Jak iQ źle to może... Cygnet?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
ALTERNATYWY DLA SMARTA?
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(05.04.2019, 21:57)psuwacz napisał(a): Jak iQ źle to może... Cygnet? Cygnet to nadal brzydkie kaczątko Toyoty, ale droższe od oryginału o rzad wielkości. Gdybym nie miał innego wyboru to zdecydowałbym sie jednak na oryginalne IQ Toyoty a zaoszczędzone w ten sposób fundusze, przeznaczyłbym na jakiegoś używanego roadstera, lub małą terenówkę do zabawy. IQ to naprawdę świetne autko użytkowe, które z czystym sumieniem polecałbym ludziom jako konia roboczego, jedynego w rodzinie, jednak widzę na forum, że większość z nas posiada kilka aut w rodzinie a Smarta traktuje głownie jako zabaweczkę z opcją użytkową a do tej roli moim zdaniem IQ nie predysponuje. (06.04.2019, 06:44)Smarkacz napisał(a):(05.04.2019, 21:57)psuwacz napisał(a): Jak iQ źle to może... Cygnet? IQ, koniem roboczym i jako jedyne auto w rodzinie Chyba nie o tym samym aucie rozmowa się toczy
mówi mi wewnętrzny głos.. że tu nie chodzi o siłę, nie chodzi o moc...
(06.04.2019, 12:50)Kovval napisał(a): IQ, koniem roboczym i jako jedyne auto w rodzinie Chyba nie o tym samym aucie rozmowa się toczy Pamiętaj, że wciąż rozmawiamy o autkach do 3 metrów, takie założenie sobie daliśmy a w tej kategorii nie ma wielkiego wyboru. Poniżej na dowód wklejam fragment naszej rozmowy: Cytat:Smarkacz
Na fali tych dywagacji dzisiaj znów się wkręciłem na jazdę próbną. No, niech będzie - d... nie urywa jeśli chodzi o pozycję za kierownicą. Fotele takie sobie. Ale prowadzi się satysfakcjonująco. Co nie zmienia faktu, o który tu cała burza się odbywa - Smart nie może sobie poradzić w segmencie, który sam stworzył i w zasadzie nie ma w nim konkurencji. Coś się specom od marketingu nie udało. Jak wszyscy doceniam wymiary Smarta. Doceniam stylówę. Do miasta nic mi więcej nie potrzeba, wróć! W trasę w sumie też, ale to schorzenie częste na forum...
Nie ma alternatywy dla Fortwo!!! Wysłane z mojego STV100-4 przy użyciu Tapatalka
TEN POST DEDYKUJĘ WSZYSTKIM MALKONTENTOM,
KTÓRZY NARZEKAJĄ NA WYSOKIE CENY SMARTÓW Oto wytwór myśli chińskiego inżyniera-"designera" okraszony szaleństwem umysłu i pazernością chińskiego księgowego. Przedstawiam Wam ZD D2S BRAWA! Wyceniony na 95tys PLN! Poniżej cytat z Dziennika.pl "Autko debiutujące na polskim rynku waży ok. 700 kg, ma 2,8 m długości i 1,54 m szerokości. Sercem jest silnik elektryczny o mocy 30 kW (90 Nm). Przyspieszenie od 0 do 50 km/h powinno trwać ok. 7 sekund. [b]Czas ładowania wystarczający do przejechania 100 km to 4 godziny, a ładowanie do pełna zajmie ok. 7-8 godzin. Żywotność akumulatorów polimerowo-litowych obliczono na 2 tys. cyklów. Zasięg? Około 200 km. [/b] Cytat:– Jest odpowiednio szybki i zwinny, może poruszać się buspasem i parkować w strefach płatnych za darmo, a koszt przejechania nim 100 kilometrów można porównać z kosztem zakupu filiżanki kawy – mówi dziennik.pl Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1. Samochód jest wyposażony w nawigację, łączność Bluetooth oraz hotspot WiFi, a nawet kamerę parkowania. Skórzana tapicerka na siedzeniach. Wnętrze sprawia wrażenie solidnego / dziennik.pl Importer ZD D2S na dowód podsuwa przykładowe wyliczenia dla nocnej taryfy G12 obowiązującej w Krakowie. Tam 1 kWh kosztuje 0,33 zł (plus VAT). Chiński e-samochód na 100 km ma zużywać 13,7 kWh, czyli pokonanie 100 km powinno kosztować 3,7 zł. Z tych samych rachunków spółki EVP wynika, że przejechanie 100-kilometrowego dystansu małym autem miejskim z silnikiem spalinowym przy cenie benzyny 4,10 zł/litr będzie 10 razy droższe - użytkownik zapłaci 37 zł. Bagażnik o pojemności 274 l z powinien sprostać potrzebom dwóch pasażerów ZD D2S / dziennik.pl Ale nie tylko kosztami podróżowania Electric Vehicles Poland chce przekonać Polaków do ZD D2S. Z badań wynika, że kierowców nad Wisłą odstraszają: cena, niedostatek stacji ładowania, niska wartość elektryka przy odsprzedaży powodowana m.in. obawami o trwałość baterii oraz trudne do przewidzenia koszty obsługi technicznej. Jak usłyszeliśmy samochód składa się z 496 części, więc serwis będzie bardzo prosty, szybki i tani. Dla porównania klasyczny samochód spalinowy to ok. 25 tys. elementów / dziennik.pl [i]– Nie oferujemy samochodów ZD do zakupu za gotówkę. Auto będzie dostępne tylko w wynajmie długoterminowym dla klientów biznesowych oraz indywidualnych [/i] – mówi Mateusz Wiślański, dyrektor operacyjny EVP. – Usługa jest kompleksowa. W cenie zawarte jest finansowanie, amortyzacja, pełne ubezpieczenie, samochód zastępczy, serwis wraz z częściami zamiennymi, obejmujący także bezpłatną wymianę baterii, jeśli te utracą swoją skuteczność – wyjaśnia. ZD D2S / Materiały prasowe Z oferty EVP wynika, że całkowity koszt wynajmu D2S przy umowie na 4 lata wyniesie 1200 zł netto/miesiąc. Zakładając średni miesięczny przebieg na poziomie 2 tys. km koszt jazdy (ładowanie po stawkach taryfy nocnej G12) ma wynieść ok. 75 zł netto miesięcznie (rocznie niecałe 900 zł). Wymiary ZD D2S: długość – 2763 mm; szerokość – 1539 mm; wysokość – 1524 mm / dziennik.pl – Korzystanie w tym samym okresie z samochodu spalinowego, zużywającego podczas jazdy w mieście 9 l/100 km oznacza dziesięciokrotnie wyższy koszt jazdy. Użytkownik elektrycznego samochodu ZD D2S zaoszczędzi zatem 8100 zł netto rocznie i 32 400 zł w okresie czterech lat. Dodatkowe oszczędności wynikają z bezpłatnego parkowania w strefach płatnych dla samochodów spalinowych – kwituje Wiślański. Niezbyt profesjonalny test tego autka: (06.04.2019, 14:03)Smarkacz napisał(a):(06.04.2019, 12:50)Kovval napisał(a): IQ, koniem roboczym i jako jedyne auto w rodzinie Chyba nie o tym samym aucie rozmowa się toczy Rozmowa o autach do 3m a alternatywa dla smarta fiat 500 chyba po dzwonie. Ps. Suzuki jimny fajny ale w teren, na drogę się to auto nie nadaje takie moje zdanie i spalanie benzyny z 10 litrów nie z chodzi. Chyba ze ten nowy ale nie miałem przyjemności testować a i okres oczekiwania 2 lata.
mówi mi wewnętrzny głos.. że tu nie chodzi o siłę, nie chodzi o moc...
TYM RAZEM BĘDZIE TANIO, ALE DLA 3 OSÓB!
ZEV T3-1 Micro Powyższy Chińczyk okazał się niewiarygodnie drogi jak za prymitywne wykończenie i fatalne osiągi. Prawie nikogo na forum nie zainteresował, wiec teraz inna, taniutka alternatywa dla Smarta! W podstawowej konfiguracji, która kosztuje ok. 5500 USD, nasz trzykołowy maluszek może rozpędzić się do 50 km/h, a jego zasięg wynosi 100 km (72 V, 6kwh 60ah). Pojazd ma wbudowaną ładowarkę. Można podłączyć go do zwykłego gniazdka. Istnieje możliwość zamówienia auta z większym akumulatorem (cena zaczyna się wówczas od 9000 USD). Pojazd posiada silnik elektryczny o mocy 4 kilowatów. Pusty ZEV T3-1 Micro waży 360 kg. Całkowite wymiary pojazdy to 2380 x 1200 x 1585 mm. Rozstaw osi mierzy 1620 mm. Przednie koło ma średnicę 13 cali (opona 135/70), dwa tylne – po 12 cali (opona 130/60). Prześwit wynosi 135 mm. Producent zastosował hydrauliczny układ hamulcowy z tarczami i klockami. Dodatkowo pojazd ma mechaniczny hamulec postojowy na tylnych kołach. Na koniec niespodzianka. Nie jest to pojazd chiński, ani nawet produkowany w Chinach. Made In USA! Co o nim myślicie, jako o alternatywie Smarta? |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Rabaty na Shell dla członków ADAC | Kanapa | 11 | 8.594 |
01.11.2018, 20:00 Ostatni post: obwd-crash |
|
Projekt dla Gatta | symek12 | 2 | 2.856 |
14.02.2016, 23:28 Ostatni post: symek12 |
|
Rabaty dla ClassicSmart | Kanapa | 7 | 4.556 |
09.07.2013, 21:09 Ostatni post: PKO |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości