Jul, 2017
Reputacja:
24
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wrocław
smart fortwo 450 0,6
Arczi100 03.09.2020, 05:09
Wrocław wita
flood
Liczba postów: 6
Dołączył: Sep, 2020
Reputacja:
0
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
flood 03.09.2020, 05:37
(02.09.2020, 22:46)raffa napisał(a): Witaj,
Mi taki nagły skok temperatury kojarzy się tylko i wyłącznie z zapowietrzonym układem chłodniczym. Sprawdź sobie, czy masz w zbiorniczku wyrównawczym płyn. Zbiorniczek jest z przodu, pod lewą kratką (od strony kierowcy). Trzeba zgrabnie wyciągnąć wlot powietrza. A potem jeszcze zgrabniej go wsadzić
Płyn sprawdzałem od razu, prawie pod korek. Z kratka dałem radę szybko m choc sprzedający z 5 minut nie mógł trafić . Do oleju zajrzę, podobno wymieniany ostatnio. Cóż, trzeba obserwować. Dzięki za tipy.
raffa
Liczba postów: 1.601
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
No to pozostaje podpięcie pod komputer. Skoro nie ma powietrza, to pewnie jest uszkodzony termostat i nie zmienia obiegu, albo sam czujnik temperatury. Tyle, że to już może być inaczej, niż w benzynie.
SD (czyli program do obsługi) pozwala na sprawdzenie wszystkich elementów (np. wiatraka / wiatraków na chłodnicach).
Ale to 'pod korek' mnie martwi, płyn zmienia swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury. A przy takim małym zbiorniczku wyrównawczym... Zaleta taka, że jak wywali, to przynajmniej nie na silnik
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
flood
Liczba postów: 6
Dołączył: Sep, 2020
Reputacja:
0
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
(03.09.2020, 06:34)raffa napisał(a): Ale to 'pod korek' mnie martwi, płyn zmienia swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury. A przy takim małym zbiorniczku wyrównawczym... Zaleta taka, że jak wywali, to przynajmniej nie na silnik
No 2cm pod korkiem. Zostawiłem na wymiane termostatu.
Pytanie dodatkowe. Poniewaz mój przód nieco zmaltretowany, dostanę jeden gratis. Ale sam przód, bez błotników. Czy dobrze gdzies wyczytałem że to powinno być razem, czy błądzę, i razem powinny być góra i dół przodu?
pzdr
BG
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Spinkami sie je laczy od srodka.
chris2
Liczba postów: 492
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
40
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Chorzów
smart fortwo 450 cdi, pure, 2002
smart fortwo 451 mhd, passion, 2008
Cały przód składa się z trzech elementów,dwa błotniki i środkowy panel, który jest w całości, nie ma góry i dołu.To wszystko jest połączone za pomocą spinek i wkrętów od środka.
flood
Liczba postów: 6
Dołączył: Sep, 2020
Reputacja:
0
Imię: Bartek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi
Dzięki za wyjaśnienia.
Termostat wymieniony, układ odpowietrzony.
Srebrny przodek dowieziony.
pzdr
BG
|