SEZAM
Liczba postów: 9
Dołączył: Aug, 2013
Reputacja:
0
Imię: Damian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: GOWINO k.WEJHEROWA
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
No i zawitało ciepełko w moim Smarku ))
Miałem wczoraj się pochwalić ale przedawkowałem Hałnasia ze szczęścia hiehie
Z góry dziekuję wszystkim jak i każdemu z osobna!!!!
Problemem było prztopienie i częściowe spalenie wtyczki przy samej regulacji dmuchawy :( Smark krok po kroku rozbierany (sprawdzane napięcie) i w ten sposów ujawniłem defekta!!!!
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam !!!!!
piotrasta
Liczba postów: 172
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
1
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 cdi, 2001
piotrasta 15.05.2016, 13:19
Jak dostać się do dmuchawy? Przez "maskę"? Czy od środka?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.05.2016, 13:19 przez piotrasta.)
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Silnik jest w środku. Jak by głowę pod spód włożyć to nawet go widać.
piotrasta
Liczba postów: 172
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
1
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 cdi, 2001
piotrasta 27.05.2016, 16:04
mam problem odkręciłem 3 śruby i wentylator haczy o jakąś puszkę jak ją wyjąć?
piotrasta
Liczba postów: 172
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
1
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Bydgoszcz
smart fortwo 450 cdi, 2001
piotrasta 27.05.2016, 21:07
Ta puszka jest od głośnika by ją wyjąć trzeba rozmontować całą deskę
iralic
Liczba postów: 22
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
0
Imię: Igor
Skąd: Kraków
smart fortwo 450 Brabus, BRABUS Xclusive, 2003
smart fortwo 451 cdi, pure, 2008
smart fortwo C 453, passion, 2018
A gdzie się znajduje rezystor żeby go wymienić, i gdzie taki można kupić ?
Bo u mnie brak biegów, tylko na najwyższym działa, a nie może tak być
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
A w jakim aucie? W 450 od strony akumulatora, a w 451 od strony kierowcy, tak czy inaczej w kanale nawiewu.
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 08.05.2018, 07:15
(07.05.2018, 22:31)iralic napisał(a): A gdzie się znajduje rezystor żeby go wymienić, i gdzie taki można kupić ?
Bo u mnie brak biegów, tylko na najwyższym działa, a nie może tak być
Zajrzyj we wnękę na nogi kierującego, po prawej stronie z przodu będzie widoczne czarne okrągłe "cóś" do którego wpięta jest wtyczka z dwoma przewodami.
U mnie wygląda to jak na zdjęciu poniżej.
Wtyczkę wypnij, to "cóś" przekręć o około 30° i wyjmij.
Te "cóś" to rezystory zabudowane blachą z otworami. Odegnij wąsy blachy i zdejmij ją, wówczas sprawdź czy nie jest przepalone zabezpieczenie termiczne. Jeżeli tak to musisz je wymienić, lecz ustal dlaczego się spaliło - gdyż były za duże opory przepływu. To "cóś" jest chłodzone przepływającym powietrzem, a gdy tego jest za mało do 1 lub 2 biegu dmuchawy to zabezpieczenie się przegrzewa i przepala.
Sprawdź filtr kabinowy - jeżeli masz, lub oczyścić parownik klimy jeżeli ją masz lub nawet nagrzewnicę - mogły się zapchać gdybyś nie miał założonego filtra kabinowego.
Zabezpieczenie termiczne możesz łatwo naprawić wlutowując w jego miejsce drut lutowniczy 1,5-2mm średnicy.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.05.2018, 07:17 przez obwd-crash.)
iralic
Liczba postów: 22
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
0
Imię: Igor
Skąd: Kraków
smart fortwo 450 Brabus, BRABUS Xclusive, 2003
smart fortwo 451 cdi, pure, 2008
smart fortwo C 453, passion, 2018
(08.05.2018, 07:15)obwd-crash napisał(a): (07.05.2018, 22:31)iralic napisał(a): A gdzie się znajduje rezystor żeby go wymienić, i gdzie taki można kupić ?
Bo u mnie brak biegów, tylko na najwyższym działa, a nie może tak być
Zajrzyj we wnękę na nogi kierującego, po prawej stronie z przodu będzie widoczne czarne okrągłe "cóś" do którego wpięta jest wtyczka z dwoma przewodami.
U mnie wygląda to jak na zdjęciu poniżej.
Wtyczkę wypnij, to "cóś" przekręć o około 30° i wyjmij.
Te "cóś" to rezystory zabudowane blachą z otworami. Odegnij wąsy blachy i zdejmij ją, wówczas sprawdź czy nie jest przepalone zabezpieczenie termiczne. Jeżeli tak to musisz je wymienić, lecz ustal dlaczego się spaliło - gdyż były za duże opory przepływu. To "cóś" jest chłodzone przepływającym powietrzem, a gdy tego jest za mało do 1 lub 2 biegu dmuchawy to zabezpieczenie się przegrzewa i przepala.
Sprawdź filtr kabinowy - jeżeli masz, lub oczyścić parownik klimy jeżeli ją masz lub nawet nagrzewnicę - mogły się zapchać gdybyś nie miał założonego filtra kabinowego.
Zabezpieczenie termiczne możesz łatwo naprawić wlutowując w jego miejsce drut lutowniczy 1,5-2mm średnicy.
Masz browara ode mnie!
Dokładnie tak było - przepalony "bezpiecznik" w postaci chyba właśnie drutu lutowniczego, bo brakowała mała jego część,
a gdy tylko dotknąłem lutownicą to znikła i resztka
Tak że dałem nowy drut, i wentylator śmiga na wszystkich biegach
Wielkie dzięki!
P.S. zajrzałem do filtra kabinowego - jest, ale bardzo brudny, tak że wywaliłem gdy już się do niego dobrałem (niezły tetris z wlewem płyny spryskiwacza i ustawianiem wycieraczek pionowo żeby nie przeszkadzało cięgno )
Jutro wsadzę nowy.
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 08.05.2018, 19:51
(08.05.2018, 19:44)iralic napisał(a): (08.05.2018, 07:15)obwd-crash napisał(a): (07.05.2018, 22:31)iralic napisał(a): A gdzie się znajduje rezystor żeby go wymienić, i gdzie taki można kupić ?
Bo u mnie brak biegów, tylko na najwyższym działa, a nie może tak być
Zajrzyj we wnękę na nogi kierującego, po prawej stronie z przodu będzie widoczne czarne okrągłe "cóś" do którego wpięta jest wtyczka z dwoma przewodami.
U mnie wygląda to jak na zdjęciu poniżej.
Wtyczkę wypnij, to "cóś" przekręć o około 30° i wyjmij.
Te "cóś" to rezystory zabudowane blachą z otworami. Odegnij wąsy blachy i zdejmij ją, wówczas sprawdź czy nie jest przepalone zabezpieczenie termiczne. Jeżeli tak to musisz je wymienić, lecz ustal dlaczego się spaliło - gdyż były za duże opory przepływu. To "cóś" jest chłodzone przepływającym powietrzem, a gdy tego jest za mało do 1 lub 2 biegu dmuchawy to zabezpieczenie się przegrzewa i przepala.
Sprawdź filtr kabinowy - jeżeli masz, lub oczyścić parownik klimy jeżeli ją masz lub nawet nagrzewnicę - mogły się zapchać gdybyś nie miał założonego filtra kabinowego.
Zabezpieczenie termiczne możesz łatwo naprawić wlutowując w jego miejsce drut lutowniczy 1,5-2mm średnicy.
Masz browara ode mnie!
Dokładnie tak było - przepalony "bezpiecznik" w postaci chyba właśnie drutu lutowniczego, bo brakowała mała jego część,
a gdy tylko dotknąłem lutownicą to znikła i resztka
Tak że dałem nowy drut, i wentylator śmiga na wszystkich biegach
Wielkie dzięki!
P.S. zajrzałem do filtra kabinowego - jest, ale bardzo brudny, tak że wywaliłem gdy już się do niego dobrałem (niezły tetris z wlewem płyny spryskiwacza i ustawianiem wycieraczek pionowo żeby nie przeszkadzało cięgno )
Jutro wsadzę nowy.
Będę od wieczora 24 maja, do popołudnia 26 maja w Krakowie.
Jak masz blisko do Hotel CITY SM na ul. Gajowej, to byłoby miło chwilę się spotkać, być może będę swym autem - tylko nie wiem którym
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
|