[temat przeniesiony]
Witam posiadam silnik 0.8 cdi. Od momentu usterki egr, która została naprawiona, autko nie ma siły dojść do stanu poprzedniego, brak żadnych błędów w komputerze. Po naprawie egr wydech był cały zapchany, przejechałem tak ok 300km, po rozcięciu i wyczyszczeniu wydechu autko nadal nie miało mocy. Podejrzenie padło na turbo. Zauważyłem że od strony zimnej znajduje się sporo oleju wcześniej było sucho (brak luzu na wirniku). Dopiero po regulacji cięgna zaworu i przesunięciu go do końca w stronę gruszki zauważyłem poprawę lecz nie do końca, założyłem zegar boost który wskazuje max 1bar a podobno powinno być 1,2bar. Autko więcej pali, dymi, jest mniej elastyczne i ciężko osiągnąć prędkość maksymalną. Czy jest możliwe, że uległ uszkodzeniu wirnik turbiny od strony ciepłej?
BUBER
Adept
Raz zafundowałem sobie identyczny manewr oby to było to i Ci pomogło. Zakładając rurę na turbo podwinęła mi się uszczelka gumowa zamontowana w niej przez co dopływ powietrza był ograniczony i autko miało identyczne objawy, też tym cięgnem od gruszki majstrowałem aż w końcu znalazłem prawdziwą przyczynę. Zobacz czy przy zakładani nie wywinęła się uszczelka.
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/ ... 40-upgrading-the-tik.html o tą rurę mi chodzi
Warto sprawdzić dokręcenie zaworka przewodu podciśnienia na gruszce bo u mnie delikatnie się obluzował i ciśnienie uciekało przez co zawór nie działał jak należy a i awaryjny się potrafił załączyć. Powodzenia
masterblaster
Adept
Dzięki sprawdzałem już ten gumowy oring przy założeniu.
Dodam że wskaźnik doładowania mam podpięty pod przewód od zaworu turbiny(gruszkę).
BUBER
Adept
Zerknij jeszcze czy rura gumowa idąca od turbo do intercoolera (ta z tyłu turbo) nie jest przetarta pod opaską zaciskową. U mnie była dziurka i właśnie olejem tryskało no i oczywiście mniej mocy było. CDI maja to do siebie że lubią się przecierać elementy gumowe i intercooler aa i czasem czujnik powietrza może wyskoczyć z intercoolera jak ma nadłamane mocowanie.
masterblaster
Adept
ale jak smartek wiecej pali to tez moga byc lejace wtryski które zdewastowały wałek w turbo
jutro wysle fotke jak wyglada spalony wałek przez wtryski mam w warsztacie
jak będziesz chciał rozebrać turbo ze smarta to uważaj bo jak jest dobre to możesz sam sobie uszkodzić wirnik
kapik
Początkujący
zegar doładowania w cdi należy podłączyć przy czujniku ciśnienia doładowania
biedronka
Pasjonat
Witam posiadam silnik 0.8 cdi. Od momentu usterki egr, która została naprawiona, autko nie ma siły dojść do stanu poprzedniego, brak żadnych błędów w komputerze. Po naprawie egr wydech był cały zapchany, przejechałem tak ok 300km, po rozcięciu i wyczyszczeniu wydechu autko nadal nie miało mocy. Podejrzenie padło na turbo. Zauważyłem że od strony zimnej znajduje się sporo oleju wcześniej było sucho (brak luzu na wirniku). Dopiero po regulacji cięgna zaworu i przesunięciu go do końca w stronę gruszki zauważyłem poprawę lecz nie do końca, założyłem zegar boost który wskazuje max 1bar a podobno powinno być 1,2bar. Autko więcej pali, dymi, jest mniej elastyczne i ciężko osiągnąć prędkość maksymalną. Czy jest możliwe, że uległ uszkodzeniu wirnik turbiny od strony ciepłej?
BUBER
Adept
Raz zafundowałem sobie identyczny manewr oby to było to i Ci pomogło. Zakładając rurę na turbo podwinęła mi się uszczelka gumowa zamontowana w niej przez co dopływ powietrza był ograniczony i autko miało identyczne objawy, też tym cięgnem od gruszki majstrowałem aż w końcu znalazłem prawdziwą przyczynę. Zobacz czy przy zakładani nie wywinęła się uszczelka.
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/ ... 40-upgrading-the-tik.html o tą rurę mi chodzi
Warto sprawdzić dokręcenie zaworka przewodu podciśnienia na gruszce bo u mnie delikatnie się obluzował i ciśnienie uciekało przez co zawór nie działał jak należy a i awaryjny się potrafił załączyć. Powodzenia
masterblaster
Adept
Dzięki sprawdzałem już ten gumowy oring przy założeniu.
Dodam że wskaźnik doładowania mam podpięty pod przewód od zaworu turbiny(gruszkę).
BUBER
Adept
Zerknij jeszcze czy rura gumowa idąca od turbo do intercoolera (ta z tyłu turbo) nie jest przetarta pod opaską zaciskową. U mnie była dziurka i właśnie olejem tryskało no i oczywiście mniej mocy było. CDI maja to do siebie że lubią się przecierać elementy gumowe i intercooler aa i czasem czujnik powietrza może wyskoczyć z intercoolera jak ma nadłamane mocowanie.
masterblaster
Adept
ale jak smartek wiecej pali to tez moga byc lejace wtryski które zdewastowały wałek w turbo
jutro wysle fotke jak wyglada spalony wałek przez wtryski mam w warsztacie
jak będziesz chciał rozebrać turbo ze smarta to uważaj bo jak jest dobre to możesz sam sobie uszkodzić wirnik
kapik
Początkujący
zegar doładowania w cdi należy podłączyć przy czujniku ciśnienia doładowania
biedronka
Pasjonat