(03.11.2013, 18:06)Gizbern napisał(a): Sprężarka chodzi jak ją włączysz, może się sama wyłączyć jak przekroczy temp., lub ciśnienie freonu. Dmuchawa intercoolera powinna włączyć się po nagrzaniu powietrza sprężanego przed turbo. Do sprawdzenia czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Awaria tego czujnika powoduje na stałe włączenie dmuchawy.
Nie chodziło mi o dmuchawę przy intercoolerze tylko przy chłodnicy cieczy i skraplaczu klimatyzacji - z przodu auta.
Z tego co wiem jak nie włączy się ta dmuchawa (nie zostanie podane napięcie na dmuchawę) to nie załączy się sprężarka klimatyzacji.
To co pisałem o drugim z aut w którym sprężarka się załączała co jakiś czas, to tak faktycznie było to rozwiązane przez producenta (duży silnik połączony z hydrokinetyczną skrzynia automatyczną nie skutkował odczuwalnym spadkiem mocy i obrotów po włączeniu sprężarki, gdzie przy małych silnikach jest to odczuwalne i w trakcie jazdy byłoby to ciągłe "poszarpywanie" co kilkanaście sekund).
Pytam, bo wcześniej nie zwracałem na to uwagi, a ostatnio zauważyłem jakby klimatyzacja nie działała, nie wiem czy np. nie przypchał się osuszacz lub zawór rozprężny. Przewody przy sprężarce w trakcie gdy się ona włączy mają właściwe temperatury - jeden robi się chłodny-zimny a drugi robi się ciepły a po wyłączeniu sprężarki za chwilę ten zimny wraca jakby do pierwotnej temperatury a ciepły stygnie.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!