Pytanie czy Twoje rozwiązanie spełni wymogi regulaminu nr 13 (seria poprawek 06) oraz nr 78 (seria zmian 01) Organizacji Narodów Zjednoczonych dotyczące homologacji pojazdów. Konkretnie chodzi o to, że zgodne z PN-76/S-47000 jako pierwsze zablokowaniu powinny ulec koła osi przedniej dla współczynnika przyczepności µ=0,8. Przy dynamice ruchu pojazdu (środek ciężkości na wysokości około 0,5m od podłoża) przy hamowaniu występuje dociążanie kół osi przedniej i odciążanie kół osi tylnej. Hamulce tarczowe względem bębnowych charakteryzują się znacznie większą siłą hamowania przy tym samym ciśnieniu płynu w układzie hamulcowym. Jeżeli nie zastosujesz odpowiedniego korektora ciśnienia samochód będzie zachowywał się przy hamowaniu jak motocykl hamowany tylko hamulcem koła tylnego - będziesz "zamiatał" tyłem po drodze.
W samochodach wyczynowych często stosuje się "wagę" zezwalającą kierującemu pojazdem na zmianę wzajemnej proporcji sił hamowania kół przodu i tyłu, w celu uzyskania określonych efektów przy pokonywaniu zakrętów. Ale wyczyn to nie ruch uliczny, rządzi się innymi regułami i przepisami.
W samochodach wyczynowych często stosuje się "wagę" zezwalającą kierującemu pojazdem na zmianę wzajemnej proporcji sił hamowania kół przodu i tyłu, w celu uzyskania określonych efektów przy pokonywaniu zakrętów. Ale wyczyn to nie ruch uliczny, rządzi się innymi regułami i przepisami.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!