Witam ponownie.
Od kilku tygodni w moim smarku pojawia się losowo nietypowy problem.
Postaram się go opisać jak najjaśniej.
Otóż. Jak rozpoczynam jazdę wszystko jest ok. Po kilku kilometrach - z reguły jak nagrzeje się silnik, losowo czasami w aucie blokują się biegi.
Wygląda to tak: jadę sobie normalnie auto zmienia biegi aż tu nagle przestaje obroty silnika zatrzymują się na 4500rpm i nie ważne czy wcisnę pedał do deski czy nie nie pójdą wyżej niż 4500. Dodam że skrzynia blokuje się na losowych biegach, jak na razie zauważyłem to na 3,4,5 biegu. Jedyne dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu (poza zgaszeniem silnika) to albo muszę ręcznie przerzucić na większy bieg (ale wtedy z reguły na kolejne skrzynie już nie przerzuci) albo zdjąć nogę z gazu i poczekać aż skrzynia sama zredukuje bieg i wtedy dodać gazu i jest jakiś cza ok - skrzynia przerzuca prawidłowo. Co zauważyłem - jak auto jest zblokowane na 4500k obrotów i wyłączę automat to na wyświetlaczu pokazany jest aktualny bieg ale nie ma strzałki sugerującej zmianę na wyższy - później przy następnym biegu strzałka już jest.
Takie zachowania jak na razie nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku. Nie jest to specjalnie uciążliwe ale nie wiem czy to nie preludium do jakiegoś zonka. Dodam że 4 m-ce temu wymieniłem sprzęgło i olej w skrzyni zrobiłem na SD adaptację i wszystko było ok. do teraz.
Czy może koledzy maja jakieś sugestie ?
Od kilku tygodni w moim smarku pojawia się losowo nietypowy problem.
Postaram się go opisać jak najjaśniej.
Otóż. Jak rozpoczynam jazdę wszystko jest ok. Po kilku kilometrach - z reguły jak nagrzeje się silnik, losowo czasami w aucie blokują się biegi.
Wygląda to tak: jadę sobie normalnie auto zmienia biegi aż tu nagle przestaje obroty silnika zatrzymują się na 4500rpm i nie ważne czy wcisnę pedał do deski czy nie nie pójdą wyżej niż 4500. Dodam że skrzynia blokuje się na losowych biegach, jak na razie zauważyłem to na 3,4,5 biegu. Jedyne dwa sposoby na rozwiązanie tego problemu (poza zgaszeniem silnika) to albo muszę ręcznie przerzucić na większy bieg (ale wtedy z reguły na kolejne skrzynie już nie przerzuci) albo zdjąć nogę z gazu i poczekać aż skrzynia sama zredukuje bieg i wtedy dodać gazu i jest jakiś cza ok - skrzynia przerzuca prawidłowo. Co zauważyłem - jak auto jest zblokowane na 4500k obrotów i wyłączę automat to na wyświetlaczu pokazany jest aktualny bieg ale nie ma strzałki sugerującej zmianę na wyższy - później przy następnym biegu strzałka już jest.
Takie zachowania jak na razie nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku. Nie jest to specjalnie uciążliwe ale nie wiem czy to nie preludium do jakiegoś zonka. Dodam że 4 m-ce temu wymieniłem sprzęgło i olej w skrzyni zrobiłem na SD adaptację i wszystko było ok. do teraz.
Czy może koledzy maja jakieś sugestie ?