W Smarcie 450 Przedliftowym ForTwo mamy do czynienia z częstym grzaniem się włącznika świateł i kierunkowskazów, najlepszym sposobem na zabezpieczenie włącznika przed zniszczeniem (jego koszt to około 200zł używany) to zamontowanie przekaźnika na wiązce do włącznika.
Co nam będzie potrzebne
1. Przekaźnik Samochodowy 30/40A koszt 6zł
2. złączki dwie sztuki koszt 1zł/szt.
3. Konektorki (damskie, męskie) około 8 szt około (grosze)
Przekaźnik
Konektorki i Złączki
Zdjęcie przełącznika świateł i kierunkowskazów (u mnie uszkodzony)
Zdjęcia zapożyczone z zaprzyjaźnionego forum fanów smarta z UK
Widok na wtyczkę do przełącznika
Nas interesować będzie drugi żółty od prawej (światła mijania) i czerwony trzeci od prawej (zasilanie +)
Po zdjęciu przełącznika otwieramy go od tyłu (od regulacji wysokości świateł) z tej strony otwarcie jest całkiem bezpieczne, nic nie wypadnie i ciężko coś uszkodzić. Po otwarciu mamy dostęp do lutów przełącznika świateł (ten przekręcany) i w razie czego możemy zdiagnozować gdzie nam powstało uszkodzenie (u mnie w części miedzianej od lutu do wtyczki)
Opis przełączniki i wiązek
Zabieramy się za wiązkę
Do czerwonego kabla dołączamy kabel z konektorem żeńskim pod przekaźnik, nie przecinając go
Przecinamy kabel żółto-zielony
Zakładamy na nim konektory (damski i męski)
Dodatkowo podpinamy się pod masę od licznika (Kabel brązowy)
Przygotowujemy przekaźnik
i zakładamy na niego dwa przygotowane kabelki z konektorkami
Podpinamy wszystko i sprawdzamy Przy włączeniu świateł mijania powinniśmy usłyszeć pstryk z przekaźnika
Tu schemat podłączenia
Teraz wszystko izolujemy i zabezpieczamy przed przemieszczaniem i uderzaniem w plastikowej obudowie, dobrze jest użyć taśmy z materiału do wiązek ja dodatkowo otuliłem przekaźnik gąbką by nie hałasował na dziurach
W ten sposób uszkodzenie przełącznika nie powinno nam już nigdy grozić i zauważymy brak grzania się manetki na światłach mijania
Ja jeszcze zmuszony zostałem do naprawy przełącznika a dokładnie zastąpienie przejścia miedzianego od lutu kabelka fioletowego do wtyczki przełącznika o nr. 56b Wyprowadziłem więc kabelek na zewnątrz obudowy bokiem i podłączyłem bezpośrednio pod przekaźnik
Mam nadzieje, że przyda się komuś ten opis
Dodam że praca jest dość lekka a czas jaki poświeciłem to około 3h w tym 2h to rozpoznanie i projekt
Wykonanie i projekt
Ziemus (Smart Klub Polska)
Krzynol (OCP Octavia Club Polska)
Co nam będzie potrzebne
1. Przekaźnik Samochodowy 30/40A koszt 6zł
2. złączki dwie sztuki koszt 1zł/szt.
3. Konektorki (damskie, męskie) około 8 szt około (grosze)
Przekaźnik
Konektorki i Złączki
Zdjęcie przełącznika świateł i kierunkowskazów (u mnie uszkodzony)
Zdjęcia zapożyczone z zaprzyjaźnionego forum fanów smarta z UK
Widok na wtyczkę do przełącznika
Nas interesować będzie drugi żółty od prawej (światła mijania) i czerwony trzeci od prawej (zasilanie +)
Po zdjęciu przełącznika otwieramy go od tyłu (od regulacji wysokości świateł) z tej strony otwarcie jest całkiem bezpieczne, nic nie wypadnie i ciężko coś uszkodzić. Po otwarciu mamy dostęp do lutów przełącznika świateł (ten przekręcany) i w razie czego możemy zdiagnozować gdzie nam powstało uszkodzenie (u mnie w części miedzianej od lutu do wtyczki)
Opis przełączniki i wiązek
Zabieramy się za wiązkę
Do czerwonego kabla dołączamy kabel z konektorem żeńskim pod przekaźnik, nie przecinając go
Przecinamy kabel żółto-zielony
Zakładamy na nim konektory (damski i męski)
Dodatkowo podpinamy się pod masę od licznika (Kabel brązowy)
Przygotowujemy przekaźnik
i zakładamy na niego dwa przygotowane kabelki z konektorkami
Podpinamy wszystko i sprawdzamy Przy włączeniu świateł mijania powinniśmy usłyszeć pstryk z przekaźnika
Tu schemat podłączenia
Teraz wszystko izolujemy i zabezpieczamy przed przemieszczaniem i uderzaniem w plastikowej obudowie, dobrze jest użyć taśmy z materiału do wiązek ja dodatkowo otuliłem przekaźnik gąbką by nie hałasował na dziurach
W ten sposób uszkodzenie przełącznika nie powinno nam już nigdy grozić i zauważymy brak grzania się manetki na światłach mijania
Ja jeszcze zmuszony zostałem do naprawy przełącznika a dokładnie zastąpienie przejścia miedzianego od lutu kabelka fioletowego do wtyczki przełącznika o nr. 56b Wyprowadziłem więc kabelek na zewnątrz obudowy bokiem i podłączyłem bezpośrednio pod przekaźnik
Mam nadzieje, że przyda się komuś ten opis
Dodam że praca jest dość lekka a czas jaki poświeciłem to około 3h w tym 2h to rozpoznanie i projekt
Wykonanie i projekt
Ziemus (Smart Klub Polska)
Krzynol (OCP Octavia Club Polska)
http://ziemann.net.pl/signum/2de.jpg for4
Ja i mój nie smart ForFour http://smartklub.pl/modules/newbb/viewto...mpost51575
Ja i mój nie smart ForFour http://smartklub.pl/modules/newbb/viewto...mpost51575