Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[451] Turbo mod amerykański

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[451] Turbo mod amerykański
#3
 DaSza 
Gwoli uzupełnienia streszczenia Jakuba, kilka fragmentów, które mówią wszystko (w miarę wolne tłumaczenie mające tylko oddać sens).

Czy zestawy pasują do nie amerykańskich 451?
Pasują: tak, działają: nie do końca, działają dobrze: nie.

Trzy główne powody dla których zestawy nie powinny być montowane do europejskich 451.

Czujnik lambda

Europejskie dają napięcia w przedziale 0-1V, a amerykańskie 0-5V. Szerszy zakres napięcia pozawala na bardziej efektywne sterowanie emisją.
Europejskie ECU są przystosowane do działania w zakresie napięć 0-1, więc dodanie turbiny powoduje "zachwianie" normalnej pracy. Poziom 1V osiągany jest szybko, więc ECU uznaje, że silnik działa na maksa i zmniejsza dawkę paliwa, co skutkuje zmniejszeniem mocy.

Współczynnik kompresji

USA bez turbo: 10 : 1
Europa bez turbo 11.4 : 1
Europa turbo: 10 : 1

Wersje amerykańskie mają obniżoną kompresję ze względu na słabszą jakość paliwa (octan) w USA i w celu redukcji detonacji paliwa.

Ponadto turbo nie potrzebuje takiej kompresji w cylindrach ponieważ, jest turbo które daje już kompresję.

Rzadko silnik turbinowe mają kompresję powyżej 10.5, a po zamontowaniu turbo byłby silnik z kompresją 11.4.
W wyniku tego:
- strata mocy ze względu na konieczność większej kompresji,
- zwiększenie spalania wybuchowego, które wykryte przez czujnik zmniejsza moc,
- zwiększeni szansy uszkodzenia pierścieni,
- zwiększenie szansy zniszczenia zaworów,
- prawie pewne wydmuchanie uszczelki głowicy

Wyważenie
Silniki turbo są lepiej wyważone niż te bez turbo.
Zwiększenie mocy powoduje nierówną pracę źle wyważonego silnika i zmniejszanie mocy przez czujniki.

I jak napisał Jakubo konkluzja lepiej kupić Smarta z turbo, a resztę kasy przeznaczyć na mody.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus Laughing
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Turbo mod amerykański - przez Kanapa - 18.02.2014, 20:52
RE: Turbo mod amerykański - przez jakubo - 18.02.2014, 21:17
RE: Turbo mod amerykański - przez DaSza - 18.02.2014, 22:24
RE: Turbo mod amerykański - przez Kanapa - 19.02.2014, 18:51
RE: Turbo mod amerykański - przez obwd-crash - 19.02.2014, 19:23
RE: Turbo mod amerykański - przez Mart - 19.02.2014, 20:51
RE: Turbo mod amerykański - przez LAZY. - 19.02.2014, 21:46
RE: Turbo mod amerykański - przez Sebastian_O - 19.02.2014, 22:05

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Kute tłoki i korby Smart 1.0 turbo Brabus MarianWwa 16 6.717 08.03.2020, 22:11
Ostatni post: markors400
Tongue [451] Zawór Blow-Off, Dump Valve w 451 Turbo Gizbern 3 3.981 07.12.2014, 11:52
Ostatni post: Gizbern
  [450][451] Zmiana softu, mapowanie, update 1,0l turbo bartosz 3 3.597 12.10.2014, 16:36
Ostatni post: Jarecki
  [451] Kit do 1.0 turbo na 120 KM lub 135 KM by Bonalume Kanapa 0 2.937 15.04.2014, 18:05
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu