Felipe
Liczba postów: 6
Dołączył: Jan, 2019
Reputacja:
0
Imię: Filip
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart forfour 1.3, pulse, 2004
(16.02.2019, 23:20)plesniak napisał(a): Tak czy siak H4 wypalają odbłyśnik. Przynajmniej u mnie. Nie rozumiem walki z LEDami w UE. Czesi jakoś sobie z tym poradzili i dopuszczają „żarówki” LED
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Wydaje mi się, że walka wynika głównie z przyczyn ekonomicznych. LEDy dużo dłużej świecą niż np nighbreaker Philipsa który mi wytrzymywał raptem z pół roku. Do domu ledy też długo wchodziły. Pewnie jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądzę. Jakby Philips odpowiednio zapłacił organom homologującym to mielibyśmy już je od dawna w samochodach. Jednak też trzeba widzieć, że chińskie świecą wiązką światła która świeci gdzie popadnie. Dla przykładu jest test https://www.youtube.com/watch?v=9-hHBi-hnqw
Jakbym miał kupować to tylko to https://www.philips.pl/c-p/11972XUWX2/-
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2019, 22:32 przez Felipe.)
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2019, 04:56 przez ŁYSY13.)
Vapor2005
Liczba postów: 328
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
4
Imię: Krzysztof
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pisz
smart fortwo 451, passion, 2010
Vapor2005 18.02.2019, 05:53
Wbrew pozorom żarówki LED nagrzewają się bardzo mocno. Potrafią nawet roztopić "mocowanie" żarówki. Dlatego przy każdej żarówce znajduje się radiator i wentylator. T10 kilkakrotnie wymieniałem i temperatura załatwiła mocowanie czytaj wtyczkę po prostu roztopiła.Plus dochodzi z urzędu zatrzymanie "DR".
"Nikt nie sprzedaje dobrego Smarta"...
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Obydwaj Panowie macie rację. LEDy mocno grzeją, tylko żeby zmniejszyć negatywny wpływ temperatury na żywotność, wymagają chłodzenia. I tu jest właśnie ten problem, aby efektywnie chłodzić, a zarazem nie "przeszkadzać" w prawidłowej pracy, radiatory są z tyłu. Czyli poza kloszem.
I przez to temperatura, która ogrzewała klosz, to teraz ogrzewa powietrze na zewnątrz.
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
damiano.o
Liczba postów: 3.876
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
91
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: NEL
smart fortwo C 453 cabrio turbo, blackbeat, 2017
damiano.o 18.02.2019, 09:32
(18.02.2019, 07:43)DaSza napisał(a): Obydwaj Panowie macie rację. LEDy mocno grzeją, tylko żeby zmniejszyć negatywny wpływ temperatury na żywotność, wymagają chłodzenia. I tu jest właśnie ten problem, aby efektywnie chłodzić, a zarazem nie "przeszkadzać" w prawidłowej pracy, radiatory są z tyłu. Czyli poza kloszem.
I przez to temperatura, która ogrzewała klosz, to teraz ogrzewa powietrze na zewnątrz. Darek masz rację ale nie do końca. Powietrze z radiatora pracuje cały czas w tej samej kubaturze (przynajmniej w lampie z 453). To co jest wyrzucane do tyłu pracuje w przestrzeni zamkniętej wraca do przodu lampy. Śmiem nawet twierdzić, że LED z dynamicznym chłodzeniem (czyli z wentylatorem na radiatorze) ma przewagę nad zwykłą H4, gdyż powietrze szybciej się rozchodzi wewnątrz całej lampy (w tym po kloszu) poprzez właśnie wymuszenie obiegu. A potwierdzeniem tej tezy jest fakt, że nasze lampy mają tendencję do parowania np. na myjni i przy założonych LEDach (z wentylatorem) momentalnie odparowują Więc uważam, że tezy z brakiem roztapiania śniegu na lampie można wsadzić między bajki O innych plusach tego rozwiązania już pisałem kilka razy
Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Damian. Jak LED cały wchodzi w obudowę, to OK. Tylko to przeczy sensowi chłodzenia LEDa.
Jak chłodzenie zamkniesz w "bańce", OK będzie chłodzić, ale nie tak efektywnie jak umieszczenie radiatora na zewnątrz.
Oczywiście klosz rozprowadzi też ciepło, ale spadek temperatury chłodzenia - czyli jej sprawność, nie będzie taka jak być powinna.
To tak jakbyś umieścił w domu wymiennik ciepła od klimatyzatora.
A w 451 chyba tak łatwo już nie będzie, zależy oczywiście o ile wystaje końcówka z radiatorem i wiatraczkiem.
Ale tam miejsca zbyt wiele nie ma.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2019, 11:37 przez DaSza.)
|