Dorobienie pakietu aku pod auto (w sensie parametrów elektrycznych - pojemność, napięcie, prąd) to żaden problem, są ludzie u nas w kraju co to robią pod zamówienie (wystarczy poszukać na forum rowerów elektrycznych). Natomiast problemem, będzie moduł od aku, który musi się komunikować z resztą auta, jeśli ktoś ma rozpykaną komunikację i robi emulatory fabrycznych modułów od aku to do ugrania, natomiast bez tego na 90% auta nie uruchomisz.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Smart Electric Drive
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Zakładając że potrzeba 5.000 ogniw (akumulatorków) przy cenie za sztukę 10zł daje to kwotę 50.000 złotych. Zapewne dla tego aku jest w abonamencie i co miesiąc za nie zdzierają.
Jak by ktoś się zdecydował na taką zabawę to niech jeszcze doliczy elektronikę która mierzy temperaturę ogniw, prądy płynące pomiędzy pakietami w trakcie ładowania i rozładowywania. Do tego komunikacja z falownikiem i komputerem auta po szynie więc trzeba by to było oprogramować lub zastąpić czymś bardziej uniwersalnym. Na allegro i w internecie pojawiają się ogłoszenia firmy przerabiającej auta na elektryczne, można ich podpytać co o tym myślą.
Zadzwoniłem dzisiaj rano do SC w Łomiankach.
Otrzymałem wycenę akumulatora 44 651 zł netto (54 920,73 zł brutto). Nie rozumiem tego. W DE przy zakupie nowego Smarta ED różnica w cenie samochodu z akumulatorem i bez akumulatora wynosi około 5300 Euro brutto czyli licząc po 4,5 zł wychodzi 23 850 zł. Skąd taka różnica? (22.05.2016, 20:46)piotrasta napisał(a):Cytat:natomiast bez tego na 90% auta nie uruchomisz. To, że jest elektronika to wiem, kwestia tego czy może jest tak, że jak auto po stronie sterownika silnika zobaczy napięcie, a nie będzie komunikacji z baterią to w ogóle nie pojedzie czy może wleci jakiś tryb awaryjny i da się jechać. Cytat:Zakładając że potrzeba 5.000 ogniw (akumulatorków) przy cenie za sztukę 10zł daje to kwotę 50.000 złotych. Patrz raczej pojemnością Smart ED 17,6kWh z tego co z rok temu liczyłem to dało się uzyskać 10kWh za 10kpln czyli w okolicach 20k taka bateria do ogarnięcia. (23.05.2016, 08:46)Vahanara napisał(a): Zadzwoniłem dzisiaj rano do SC w Łomiankach. Jeśli kupujesz auto z baterią, to kupujesz je fabrycznie wyposażone. Jeśli kupujesz baterię później, to kupujesz część zamienną. Systemu dzierżawy baterii na polskim rynku nie było i nie ma. Trudno powiedzieć czy z wejściem elektrycznie napędzanych wersji 453 importer przygotuje takie rozwiązanie na nasz rynek. Ceny oferowanych przez nas egzemplarzy fortwo coupe ED wahać się będą między 65-75 tys. brutto z baterią, ładowarką, gwarancją z 2015 z przebiegiem od 5 do 10 tys. km
Świat jest mały
Polacy żyją i pracują wszędzie, także w Kirchheim gdzie jest zakład Deutsche ACCUmotive GmbH & Co. KG produkujący akumulatory do Smartów ED. Nawiązałem kontakt z krakowianką, która tam pracuje. Obiecała dowiedzieć się jakie są warunki zakupu akumulatorów bezpośrednio u nich, jak twierdziła jest to mozliwe. Do końca dnia ma ustalić szczegóły. http://accumotivwork.heitech.net/frage1eng.html
__BK__
(...) Trudno powiedzieć czy z wejściem elektrycznie napędzanych wersji 453 importer przygotuje takie rozwiązanie na nasz rynek. Ceny oferowanych przez nas egzemplarzy fortwo coupe ED wahać się będą między 65-75 tys. brutto z baterią, ładowarką, gwarancją z 2015 z przebiegiem od 5 do 10 tys. km A wiadomo już coś o elektrykach 453?
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
Wiadomo że debiut przewidziany jest na pierwszą połowę 2017 roku we wszystkich wersjach nadwoziowych.
Link do naszego, przykładowego ogłoszenia ED: http://otomoto.pl/oferta/smart-fortwo-el...yoth3.html |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
LEASE & DRIVE 1% | kamilino19 | 5 | 3.627 |
19.09.2017, 20:49 Ostatni post: damiano.o |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości