Jarro
Liczba postów: 223
Dołączył: Mar, 2007
Reputacja:
0
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
Czy ktos z Was rozmontowywal toto i czyscil?
Sa 2 opisy, w jednym mowia ze wystarczy napsikac smaru
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...uator.html
w drugim zeby rozkrecic i wyczyscic
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=533
Ja to bym chetnie rozkrecil, tylko nie wiem jakie pulapki na mnie czyhają
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.04.2014, 19:01 przez Kanapa.)
Kanapa
Liczba postów: 6.131
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Po rozebraniu i zamontowaniu praktycznie powinieneś zgrać cały układ (mechanically and electronically adjusted), Kłania się SC lub dobry komputer.
Bez demontażu - napsikanie nie musisz tego robić.
Pozdr
Devil
Liczba postów: 815
Dołączył: May, 2009
Reputacja:
1
Imię: Mirek
Skąd: Świnoujście,Sosnowiec
Normalnie wystarczy przeczyścić ośkę,która sie zapieka.Usunąć z niej błoto,etc.Przeczyścić benzyną ekstrakcyjna i zabezpieczyć suchym smarem.
Kolega dobrał się do środka (rozebraliśmy),ustawialiśmy go w chwile.Musisz porobić sobie znaki na fasolkach,przed odkręceniem i potem zamontować idealnie!! jak było pierwotnie.
Powodzenia
Jarro
Liczba postów: 223
Dołączył: Mar, 2007
Reputacja:
0
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
Po rozebraniu i zamontowaniu praktycznie powinieneś zgrać cały układ (mechanically and electronically adjusted), Kłania się SC lub dobry komputer.
Kanapa, przeczytaj dokladnie
After having the clutch mechanically and electronically adjusted, the gear change
was improved but the problem returned. After servicing the clutch actuator,
the clutch problem disappeared and hasn't yet returned.
powyzsze odnosi sie do sprzegla, co do aktuatora nie trzeba podlaczac do zadnej elektroniki
F2 Cabrio Passion 599 & F2 Cabrio Brabus 599
Kanapa
Liczba postów: 6.131
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Parę rzeczy nie jest podanych na angielskich forach.
Traktują to jako pewnik, że jak grzebiesz w aucie to później wszystko sprawdzasz.
Między innymi przez podłączenie komputera serwisowego. Przy ich zarobkach to grosze.
RYCHOMR
Liczba postów: 222
Dołączył: Feb, 2010
Reputacja:
0
Imię: Ryszard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo 450
RYCHOMR 25.11.2010, 21:33
Przy okazji wymiany oleju przesunąłem aktuator e kierunku skrzyni biegów,żeby sprzęgiełko przestało ciągnąć na postoju na biegu i szrpać przy ruszaniu.Skutek był zachwycający aż przez dwa dni.Smarcik przestał szarpać! jechać zaczynał przy ok.1500 obr.Było super! Już nie jest.Dziś stojąc na światłach machinalnie przełączyłem lewarek na N.Światła się zmieniły więc hamulec,dzwignia w lewo,powinna się pojawić 1 i autko powinno ruszyć...A tu kupa !!!Dalej świeciło się N ,a po chwili 3 poziome kreski.Od spodu słychać było takie ciche regularne łup,łup,łup.Po wyłączeniu silnika,na włączonym zapłonie wszystko było normalnie. Lewarek w prawo N w lewo 1.Po uruchomieniu silnika znów lipa!W obydwóch położeniach lewarka N a po chwili zamiast 1 trzy poziome kreski i te odgłosy z pod spodu. Na moje szczęście pojawiła się jak z pod ziemi laweta.,ciemno się już zaczęło robić i zaczynałem mieć pietra !!!Nie wiem teraz, czy przedobrzyłem tym że przesunąłem aktuator do oporu w kierunku skrzyni biegów ? A może się coś po prostu rozleciało ??? Co mi teraz czynić ??? Serwiś ? komputer ? wymiana aktuatora ? A może wystarczy cofnąć trochę aktuator i Smarcik znowu ruszy ??? Doradżcie coś fahowcy!!!Jutro jak mnie śnieg nie zasypie spróbuję coś sensownego z tym problemem zrobić...Pozdrawiam...
Jestem taki jaki jestem...i na pewno się nie zmienię...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.02.2014, 20:09 przez Kanapa.)
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 25.11.2010, 21:49
W tym kraju tylu mechaników co i polityków. Z konkretami to już trzeba do nielicznych jak All czy Tomek z SC waw . Powoli poznaję klubowiczów, wielu tu zapaleńców i miłośników Smarta, ale znających się na naprawach smartków to tylko garstka. Za to fajnych ludzi cała masa
Mam nadzieję, że sobie poradzisz i wystarczy tylko poprawa ustawienia akutatora
Powodzenia . Pozdrawiam Robert
Pyra557
Liczba postów: 202
Dołączył: Jan, 2010
Reputacja:
0
Imię: Waldek
Skąd: Poznań
smart fortwo 450 cdi
Pyra557 25.11.2010, 21:57
Przyczyny takiego stanu rzeczy są dwie.Albo paluch aktuatora na tyle się wytarł,że już mu regulacja nie pomaga(pożycz na chwile z innego F2 by się upewnić),albo niestety skończyło Ci się sprzęgło.Objawy jakie opisujesz na to wskazują.
Wiem,bo jestem w tym temacie na bieżąco.
Pzdr
Jedni zbierają znaczki,inni chodzą do kina,a ja się cieszę,gdy skacze adrenalina
plesniak
Liczba postów: 2.674
Dołączył: Jan, 2010
Reputacja:
17
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 turbo, BRABUS Xclusive, 2017
plesniak 25.11.2010, 22:19
Zmartwie cię miałem dokładnie to samo paluch na maksa a po dwóch dniach wymiana sprzęgła.
Pyra557
Liczba postów: 202
Dołączył: Jan, 2010
Reputacja:
0
Imię: Waldek
Skąd: Poznań
smart fortwo 450 cdi
Pyra557 25.11.2010, 22:33
No to prawie 1,5 tys w plecy...
Jedni zbierają znaczki,inni chodzą do kina,a ja się cieszę,gdy skacze adrenalina
|