Arek
Liczba postów: 63
Dołączył: Sep, 2005
Reputacja:
0
Imię: Arkadiusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 0,6, passion
Witam !
jestem prze zmiana oleju w moim smarciochu FT benzyna 2002. Jaki olej proponuje producent i leja , jaki wg.Was moze lub powienien byc? Dzieki za pomoc ,bo mam mentlik.
Siwek
Liczba postów: 377
Dołączył: Mar, 2005
Reputacja:
0
Imię: Maciej
Skąd: Wrocław
Jak się nie myle to jest to 5W-40
Smart forTWO
Arek
Liczba postów: 63
Dołączył: Sep, 2005
Reputacja:
0
Imię: Arkadiusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 0,6, passion
Dzieki Dzieki Koledzy !!!!
generalnie miedzy 5W a 10W nie ma roznicy , tyle ze ten 5W jest lepszy w zimie ,mrozach.
Ale dlaczego pol syntetyk a nie SYNTETYK?
Stac mnie na syntetyk i skoro silnik ma maly przbieg nie powinien chyba zaszkodzic?
Nie wiem dlaczego ale smarty jezdza na polsyntetykach a dlaczego nie mam zielonego pojecia. Ale pewnie ktos na forum bedzie wiedzial np V-Max (spec od smarta).
To zamiast zmiany oleju na syntetyk kup lepszego polsyntetyka pewnie to bedzie lepsze dla silnika.
kurde a ja zalalem syntetykiem mobila 5W 50 : / ale chyba nie zaszkodzi to Smartowi ????????!!!!!!!!!!!!!
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Czytałem wszystkie posty nt. oleju i wreszcie postanowiłem się odezwać bo mnie djabli biorą jak czytam te różne zdania nt. czy mineralny, czy półsyntetyk czy też "o matko !!" syntetyczny !!! Zasada jest tak prosta że az dziwne że wszyscy jej nie znają i nie stosują ( UWAGA PROSZĘ SIĘ SKUPIĆ). Producent silnika podaje MINIMALNE wymaganie co do oleju. Tzn. że ZAWSZE można zastosować olej lepszy niż wymagania producenta. Im silnik bardziej zużyty lub gorszej konstrukcji to powinien mieć lepszy olej. Pierwsza część symbolu oleju mówi jak olej będzie się zachowywał w niskich temp. Np olei "0" bedzie w temp. - 20 mniej gęsty od oleju 5 lub 10(łatwiejszy rozruch). Analogicznie druga cyfra mówi nam jak olej się zachowuję w wys. temp. np. olej "40" w temp 180 st. będzie bardziej lepki niż 35 lub 30 (lepsze smarowanie i chłodzenie rozgrzanego silnika). Reasumując jeśli stać Cię na syntetyk 0W40 to lej taki olej, zmieniaj go co 30 tys. km. i niczym się nie przejmuj. Natomiast jeśli masz ochote na zmianę oleju co 15 tys. km. to lej półsyntetyk bo sytetyka to trochę szkoda.Może to zostać uznane za krypto reklamę, ale od czasu jak pojawił się na polskim rynku olej Mobil One i ja zaczołem go stosować NIGDY nie miałem z silnikiem ŻADNYCH problemów. Wszystkie przy sprzedawaniu wyglądały i pracowały JAK NOWE. Pozdro Lolek. (33 lata "za kółkiem" i 1500 tys km przejechanych "różnymi" sprzętami i po "różnych" drogach).
Lolek - motoparalotniarz