Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] 454 Wahacz, wahacze, końcowki, łaczniki - różnice pomiędzy modelami i rocznikami

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] 454 Wahacz, wahacze, końcowki, łaczniki - różnice pomiędzy modelami i rocznikami
#1
 Kanapa 
Temat dotyczy różnicy pomiędzy oryginalnymi wahaczami które były instalowane fabrycznie w forfour wersja Brabus a montowanymi w standardowych modelach. Jak się okazuje na początku było porządnie a później jak zwykle księgowi zwyciężyli.

Mamy zatem takie oto dwa wahacze.
Obydwa są oryginalne z logami smart i mitsu.
Kto widzi różnicę pomiędzy lewym (cywil) a prawym (waryjat)?

[Obrazek: 12907889753_3a4391d78c.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

Tu jest taki "miętki" niby z wersji cywilnej:
[Obrazek: 12907903243_4db82e2314.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12908226194_95c2657ebb.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

Tu jest taki sztywny z wersji zepsutej przez firmę Brabus. Ten konkretnie pochodzi z mojego auta.
[Obrazek: 12907819395_195154c730.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12907793835_7a0baba3af.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr


Stan prawie 10 letnich poduszek po 160 000 km. W czerwonych zakreśleniach przyczyna wymiany.
[Obrazek: 12908238584_e20b06290a.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12907805405_7d3d9edc99.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr


Zamienniki OEM dostępne na rynku są wykonane w wersji standardowej ale opisano je jako również pasujące do wersji Brabus. .
http://www.moogproducts.com/en-global/Pa...en/Moog/pc#

Przy okazji wymiany wahaczy należy mieć nowe łączniki stabilizatora. Nabywamy najlepiej w wersję wzmocnioną z metalową główką. Zamienniki wytrzymują około 50 000 km w zawieszeniu standardowym.
Stare (oryginalne) ukręcają się przy wymianie wahaczy więc lepiej pomyśleć wcześniej.

Długie łączniki są do wersji cywilnej - mocowanie do amortyzatora.
Numer 50 na rysunku - A4543200010. Plus nakrętka A0059902951

Krótki łączniki są do wersji Brabus - mocowane do wahacza.
Numer 110 na rysunku - A4543200110. Plus zestaw podkładek i nakrętek nr 150 - A4543230985.

Numerki:
Cywil:
A4543301907 - lewy wahacz, również stary numer A4543300707 był stosowany do 11/04/2005
A4543302607 - prawy wahacz, również stary numer A4543300807 był stosowany do 11/04/2005
Brabus
A4543301907 - lewy wahacz
A4543302007 - prawy wahacz zamienny również z A4543302607

Są dostępne same tuleje do wprasowywania firmy renomowanej firmy Mahle
Kod towaru: 0146100011
Nazwa towaru: TULEJA MITSUBISHI WAH. P.
Cena brutto: 90,63 PLN


Edit:
Konsultacje przyniosły ciekawe informacje.
1. Podobno EPC nie do końca podaje prawdziwe dane. Laughing
2. Na pierwszy montaż szły porządne elementy.
3. W okresie późniejszym zostały wprowadzone oszczędności.
4. W Coltach turbo były/są stosowane miętkie/zwykłe wersje wahaczy. Sztywne wstawiano tylko na początku produkcji modelu.

Prośba do posiadaczy o sprawdzenie co kto tam naprawdę ma na stanie.Laughing
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
454 Wahacz, wahacze, końcowki, łaczniki - różnice pomiędzy modelami i rocznikami - przez Kanapa - 03.03.2014, 18:49



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu