Tam nie ma elektromagnesu (w sensie napędu sprężarki). Sprawdź czy kompresor jest napędzany. W środku koła prasowego jest wystająca oś - musi się kręcić razem kolem pasowym. Jak nie to trzeba zweryfikować. Demontaż kompresora to 20 min, tylko gaz trzeba odciągnąć.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Mocowanie koła sprężarki klimatyzacji
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(18.06.2019, 10:23)Arko1 napisał(a): Tam nie ma elektromagnesu (w sensie napędu sprężarki). Sprawdź czy kompresor jest napędzany. W środku koła prasowego jest wystająca oś - musi się kręcić razem kolem pasowym. Jak nie to trzeba zweryfikować. Demontaż kompresora to 20 min, tylko gaz trzeba odciągnąć. Tą ośka czy też śruba nie kręci się. Jakieś wskazówki co dalej?
Mój mechanik od klimy zakręcił za pomocą zwykłego klucza przez tą metalową ośke kompresorem, kompresor się kręcił a pasek klinowy stał. Oznacza to że mocowanie sprzęgła klimy pękło (Chyba tak to się nazywa).
Wystarczy zdjąć pasek i to wymienić i śmiga
To mechanik powinien już wiedzieć co dalej. U mnie pościł pierścień mocujący całość na kole pasowym i dlatego napęd noe był przenoszony, ale i tak kupiłem drugi kompresor wiec założyłem. Trzeba zweryfikować przyczynę i albo usunąć banalna usterkę (tak jak u mnie wystąpiła) albo regenerować.
W necie można kupić kompresor z gwarancja za 550 zł. (20.06.2019, 10:57)kacper.diablo napisał(a): Mój mechanik od klimy zakręcił za pomocą zwykłego klucza przez tą metalową ośke kompresorem, kompresor się kręcił a pasek klinowy stał. Oznacza to że mocowanie sprzęgła klimy pękło (Chyba tak to się nazywa). Zmień mechanika ta ośka obraca się odrębnie względem koła pasowego, razem tylko wtedy gdy elektromagnes zadziała
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! (20.06.2019, 12:14)obwd-crash napisał(a):(20.06.2019, 10:57)kacper.diablo napisał(a): Mój mechanik od klimy zakręcił za pomocą zwykłego klucza przez tą metalową ośke kompresorem, kompresor się kręcił a pasek klinowy stał. Oznacza to że mocowanie sprzęgła klimy pękło (Chyba tak to się nazywa). Obwd-crash - sprawdź dokładnie, chyba że są różne kompresory w FF. W moim przypadku - jak pisałem już wcześniej, nie ma sprzęgła - kompresor jest inaczej sterowany i kręci się stałe.
Nie będę się spierał, jak masz zdjęcia, to zamieść, chętnie zapoznam się z czymś nowym - moim zdaniem nieracjonalnym
Z tego ogłoszenia wynika, że w kompresorze jest jednak sprzęgło https://allegro.pl/oferta/sprezarka-klim...8136874004
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Jak i, że jest sprzęgło.
Zatem koło pasowe nie jest na sztywno sprzęgnięte z wałem sprężarki zawór owszem załącza to sprzęgło Może zakończmy na tym etapie spór bo to tylko bicie piany, jak nie mamy sprężarki rozebranej w puch, by pokazać jak działa
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Jest kilka artykułów w necie na ten temat... widać, ze nie miałeś w ręku takiej sprężarki...
Cyt: „ Należy pamiętać, że kompresory wyposażone w sprzęgło zrywalne pracują cały czas i nie ma możliwości ich wyłączenia. Bez względu na pogodę i poziom temperatury na zewnątrz pojazdu sprężarka powinna pracować, jeśli tak nie jest oznacza to awarię, ale o tym w dalszej części artykułu. Z panelu sterującego uruchamiamy jedynie klimatyzację a nie sam kompresor, gdy klima jest wyłączona to nie ma chłodzenia, gdy jest włączona to zimne powietrze wydostaje się z nawiewów. Zmiany temperatury wtłaczanego powietrza wywołane są zmianą położenia tarczy krzywki kompresora, którą steruje zawór elektromagnetyczny.” |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości