Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
Chce zamówić takie coś sprytnego na tylne światło stop.
Produkt polski z atestem i homologacją
Spełniające normy wiec wszystko legal.
Cena za szt ok 100zł
Jak się uzbiera więcej zainteresowanych może uda sie zbić cenę.
System ESS polega na pulsowaniu światłami stop w przypadku gwałtownego hamowania. Ma na celu przyspieszenie reakcji kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z tyłu, w przypadku naszego gwałtownego hamowania.
Moduł Posiada scalony czujnik przyspieszeń w technologii MEMS i jest sterowany mikroprocesorem.
Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:
"Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."
Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1.
Moduł w zakresie temperatur -40°C do +80°C posiada następujące parametry:
- włączanie pulsowania przy opóźnieniu 6,2 m/s2 +/- 0,2
- wyłączanie pulsowania przy opóźnieniu 2,7 m/s2 +/- 0,2
- częstotliwość pulsowania 3,5 Hz +/- 0,4
- obciążalność wyjścia do żarówek (przewód ŻÓŁTY) 2x21W + 5x5W
- obciążalność wyjścia do symulacji sprawnej żarówki (przewód SZARY) 5A max.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Chyba Damiano i Lysy13 mieli coś takiego.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
Tak ale chyba z tego co pamiętam to ich Mruga cały czas a to nie jest do końca legalne jeżeli się mylę to niech mi Łysy poprawi ten moduł Mruga tylko wtedy kiedy urządzenie wykryje gwałtowne hamowanie czyli zgodnie z tymi normami przyspieszeń
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
Tak jest ale ja mam taki co działa zawsze
Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Kiedyś pisałem do tego gościa jak kupowałem chyba 4-5 szt. Nie chciał nic spuścić
Żeby moduł zaczął mrugać, trzeba na prawdę mocno zahamować.
Ponieważ moduł sprawdza się np. korzystając z "przyśpieszenia ziemskiego", tzn. moduł po przechyleniu pod kątem ok. 45-50 st. powinien zacząć mrugać.
To moduł zamontowałem na blaszce wygiętej pod kątem ok. 40st. (przyczepiona do górnej części lotki - zaraz przed światłem stopu).
Dzięki temu przy słabym hamowaniu nie mruga, ale jak już trochę mocniej to zaczyna mrugolić.
I przy staniu w korku, np. po naciśnięciu hamulca nie mruga wcale, tylko świeci się na stałe.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2017, 18:50 przez DaSza.)
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
O i ten jest naprawdę dobry
Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
(26.02.2017, 19:52)ŁYSY13 napisał(a): O i ten jest naprawdę dobry
Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt
Który? Ten co masz to taki co mruga ciagle. Ten co ja chce kupić to układ elektroniczny nowego typu gdzie sposób montażu jest bez znaczenia. W tym co opisuje kolega można go oszukać zmieniając jego położenie urządzenie jest nie stabilne w jego układzie jest mini żyroskop mała kulka. To juz całkiem technologia jak z miga w tym nowym jest to zrobione podobnie jak w telefonach układ chyba na 2 kroplach rtęci w układzie, bardziej miarodajne i dokładniejszy odczyt.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.02.2017, 03:03 przez Marek.)
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
(27.02.2017, 03:00)Marek napisał(a): (...) Ten co ja chce kupić to układ elektroniczny nowego typu gdzie sposób montażu jest bez znaczenia. W tym co opisuje kolega można go oszukać zmieniając jego położenie urządzenie jest nie stabilne w jego układzie jest mini żyroskop mała kulka. To juz całkiem technologia jak z miga w tym nowym jest to zrobione podobnie jak w telefonach układ chyba na 2 kroplach rtęci w układzie, bardziej miarodajne i dokładniejszy odczyt. (...)
Możliwe, że ma już jakieś nowsze wersje, o ile o tym module jest mowa:
http://www.rymi.pl/ess.html
Kupowałem parę lat temu i technika jednak poszła do przodu, ale coś z tą rtęcią to chyba nie tak, bo generalnie są straszne restrykcje w stosowaniu rtęci (tzw. dyrektywa RoHS). Ale może? Nie wiem, może i tak jest zrobiony.
Dla mnie, możliwość "oszukania" jest jednak zaletą, bo daje możliwość regulacji momentu zadziałania.
W Smarcie (chyba nawet teraz jest to obowiązkowe) jest i tak czujnik siły hamowania, jak dasz po hamulcach, to włączają się awaryjne.
I w Smarcie aby się włączyły muszę - nieeeeźle depnąć, a w Civicu wystarczy mocniejsze hamowanie. A na pewno obydwa układy są homologowane i zgodne z normami.
Jeden moduł działa tak, drugi inaczej - grunt, że wiemy, że są i każdy wybierze co mu pasuje :
Po to mamy forum
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.02.2017, 11:02 przez DaSza.)
frygi
Liczba postów: 1.830
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
46
Imię: Sylwester
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio turbo, 2017
W moim "bolidzie" jest właśnie tak jak opisał Dasza w przypadku mocnego/awaryjnego hamowania automatycznie włączają się awaryjne.
Carlsson Cabrio by Frygi
Marek
Liczba postów: 1.296
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
17
Imię: Marek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
smart fortwo 451 cdi, BRABUS Xclusive, 2007
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS Xclusive, 2008
Mrugające kierunki Od któregoś tam roku (juz nie pamietam) ale tylko nowe auta wyposażenie obowiązkowe , podobnie jak teraz wszystkie nowe auta musza mieć czujnik ciśnienia w ogumieniu.
Ten moduł co chce kupić chyba tez to ma tylko instalacja juz większa bo trzeba wpiąć sie z tym zaraz za samem. Mi najbardziej chodzi o ten stop. A i sprzedawca inny ja rozmawiam z jakimś prywaciarzem co robi na zamówienie takie wynalazki. Ten w Rmi. Produkt nie dostępny jak na razie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|