strach pomyśleć jakie inne konsekwencje może przynieść taki brak wiedzy......
każdy układ klimatyxzacji posiada zabezpieczenie by spręzarka nie pracowała na pustym układzie , jest to aki stycznik ciśnieniowy który zwalnia styk w momencie gdy w układzie nie ma cisnienia - to urządzonko znajduje sie tuż przt samej spręzarce tzn kabelek z elektromagnesu sprzęgła kompresowa wpięty jest w taki mały cylinder o śdednicy ok 2 cm , który to wkręcony jest w aluminiowy przewód tuż koło kompresora a kabel z instalcji silnikowej podpięty jest w 2 konektor tego czujnikostycznika.
tak jest niemalże w każdym samochodzie bo inaczej przy każdym rozszczelnieniu klimy trzeba by wyrzucac na śmietnik kompresor klimy.
kmalinek powiedz gosciowi by zaprzestał tego co robi bo może więcej zepsuc niz naprawić jak nie zna zasady działania i budowy klimy w samochodzie.
swoją droga klime mozna sobie samemu napełnic niekoniecznie r134 tylo np propanem butanem (ostatnio są takie gazy do klimy ekologiczne - to zwykły propan butan ) ok 450g potrzebny jeszcze ojel w przypadku butanu może byc silnikowy syntetyk 0w40 ok 140g
technika napełniania klimy wygląda tak ze butle turystyczną utawiasz zaworem w dół na wadze elektronicznej , ciekły gaz przepuszczasz przes zawór elektomagnetyczny taki od instalacji lpg KONIECZNIE Z FILTREM GAZU , trzeba sie podłaczyć w króciec klimy po stronie niskiego ciśnienia (grubsze przewody) , by gaz przedostał sie do ukłdu klimy nalezy odkręcić wentyl drugiego króćca (zawsz sa 2 - jeden po srtonie nieskiego cisnienia a drugi po stronie wysokiego)
poniewaz w butli jest 6 atmosfer to gaz powoli zacznie przepływac , gdyby był problem należy wytworzyć podciśnienie z drugiej strony, na wadze wskazania masy będą spadały , gdy róznica wyniesie tyle ile ma być czynnika w klimie możnazawór zamknąc , klima pełna .
każdy układ klimatyxzacji posiada zabezpieczenie by spręzarka nie pracowała na pustym układzie , jest to aki stycznik ciśnieniowy który zwalnia styk w momencie gdy w układzie nie ma cisnienia - to urządzonko znajduje sie tuż przt samej spręzarce tzn kabelek z elektromagnesu sprzęgła kompresowa wpięty jest w taki mały cylinder o śdednicy ok 2 cm , który to wkręcony jest w aluminiowy przewód tuż koło kompresora a kabel z instalcji silnikowej podpięty jest w 2 konektor tego czujnikostycznika.
tak jest niemalże w każdym samochodzie bo inaczej przy każdym rozszczelnieniu klimy trzeba by wyrzucac na śmietnik kompresor klimy.
kmalinek powiedz gosciowi by zaprzestał tego co robi bo może więcej zepsuc niz naprawić jak nie zna zasady działania i budowy klimy w samochodzie.
swoją droga klime mozna sobie samemu napełnic niekoniecznie r134 tylo np propanem butanem (ostatnio są takie gazy do klimy ekologiczne - to zwykły propan butan ) ok 450g potrzebny jeszcze ojel w przypadku butanu może byc silnikowy syntetyk 0w40 ok 140g
technika napełniania klimy wygląda tak ze butle turystyczną utawiasz zaworem w dół na wadze elektronicznej , ciekły gaz przepuszczasz przes zawór elektomagnetyczny taki od instalacji lpg KONIECZNIE Z FILTREM GAZU , trzeba sie podłaczyć w króciec klimy po stronie niskiego ciśnienia (grubsze przewody) , by gaz przedostał sie do ukłdu klimy nalezy odkręcić wentyl drugiego króćca (zawsz sa 2 - jeden po srtonie nieskiego cisnienia a drugi po stronie wysokiego)
poniewaz w butli jest 6 atmosfer to gaz powoli zacznie przepływac , gdyby był problem należy wytworzyć podciśnienie z drugiej strony, na wadze wskazania masy będą spadały , gdy róznica wyniesie tyle ile ma być czynnika w klimie możnazawór zamknąc , klima pełna .
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl