(03.03.2014, 20:07)obwd-crash napisał(a): Drobna różnica w kinematyce - odsunięcie na zewnątrz pojazdu punktu przeniesienia sił z drugiej jego strony, powoduje "usztywnienie" zawieszenia - szybszą reakcję na zmiany pionowe usytuowania koła.
Działanie na zasadzie długości ramienia działania siły - dla cywila krótkie a zatem i mały moment "reakcyjny" oddziaływania drążka stabilizatora, dla "waryjata" dłuższe ramię a tym samym i moment oddziaływania odpowiednio większy.
Niby tak ale jednak system jest odwrócony.
Po spojrzeniu w EPC okazuje się że jest odwrotnie niż pisałem w pierwotnej wersji - oszczekuję i poprawiam.
Angole coś piszą o szybszej reakcji w systemie łączników mocowanych do wahaczy. Gorszy komfort ale bezpośrednia reakcja.
Wahacze są identyczne pod względem wymiarowym - jest tylko kwestia sztywności to co opisał OBDW.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904