Prorok.v9
Liczba postów: 5
Dołączył: Dec, 2023
Reputacja:
0
Imię: Jasiu
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cabrio cdi
Prorok.v9 29.12.2023, 14:28
chris2,
Stopy świecą ciągle z powodu tego że są na stykach NC. W zasadzie zarówno Prorok.v9 i smarkacz mogą zrobić bardzo proste ćwiczenie.
No tak ale ja już wymieniłem czujnik nowy zakupiony i zpowrotem ten który był fabrycznie rozebrałem go i przeczyściłem ma przejście po skosie czyli 1-3 i 2-4 na przemian zwarty, rozwarty.
ALE TERAZ JUŻ WOGÓLE STOPY NIE ŚWIECĄ I AWARYJNE I KIERUNKOWSKAZY.
To na tym trzeba się skupić a nie na zmianie pinów w kostce które nie były ruszane.
Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 29.12.2023, 16:22
(29.12.2023, 14:28)Prorok.v9 napisał(a): No tak ale ja już wymieniłem czujnik nowy zakupiony i zpowrotem ten który był fabrycznie rozebrałem go i przeczyściłem ma przejście po skosie czyli 1-3 i 2-4 na przemian zwarty, rozwarty.
ALE TERAZ JUŻ WOGÓLE STOPY NIE ŚWIECĄ I AWARYJNE I KIERUNKOWSKAZY.
To na tym trzeba się skupić a nie na zmianie pinów w kostce które nie były ruszane.
To jakoś może po kolei :
- brak jest jakiegokolwiek związku pomiędzy światłami STOP a kierunkowskazami i awaryjnymi. Jedyne co na szybko przychodzi mnie do głowy, to jest to że sprawdzając bezpieczniki, włożyłeś bezpiecznik nie w tą "dziurę" co należało i z tego powodu nie działają kierunki i awaryjki. Ponieważ podesłałeś numer vin, zaraz sprawdzę który bezpiecznik i Ci na priva podeślę.
- jeżeli doprowadziłeś do działania stary włącznik stopu a nie działa, to również jedyne co przychodzi do głowy, to brak zasilania. W pliku który wstawię za chwilkę widać, że bezpiecznik od stopu trochę "wędrował" . Sprawdź czy na pinie 4 przewód czerwono niebieski masz 12V ????
- wczoraj spędziłem trochę na przeglądaniu oferty na znanym portalu odnośnie "włącznik świateł stop Smart 450". W zasadzie wszyscy oferują to samo, z bardzo słabym opisem technicznym, pasujące do WSZYSTKICH odmian i typów.
Totalna BZDURA
Tylko u jednego sprzedającego można znaleźć dwa włączniki jednego producenta o dwóch różnych numerach katalogowych. Opisy techniczne - BRAK, pasują do tych samych wszystkich Smartów 450 - BZDURA oczywiście jeśli faktycznie się różnią. Stąd był mój wpis odnośnie przekładania pinów.
Teraz tabelka z wersjami schematów/połączeń w układzie światła stop.
Widać doskonale, że w zależności od rocznika, nawet bezpiecznik zasilający wędrował, kolory kabli się zmieniały no i wspomniany układ połączeń.
Światła hamulcowe Smart 450 .pdf (Rozmiar: 90,34 KB / Pobrań: 2)
@chris2 - na 99,5% gwarantuje, że w powyższej tabelce nie ma błędów, ale jak widać przypomina to trochę rachunek macierzowy Cały MERCEDES, cały ON
Gdyby ktoś znalazł jakiś błąd, potrzebował wyjaśnień, służę pomocą.
PS. No i stało się. Przeglądając po raz kolejny plik z wersjami schematów, sam znalazłem błąd, ale najpewniej i odpowiedź dla Ciebie, Prorok.v9.
Jeżeli założyłeś do swojego Smarta wyłącznik w wersji II, to z całą pewnością co najmniej spaliłeś bezpiecznik na pozycji 10 a być może jeśli ktoś go tam "zwatował" czyli był więcej niż 15A, mogłeś upalić "bebechy" modułu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.12.2023, 16:53 przez Rumcajs.)
Prorok.v9
Liczba postów: 5
Dołączył: Dec, 2023
Reputacja:
0
Imię: Jasiu
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cabrio cdi
Prorok.v9 29.12.2023, 20:34
Może zacznijmy od początku bo widzę że nie wszyscy mnie rozumią, a więc...
Zauważyłem że świecą mi wszystkie światła stopu, nawet po wyciągnięciu kluczyka, twierdziłem że o czujnik stopu,
zamówiłem nowy (kolor niebieski), założyłem go i od tego czasu już stopy nie działały, więc rozebrałem ten który był (kolor brązowy),
przeczyściłem go i zmierzyłem upewniając się że jest przejście pomiędzy pinami po skosie, czyli 1-3 jest zwarty, a 2-4 jest rozwary
i po naciśnięciu na odwrót.
Założyłem go spowrotem i okazało się że stopy też nie działają. Zacząłem szukać dalej i doszedłem czy jest czujnik założony czy nie
idzie odpalić samochód i wrzucić bieg wsteczy lub drive.
do tego zauważyłem też że przestały działać kierunkowskazy i awaryjne, czyli jak włączam kierunek przekaźnik daje dwa sygnały tak jak by działały ale nie działają i po tych dwóch sygnałach przekaźnik szybciej zaczyna działać tak jakby jakaś żarówka była przepalona chodź żaden nie działa.
Co do bezpieczników przemierzyłem każdy i jest OK, nie ma możliwości abym się pomylił.
Pilot też działa czyli zamyka i otwiera drzwi ale nie informuję kierunkowskazami.
I TO JEST MÓJ CAŁY PROBLEM....... HELP ! HELP ! HELP !
Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 29.12.2023, 21:00
(29.12.2023, 20:34)Prorok.v9 napisał(a): I TO JEST MÓJ CAŁY PROBLEM....... HELP ! HELP ! HELP !
Rozumiem doskonale co jest Twoim problemem.
Powtarzam pytanie, czy na pinie 4 przewód czerwono/niebieski wtyczka od włącznika STOP masz 12 V ?
Masę masz na tej samej wtyczce , pin 3 cienki przewód brązowy .
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 30.12.2023, 10:05
(28.12.2023, 15:40)Rumcajs napisał(a): (28.12.2023, 13:38)Smarkacz napisał(a): Mam dokładnie to samo od 2 lat. Światła STOP świeca nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyków!
Na razie nie miałem czasu się nim zająć, gdyż zbudowałem solidną flotę samochodów i mam czym jeździć. Wiosną zajrzę do nie go.
Pół roku przed ta awaria miałem wymieniany włącznik świateł STOP i cały czas sadziłem, że p prosty kupiłem nowy słabej jakości.
Po publikacji Smarkacza, na 99% wiedziałem już gdzie jest pies pogrzebany.
Bardzo lubię Mercedesa, za to, że sprawy proste potrafi skomplikować do poziomu doktoratu z habilitacją.
Pamiętaj tylko, że przez pół roku po wymianie wszystko działało OK, czyli gdyby był zły włącznik to od razu byłby problem.
Obstawiam:
- zwarcie w instalacji elektrycznej do której doszło po wymianie wyłącznika. (np uszkodzona koszulka)
Tylko jest pewien problem, światła STOP w "zdrowym" Smarcie nie działają po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, więc zwarcie musiało nastąpić gdzieś w miejscu, gdzie stale jest napięcie, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeżeli ktoś z nas zlokalizuje to miejsce to wszyscy z tego korzystamy teraz i w przyszłości.
Obstawiam zwarcie do świateł awaryjnych, albo zamka drzwi (w moim przypadku) ponieważ tam jest napięcie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Możliwe więc, że Twój problem podobny jest do mojego i raczej w problemu powinniśmy szukać przy Światałach awaryjnych. (logika indukcyjna)
by the way...
...kiedyś miałem dwie wypasione A6 i w jednej z nich zaczęły przepalać sie bezpieczniki kilka w minut podczas jazdy, TYLKO podczas jazdy. Nie poradziłem, sobie, więc pojechałem do MAGIKA-ELEKTRYKA w Piasecznie, zostawiłem mu auto i przyjechałem po południu. Nic nie znalazł.
Postaliśmy, pomlaskaliśmy, poklęliśmy (głównie on, gdyż stracił cały dzień i rozebrał pół auta) i w końcu mnie olśniło!!
Zbudowałem porządne logicznie zapytanie i wrzuciłem do sieci a za chwilę dostałem link do jakiegoś forum niemieckojęzycznego, gdzie ktoś napisał, że dokładnie takie objawy daje jeden z kabelków elektroniki w fotelu kierowcy, który przeciera się z czasem i zwiera TYLKO podczas nacisku tyłka podczas jazdy.
Po wyjęciu fotela, odnalezieniu kabelka i zaizolowani wszystko było OK.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.12.2023, 10:10 przez Smarkacz.)
Smarkacz
Liczba postów: 325
Dołączył: Jun, 2018
Reputacja:
1
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2004
smart roadster, 2004
Smarkacz 30.12.2023, 10:13
(30.12.2023, 10:05)Smarkacz napisał(a): (28.12.2023, 15:40)Rumcajs napisał(a): (28.12.2023, 13:38)Smarkacz napisał(a): Mam dokładnie to samo od 2 lat. Światła STOP świeca nawet po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyków!
Na razie nie miałem czasu się nim zająć, gdyż zbudowałem solidną flotę samochodów i mam czym jeździć. Wiosną zajrzę do nie go.
Pół roku przed ta awaria miałem wymieniany włącznik świateł STOP i cały czas sadziłem, że p prosty kupiłem nowy słabej jakości.
Po publikacji Smarkacza, na 99% wiedziałem już gdzie jest pies pogrzebany.
Bardzo lubię Mercedesa, za to, że sprawy proste potrafi skomplikować do poziomu doktoratu z habilitacją.
Pamiętaj tylko, że przez pół roku po wymianie wszystko działało OK, czyli gdyby był zły włącznik to od razu byłby problem.
Obstawiam:
- zwarcie w instalacji elektrycznej do której doszło po wymianie wyłącznika. (np uszkodzona koszulka)
Tylko jest pewien problem, światła STOP w "zdrowym" Smarcie nie działają po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, więc zwarcie musiało nastąpić gdzieś w miejscu, gdzie stale jest napięcie, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeżeli ktoś z nas zlokalizuje to miejsce to wszyscy z tego korzystamy teraz i w przyszłości.
Obstawiam zwarcie do świateł awaryjnych, albo zamka drzwi (w moim przypadku) ponieważ tam jest napięcie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Możliwe więc, że Twój problem podobny jest do mojego i raczej w problemu powinniśmy szukać przy Światałach awaryjnych. (logika indukcyjna)
by the way...
...kiedyś miałem dwie wypasione A6 i w jednej z nich zaczął przepalać się bezpiecznik do lewego światła mijania w kilka minut podczas jazdy, TYLKO podczas jazdy. Nie poradziłem, sobie, więc pojechałem do MAGIKA-ELEKTRYKA w Piasecznie, zostawiłem mu auto i przyjechałem po południu. Nic nie znalazł.
Postaliśmy, pomlaskaliśmy, poklęliśmy (głównie on, gdyż stracił cały dzień i rozebrał pół auta) i w końcu mnie olśniło!!
Zbudowałem porządne logicznie zapytanie i wrzuciłem do sieci a za chwilę dostałem link do jakiegoś forum niemieckojęzycznego, gdzie ktoś napisał, że dokładnie takie objawy daje jeden z kabelków elektroniki w fotelu kierowcy, który przeciera się z czasem i zwiera TYLKO podczas nacisku tyłka podczas jazdy.
Po wyjęciu fotela, odnalezieniu kabelka i zaizolowani wszystko było OK.
(nigdy byśmy nie szukali przyczyny w fotelu kierowcy)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.12.2023, 10:22 przez Smarkacz.)
chris2
Liczba postów: 492
Dołączył: Feb, 2013
Reputacja:
40
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Chorzów
smart fortwo 450 cdi, pure, 2002
smart fortwo 451 mhd, passion, 2008
Zacznij od początku szukać czyli od skrzynki bezpieczników,ten rocznik jest na ZEE a tam przewody od bezpieczników idą luzem do wiązki,może tam jest problem.
Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 31.12.2023, 15:31
(30.12.2023, 10:05)Smarkacz napisał(a): (28.12.2023, 15:40)Rumcajs napisał(a): Po publikacji Smarkacza, na 99% wiedziałem już gdzie jest pies pogrzebany.
Bardzo lubię Mercedesa, za to, że sprawy proste potrafi skomplikować do poziomu doktoratu z habilitacją.
Pamiętaj tylko, że przez pół roku po wymianie wszystko działało OK, czyli gdyby był zły włącznik to od razu byłby problem.
Obstawiam:
- zwarcie w instalacji elektrycznej do której doszło po wymianie wyłącznika. (np uszkodzona koszulka)
Tylko jest pewien problem, światła STOP w "zdrowym" Smarcie nie działają po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, więc zwarcie musiało nastąpić gdzieś w miejscu, gdzie stale jest napięcie, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeżeli ktoś z nas zlokalizuje to miejsce to wszyscy z tego korzystamy teraz i w przyszłości.
Obstawiam zwarcie do świateł awaryjnych, albo zamka drzwi (w moim przypadku) ponieważ tam jest napięcie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Możliwe więc, że Twój problem podobny jest do mojego i raczej w problemu powinniśmy szukać przy Światałach awaryjnych. (logika indukcyjna)
@ Smarkacz,
dobra, teraz już chyba się do końca wczytałem w Twój wpis.
1) problem włącznika STOP, który po półrocznej działalności rzucił sprawność. o zastanowieniu się moim zdaniem są dwie możliwości :
- usterka elektryczna włącznika, czyli przytopienie się styków i pozostanie w pozycji zwartej.
- usterka mechaniczne tegoż włącznika. O ile pamiętam, znajduje się on pod pojazdem a czasami w pojeździe brak pampersa. Jest tam ogólnie szansa, że brud dostanie się do "popychacza" włącznika i zablokuje go , niestety w pozycji wciśniętej. Jest on zapewne cofany siłą jakiejś wewnętrznej sprężynki, więc niezbyt duża jest ta siła.
2) "zdrowie " Smarta 450. Nie jestem pewien wszystkich wersji schematów, ale powiedzmy, pierwszych pięciu, raczej tak. W tych wersjach odpowiednio bezpiecznik 22 i 10 biorą zasilanie z Kl30, co oznacza, iż zasilanie jest stałe, niezależne od położenia kluczyka w stacyjce czy wręcz jego obecności w tejże. Z tego samego bezpiecznika zasilane są światła awaryjne, a jest to system który musi działać bez kluczyka.
Mało tego, oczywiście sprawdziłem to na swoim 450, z maja 2001 roku. Kluczyka brak w stacyjce, pedał hamulca naciśnięty, a światła STOP świecą.
Na Twoim miejscu, wiosną zacząłbym od najprostszej sprawy, wypiąłbym z kostki włącznik STOP, podłączył z powrotem aku ( domyślam się, że z powodu świecącego STOPu jest odłączony) i zobaczył co się wydarzy.
@ Posiadacze 450-tek, czy możecie sprawdzić działanie świateł hamulcowych przy braku kluczyka w stacyjce i dać znać ?
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Odrobinę się wtrącę. Nie wiem czy wiecie że można sprawdzić wszelkie włączniki star diagnozą? Działanie takiego stopu też.
Star diagnoza trójmiasto.
Rumcajs
Liczba postów: 74
Dołączył: Apr, 2023
Reputacja:
12
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2001
Rumcajs 31.12.2023, 21:14
(31.12.2023, 18:20)LAZY. napisał(a): Odrobinę się wtrącę. Nie wiem czy wiecie że można sprawdzić wszelkie włączniki star diagnozą? Działanie takiego stopu też.
Jest to dla mnie ciekawa informacja ale jeśli już to chyba tylko jeden obwód da się sprawdzić. Na marginesie zresztą "głupio" skonstruowany. Bo jeśli urwie się kabelek w tym obwodzie to mogę załączyć bieg bez wciskania hamulca.
Należę do leniwych, nie chce mnie się szukać po SD, stąd pytanie, w którym module można sprawdzić ten włącznik ?
ABS czy EDG ?
|