Witam serdecznie,
Do tej pory nie miałem żadnego problemu ze swoim smartem. W piątek wróciłem z uniwerku, postawiłem samochód w garażu i poszedłem do domu. W sobotę dolałem tylko benzyny z karnistra (nie odpalałem samochodu) i poszedłem. Dzisiaj chcę odpalić smarta a tu nic... Wszystko działa (radio, światła, wyświetlacz się pali, wszystkie kontrolki OK), przekręcam kluczyk i słychać przez ułamek sekundy tylko dźwięk jakby rozrusznik nie mógł ruszyć. Po tym wszystko ustaje. Jak myślicie - co to może być? Czyżby rozładowany akumulator (na tyle, że światła działają, radio itd. ale nie ma wystarczającej mocy na rozruch?) czy może coś bardziej poważnego?
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
...a czy przygasaja kontrolki (swiatla i cala reszta) gdy probujesz odpalic auto ?
Jesli tak to winny akumulator. U mnie po tygodniowym postoju w garazu musze ladowac akumulator bo nie odpale. Fakt, faktem ze akumulator ma jakies 4-5lat wiec moze byc juz wysluzony, a ponadto alarm z wszystkimi dodatkowymi czujnikami tez sporo pradu pobiera co przyspiesza proces rozladowania....
Tak, przygasają kontrolki. Prawdę mówiąc praktycznie gasną na czas próby rozruchu. Także obstawiałem akumulator, dziś spróbuję podłączyć drugi.
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Na czas rozruchu nie zostawiaj podłączonego prostownika ani żadnego "super startera", słyszałem o przypadku padnięcia kompa od tzw. "matki". pozdro
Lolek - motoparalotniarz
jaqub
Liczba postów: 187
Dołączył: May, 2006
Reputacja:
0
wyjmij AKU. zanies do domu. odkrec korki od cel. sprawdz poziom. jesli jest za malo dolej wody destylowanej. podlacz prostownik (laduj pradem rownym 1/10 wartosci pojemnosci AKU wiec jesli masz 45AH to laduj 4,5 A itp). zostaw otwarte cele w czasie ladowania. za klika godzin wez aerometr (do kupienia w kazdym markecie za kilka pln). sprawdz gestosc elektrolitu powinien rowno zwiekszac wartosci w kazdej celi... jesli w ktorejs jest mniej to znaczy ze AKU jest raczej do wymiany... u mnie tak bylo... po 6latach orginalny BANNER (czy BENNER) odmowil wspolpracy i wlasnie byla jedna cela uszkodzona...
Ja miałem kiedyś podobny problem i okazało się, że to moduł esp. Drogo mnie to kosztowało...
Pozdrawiam.
kmodzele
Liczba postów: 479
Dołączył: Mar, 2004
Reputacja:
0
Imię: Krzysztof Modzelewski
Skąd: Piaseczno + Warszawa
kmodzele
01.03.2007, 22:13
bolen:
Znaczy że co: moduł ESP rozładował Ci akumulator? Tak z cicha pęk?
lutek:
a Ty uważasz, ze wymienisz wewnętrzną lampkę oświetlającą auto na kolorowe diody?? I będziesz wtedy coś w środku widział w nocy? Ja to bym ise za jakąć porzadna żarówą rozejrzał
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
To jest akumulator
miałem to samo ze swoim
jak jest dentka to trzeba go tylko wymienic. Moja miał szesc latek i padł. Podłądowałem to na drugi dzien znowy padł. Wiec sie wkrzuyłem i kupiłem nowy. A stary lezy w garazu i zawala podjazd.
P.S
Jak masz słaby akumulator to wszytko działa, lampki, radio itd ale jak chcesz zakreci rozrusznikime to słycha jak na poczatek wysokie napiecie chce sie załadowac do rozruchu i potem tylko szbybkie rozładowanie przez rozrusznik i klapa.
Nie warto tracic nerwow i lepeij kupic nowy