Rozwinę to czysto teoretycznie i na chłopski rozum. Z racji wyższej kompresji i efektywności Diesla (oraz większego momentu obrotowego "z dołu") można się spodziewać lepszego prądu z alternatora na jałowym biegu - to raz; dwa: Diesel ma więcej osprzętu do obróbki spalin i zwiększenia efektywności spalania (EGR na przykład), benzyna na zimno i jałowo może (nie musi!) się spalać gorzej (nie do końca), w ekstremalnym wypadku może nawet zacząć rozcieńczać olej w silniku.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Grzać czy nie grzać !! Silnik w zimę
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Trochę czcza ta dyskusja, bo wystarczy dobrze zapoznać się z pierwszą lepszą instrukcją obsługi pojazdu, gdzie praktycznie każda (przy uwzględnieniu dzisiejszej technologii) zaleca to samo - czyli nie ma konieczności specjalnego "grzania" silnika tu np. fragmenty instrukcji do smart 453
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
Myślę że wszystko zależy od sytuacji . Ja mam do pracy 3 km, aby byc w zgodzie z instrukcją to parkując przed pracą mam temp ok 50 stopni ( tak bylo w sobotę) i jak tu żyć. Dzisiaj po odpaleniu popracowal ze 2 minuty i po 12 km jazdy osiagnął 90 stopni. Wypadalo by znależć dłuższa drogę do pracy. No way. Zazwyczaj czekam aż osiągnie ok 50 stopni i jadę. Tak zgadza sie że wolniej się nagrzewa na postoju niż podczas jazdy, ale mowie sobie że stoję w korku i mam czyste sumienie. Dlatego mam nadzieję ze następny pojazd będzie elektrykiem.
Bastos, ale zapisy instrukcji to nie warunek tylko wskazówka Czyli każdy zrobi po swojemu, zastosuje się albo nie bo przecież "moja racja jest najmojsza" .... cytując klasyka Pytanie było "czy grzać" więc udzieliłem jednej z odpowiedzi
Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
Nie mieszkamy na Syberii Jak temperatura jest w okolicy zera to po 2-3 minutach mamy z 15 stopni temperatury silnika i można śmiało jechać. Olej zdąży kilka razy oblecieć silnik więc nic nie stoi na przeszkodzie żeby wyruszyć w świat. Skrzynia biegów może nieco anemicznie działać, ale ona uzależniona jest od temperatury silnika i zaczyna płynnie pracować jak silnik dojdzie do temperatury roboczej.
Nie ma sensu grzać silnika do 50 stopni i wówczas wyruszać w świat- choć wówczas czujemy się komfortowo co nie Ciepełko dmucha, okienka nie zaparowane i można lecieć. Grunt żeby nie pałować zmarzlucha bo on tego nie lubi Może się obrazić i wypluje zawór czy cuś.
Star diagnoza trójmiasto.
(07.01.2019, 05:02)ŁYSY13 napisał(a): No i wszyscy po swojemu wiadomo .Myślałem że jest złoty środekNo złoty środek przecież jest Ważne, żeby nie "piłować" silnika zaraz po uruchomieniu A czy ruszysz zaraz po uruchomieniu czy 5 minut później to dla silnika nie ma większego znaczenia Każdy i tak zrobi jak mu wygodnie Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Silnik smart | gekonppg | 11 | 4.532 |
06.02.2018, 00:18 Ostatni post: psuwacz |
|
[450][451][452] silnik wycieraczek | dar7914 | 4 | 2.363 |
06.01.2018, 15:06 Ostatni post: dar7914 |
|
[450] Nowy Silnik 0.6T leci olej z odmy | floda82 | 3 | 3.287 |
25.11.2014, 00:18 Ostatni post: LAZY. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości