Gwoli uzupełnienia streszczenia Jakuba, kilka fragmentów, które mówią wszystko (w miarę wolne tłumaczenie mające tylko oddać sens).
Czy zestawy pasują do nie amerykańskich 451?
Pasują: tak, działają: nie do końca, działają dobrze: nie.
Trzy główne powody dla których zestawy nie powinny być montowane do europejskich 451.
Czujnik lambda
Europejskie dają napięcia w przedziale 0-1V, a amerykańskie 0-5V. Szerszy zakres napięcia pozawala na bardziej efektywne sterowanie emisją.
Europejskie ECU są przystosowane do działania w zakresie napięć 0-1, więc dodanie turbiny powoduje "zachwianie" normalnej pracy. Poziom 1V osiągany jest szybko, więc ECU uznaje, że silnik działa na maksa i zmniejsza dawkę paliwa, co skutkuje zmniejszeniem mocy.
Współczynnik kompresji
USA bez turbo: 10 : 1
Europa bez turbo 11.4 : 1
Europa turbo: 10 : 1
Wersje amerykańskie mają obniżoną kompresję ze względu na słabszą jakość paliwa (octan) w USA i w celu redukcji detonacji paliwa.
Ponadto turbo nie potrzebuje takiej kompresji w cylindrach ponieważ, jest turbo które daje już kompresję.
Rzadko silnik turbinowe mają kompresję powyżej 10.5, a po zamontowaniu turbo byłby silnik z kompresją 11.4.
W wyniku tego:
- strata mocy ze względu na konieczność większej kompresji,
- zwiększenie spalania wybuchowego, które wykryte przez czujnik zmniejsza moc,
- zwiększeni szansy uszkodzenia pierścieni,
- zwiększenie szansy zniszczenia zaworów,
- prawie pewne wydmuchanie uszczelki głowicy
Wyważenie
Silniki turbo są lepiej wyważone niż te bez turbo.
Zwiększenie mocy powoduje nierówną pracę źle wyważonego silnika i zmniejszanie mocy przez czujniki.
I jak napisał Jakubo konkluzja lepiej kupić Smarta z turbo, a resztę kasy przeznaczyć na mody.
Czy zestawy pasują do nie amerykańskich 451?
Pasują: tak, działają: nie do końca, działają dobrze: nie.
Trzy główne powody dla których zestawy nie powinny być montowane do europejskich 451.
Czujnik lambda
Europejskie dają napięcia w przedziale 0-1V, a amerykańskie 0-5V. Szerszy zakres napięcia pozawala na bardziej efektywne sterowanie emisją.
Europejskie ECU są przystosowane do działania w zakresie napięć 0-1, więc dodanie turbiny powoduje "zachwianie" normalnej pracy. Poziom 1V osiągany jest szybko, więc ECU uznaje, że silnik działa na maksa i zmniejsza dawkę paliwa, co skutkuje zmniejszeniem mocy.
Współczynnik kompresji
USA bez turbo: 10 : 1
Europa bez turbo 11.4 : 1
Europa turbo: 10 : 1
Wersje amerykańskie mają obniżoną kompresję ze względu na słabszą jakość paliwa (octan) w USA i w celu redukcji detonacji paliwa.
Ponadto turbo nie potrzebuje takiej kompresji w cylindrach ponieważ, jest turbo które daje już kompresję.
Rzadko silnik turbinowe mają kompresję powyżej 10.5, a po zamontowaniu turbo byłby silnik z kompresją 11.4.
W wyniku tego:
- strata mocy ze względu na konieczność większej kompresji,
- zwiększenie spalania wybuchowego, które wykryte przez czujnik zmniejsza moc,
- zwiększeni szansy uszkodzenia pierścieni,
- zwiększenie szansy zniszczenia zaworów,
- prawie pewne wydmuchanie uszczelki głowicy
Wyważenie
Silniki turbo są lepiej wyważone niż te bez turbo.
Zwiększenie mocy powoduje nierówną pracę źle wyważonego silnika i zmniejszanie mocy przez czujniki.
I jak napisał Jakubo konkluzja lepiej kupić Smarta z turbo, a resztę kasy przeznaczyć na mody.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus