Witam,
Tym razem montujemy "nowy" panel klimy i nadmuchu z przyciskami do Smarta FF 454.
No dobra. Zaczynamy!
Do wymiany panelu potrzebny będzie klucz torx T20 i szczypce z wąską końcówką.
1. Wyciągamy czarne pokrętła z panelu. U mnie wystarczy mocno złapać i energicznie pociągnąć do siebie. Powinny wyjść. Przedtem jednak ustawiamy je w pozycji do góry. Na zdjęciu środkowy jeszcze nie ustawiony. Potem wyjmujemy czerwone/czarne panele. Tu musimy być ostrożni, bo łatwo połamać ich zaczepy. Niestety w większości przypadków już są połamane, bo ktoś przed nami już je wyjmował (np. do wymiany oświetlenia), albo sami je psujemy przy demontażu
2. W kolejnej części odkręcamy dwie śruby T20 pod spodem szarego panelu. Jak zaznaczono na zdjęciu poniżej.
I wyciągamy szary panel łapiąc od spodu i używając troszkę siły powinien wyjść. Bez obawy. Jest na wcisk. Nie musimy wyjmować radia ani innych elementów deski rozdzielczej.
3. Mamy już dostęp do panelu nawiewu i w tym momencie wykręcamy dwie śruby T20 z lewej i prawej strony panelu. Na zdjęciu zaznaczono którą śrubę wykręcić z prawej strony (analogicznie wykręcamy tą z lewej). Górnych śrub nie ruszamy.
Panel powinien już być "luźny". Teraz trzyma go już tylko rama wewnętrzna i dwa zaczepy po lewej i po prawej stronie. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem ten z prawej strony.
4. W tym momencie jedna z trudniejszych operacji wyjęcia panelu. Zwalniamy panel z zaczepów zaznaczonych na zdjęciu powyżej (wciskamy palcami zaczepy i pchamy lekko panel do środka) i odpowiednio manewrując musimy opuścić panel w dół.
Ja najpierw opuściłem prawą stronę panelu w dół i odpowiednio manewrując udało mi się uwolnić panel z ramy konsoli.
5. Odpinamy wtyczki od panelu. Są ich aż trzy. Pierwsza szeroka trzyma się na dwóch zaczepach. Druga w środku ma zaczep i zawias. Wciskamy zaczep i odchylamy zawias. W trzeciej wciskamy zaczep i wysuwamy wtyczkę. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem zaczepy.
6. W tym punkcie musimy odpiąć linki. Warto ustawić sobie dojście do linek. Ja założyłem z powrotem kolorowy panel i przycisk, a następnie odwróciłem w pozycję pomiędzy nawiew na nogi, a twarz.
A z tyłu wygląda to tak:
Na zdjęciu powyżej zaznaczyłem punkty mocowania linek i zaczepy pancerzy linek. Na początek odpinamy te dwa zaczepy. W tym celu trzeba użyć trochę siły. Na zdjęciu zaznaczyłem w którą stronę ciągniemy plastik żeby zwolnić zaczepy. Jak już się uda to przyszedł czas na linki. Do tego celu używamy wąskich szczypiec. Ściskamy szczypcami czarny plastik przy lince jednocześnie manewrując linką tak aby linka zsunęła się z czarnego zaczepu. Zwalniamy drugą linkę i montujemy w odwrotnej kolejności do nowego panelu.
7. Montujemy "nowy" panel w kolejności odwrotnej i skręcamy wszystko śrubami.
Poniżej zdjęcia jak to wygląda po montażu oraz porównanie obu paneli.
Tym razem montujemy "nowy" panel klimy i nadmuchu z przyciskami do Smarta FF 454.
No dobra. Zaczynamy!
Do wymiany panelu potrzebny będzie klucz torx T20 i szczypce z wąską końcówką.
1. Wyciągamy czarne pokrętła z panelu. U mnie wystarczy mocno złapać i energicznie pociągnąć do siebie. Powinny wyjść. Przedtem jednak ustawiamy je w pozycji do góry. Na zdjęciu środkowy jeszcze nie ustawiony. Potem wyjmujemy czerwone/czarne panele. Tu musimy być ostrożni, bo łatwo połamać ich zaczepy. Niestety w większości przypadków już są połamane, bo ktoś przed nami już je wyjmował (np. do wymiany oświetlenia), albo sami je psujemy przy demontażu
2. W kolejnej części odkręcamy dwie śruby T20 pod spodem szarego panelu. Jak zaznaczono na zdjęciu poniżej.
I wyciągamy szary panel łapiąc od spodu i używając troszkę siły powinien wyjść. Bez obawy. Jest na wcisk. Nie musimy wyjmować radia ani innych elementów deski rozdzielczej.
3. Mamy już dostęp do panelu nawiewu i w tym momencie wykręcamy dwie śruby T20 z lewej i prawej strony panelu. Na zdjęciu zaznaczono którą śrubę wykręcić z prawej strony (analogicznie wykręcamy tą z lewej). Górnych śrub nie ruszamy.
Panel powinien już być "luźny". Teraz trzyma go już tylko rama wewnętrzna i dwa zaczepy po lewej i po prawej stronie. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem ten z prawej strony.
4. W tym momencie jedna z trudniejszych operacji wyjęcia panelu. Zwalniamy panel z zaczepów zaznaczonych na zdjęciu powyżej (wciskamy palcami zaczepy i pchamy lekko panel do środka) i odpowiednio manewrując musimy opuścić panel w dół.
Ja najpierw opuściłem prawą stronę panelu w dół i odpowiednio manewrując udało mi się uwolnić panel z ramy konsoli.
5. Odpinamy wtyczki od panelu. Są ich aż trzy. Pierwsza szeroka trzyma się na dwóch zaczepach. Druga w środku ma zaczep i zawias. Wciskamy zaczep i odchylamy zawias. W trzeciej wciskamy zaczep i wysuwamy wtyczkę. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem zaczepy.
6. W tym punkcie musimy odpiąć linki. Warto ustawić sobie dojście do linek. Ja założyłem z powrotem kolorowy panel i przycisk, a następnie odwróciłem w pozycję pomiędzy nawiew na nogi, a twarz.
A z tyłu wygląda to tak:
Na zdjęciu powyżej zaznaczyłem punkty mocowania linek i zaczepy pancerzy linek. Na początek odpinamy te dwa zaczepy. W tym celu trzeba użyć trochę siły. Na zdjęciu zaznaczyłem w którą stronę ciągniemy plastik żeby zwolnić zaczepy. Jak już się uda to przyszedł czas na linki. Do tego celu używamy wąskich szczypiec. Ściskamy szczypcami czarny plastik przy lince jednocześnie manewrując linką tak aby linka zsunęła się z czarnego zaczepu. Zwalniamy drugą linkę i montujemy w odwrotnej kolejności do nowego panelu.
7. Montujemy "nowy" panel w kolejności odwrotnej i skręcamy wszystko śrubami.
Poniżej zdjęcia jak to wygląda po montażu oraz porównanie obu paneli.