RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa
01.09.2010, 21:22
Witaj. Troszkę mnie zmartwiła ta wiadomość, bo właśnie na dniach nabyłem MHD. Wiem że tam jest spec aku. ale nie mam orientacji w jego cenie. Pozdro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.10.2012, 09:38 przez smart452.)
Gantz
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Oct, 2002
Reputacja:
19
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart roadster, passion, 2004
Ostatnio miałem możliwość jazdy smartem mhd i powiem, że na poczatku system ten irytuje mocno. Później daję się do niego przyzwyczaić ale i tak w konsekwencji wcisnąłem OFF i miałem normalne 71KM w standardzie. Moze gdybym miał więcej czasu, żeby się z tym systemem zaprzyjaźnić, może gdyby nie Warszawskie korki, które są w większości takie, że auto się toczy co temu systemowi sprawia wiele kłopotów ale to wszystko może. Chętnie wysłucham opini osób, które śmigają na co dzień smartami mhd.
Dlaczego irytuje - system działa tzn wyłącza silnik przy prędkości 8 km/h i prz naciśnięciu hamulca. Jeśli trzymasz hamulec to silnik jest wyłaczony a jak go puścisz to szybciutko uruchamia się motor i jazda. Wszystko fajnie ale jesli musi się auto toczyć to jedziesz ok 10 km/h naciskasz hamulec prędkość spada do 7-8 km/h silnik gaśnie ale ty musisz dalej się toczyć bo przed tobą jadą a za tobą już patrzą z wykrzywionymi twarzami i okrzykiem na ustach "jedź pało" więc puszczasz hamulec i silnik się uruchami i jak tak zrobisz kilka razy to zaczyna to irytować więc wciszkasz OFF i jedziesz
PZD
P.S. Co do aku zapuszę żurawia w poiedziałek jak będę w SC i zobacze co tam jest. Pogadam też (bo to mnie ciekawi) czy jest tam zwykły rozrusznik czy może jakiś generator który tak szybko uruchamia silnik.
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa
03.09.2010, 19:24
Witam.
Z tego co mi wiadomo, to nie tylko aku. jest niemiłosiernie drogi. To samo dotyczy zastosowanego w MHD rozrusznika i alternatora. Technika MHD zastosowana w Smarcie nie ma nic wspólnego z techniką hybrydową. Nie zastosowano w smarcie żadnych silników elektrycznych. Energia hamowania wykorzystywana jest do doładowania aku, aby ten był w stanie więcej razy odpalić autko i to wszystko. Na dobry ład
to ten sam system w Polo nazywa się start-stop.
Pozdro. Robert