jakubo
Liczba postów: 840
Dołączył: Dec, 2010
Reputacja:
94
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: .
smart roadster Brabus, BRABUS Xclusive, 2006
Mogę tylko podpowiedzieć że najprościej będzie pod licznikiem zaraz za manetką zamontować. Tylko trzeba tam masę podciągnąć.
Pomogłem daj
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O
08.10.2013, 09:30
Masa jest w wiązce przewodów do przełącznika świateł... Masa to cienki brązowy kabelek...
Tylko musicie zrobić to tak żeby po włączeniu świateł przełącznikiem całość wróciła do pierwotnego działania, czyli żeby się dało przełączać - długie / krótkie - i żeby krótkie nie świeciły się cały czas nawet przy włączeniu na długie...
pianim
Liczba postów: 35
Dołączył: Sep, 2013
Reputacja:
0
Imię: pianim
Płeć: Mężczyzna
Skąd: śląsk
smart fortwo 450 0,6
Nie bardzo rozumie o co chodzi... jak ma wracać??? kiedy???
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O
08.10.2013, 21:13
Bo...
włączanie świateł w samochodach można podzielić na dwie grupy - oddzielny włącznik świateł (np na desce) + manetka - długie krótkie (jak np VW, Opel, Fiat itp) lub - całość w manetce czyli obracasz manetką - włączasz światła - "kiwasz" przód tył - masz długie krótkie (jak np Smart, Honda, Toyota itp)
Ten automat którego schemat pokazano - po prostu zwiera dwa obwody, czyli w samochodach z oddzielnym włącznikiem - montaż jest banalnie prosty - bo automat po prostu zadziała jak przekręcenie włącznika w pozycję "światła włączone" a funkcje manetki pozostaną (czyli zmiana długie krótkie).
Natomiast w przypadku np smarta - zarówno załączenie świateł jako takich jak i przełączanie między długimi / krótkimi - odbywa się w jednym ustrojstwie (w manetce) więc łącząc ten automat bezpośrednio w kable - owszem - uzyskamy włączenie postojów i świateł mijania, ALE !!! UWAGA - przy przełączaniu na długie nic się nie będzie działo - nadal będą mijania, zaś po włączeniu świateł manetką - owszem - długie się włączą, ale mijania nie przestaną świecić bo będą załączone automatem...
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O
09.10.2013, 20:54
Zapewne żarówki nie wytrzymają długiego świecenia obu żarników na raz, zapewne lampy będą się mocniej nagrzewać... No chyba że długich będziesz używał sporadycznie to może się nic złego nie stać... I druga kwestia - zależy skąd weźmiesz "plus" bo przy niefortunnym połączeniu może być tak że obwód zasilania świateł będzie zasilał na raz i długie i krótkie co może spowodować przepalenie bezpieczników lub nagrzanie nadmierne przewodu plusowego, ale wcale tak nie musi być, to tylko ewentualna możliwość...
Najprościej poradzić sobie z tym montując dodatkowy przekaźnik połączony tak, że włączenie długich świateł (pojawienie się plusa na przewodzie od długich) spowoduje zadziałanie przekaźnika który rozłączy obwód świateł krótkich...
kaminska_a91@wp.pl
Liczba postów: 1
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
0
Imię: Ania
Płeć: Kobieta
Skąd: Rzeszów
smart fortwo 450 0,6, pure, 1999
kaminska_a91@wp.pl
01.01.2014, 15:10
Ja podpinam się do tematu i proszę o namiar na dobrego elektryka w Rzeszowie
Sebastian_O
Liczba postów: 107
Dołączył: Mar, 2013
Imię: Sebastian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Podkarpacie
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2000
Sebastian_O
01.01.2014, 21:54
Ja Ci mogę podłączyć
Sobie też bym mógł... i zrobić taki moduł nawet typowy do smarta też... ale - uważam to za zbędne...
PAMIĘĆ jest najważniejsza... Wsiadasz - pamiętasz - włączasz...
Jeśli masz automat - wsiądziesz do innego auta - jedziesz bez świateł i mandat...
Włączenie świateł to żaden wysiłek, pamiętanie o tym to też nie problem - więc - moim zdaniem - te gadżety tylko komplikują sprawę...